Defect stukje laptop, wat te doen.

Pagina: 1
Acties:

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Hoi,

Ik heb 3 jaar terug voor mijn opleiding een Paradigit Voyager 9270 aangeschaft. Nu is het geval dat mijn Ethernet poort los gekomen is van het moederbord en defect is. Bij mij op school kan je die laptop inleveren bij het systeem beheer en elke woensdag komt er dan een mannetje van Paradigit uit Eindhoven overvliegen en die kijkt dan hoe en wat.

Nu is het het geval dat dat hardware defect NIET onder de garantie valt, ok vooruit, hij zal vast stuk zijn gegaan door gebruik, maar dat is nog een discussie appart want als zo'n portje zo snel stuk gaat door zo weinig gebruik is het wel heel fragile in mijn ogen.

Anyway, hij is ook verzekerd voor 3 jaar en daar zit dan nog een eigenrisicio van 119 euro, ik vind dit dus beetje lullig. Waarom? Het zal vast allemaal kloppen maar het gaat in vergelijking om het volgende:

Een andere vriend van mij op school had precies dezelfde laptop, en als er iemand onhandig is uit onze klas is het hij wel. Meerdere kere wel laten vallen of andere leuke dingen, waar het op neerkomt is dat door zijn gebruik zijn laptop zo total loss was dat hij niet meer te gebruiken was, hij naar Paradigit en Paradigit heeft hem toen de waarde geschat van 800 euro, maar omdat hij zo total loss was mocht meneer dus een laptop uitzoeken voor 800 euro. Letterlijk werd een total lose laptop ingeruild voor een brand nieuwe, zonder bijbetaling!

Ik hoef geen nieuwe laptop maar ik vind het gewoon onzinnig dat hij een nieuwe laptop krijgt en ik 119 euro moet betalen voor een poortje van 2 bij 2 cm (wat natuurlijk leid naar een moederbord maar jullie snappen mijn frustratie wel).

What to do!?!?

Groet,
Ruben

Verwijderd

sparen

Verwijderd

Dimiz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:34:
Hoi,

Ik heb 3 jaar terug voor mijn opleiding een Paradigit Voyager 9270 aangeschaft. Nu is het geval dat mijn Ethernet poort los gekomen is van het moederbord en defect is. Bij mij op school kan je die laptop inleveren bij het systeem beheer en elke woensdag komt er dan een mannetje van Paradigit uit Eindhoven overvliegen en die kijkt dan hoe en wat.

Nu is het het geval dat dat hardware defect NIET onder de garantie valt, ok vooruit, hij zal vast stuk zijn gegaan door gebruik, maar dat is nog een discussie appart want als zo'n portje zo snel stuk gaat door zo weinig gebruik is het wel heel fragile in mijn ogen.

Anyway, hij is ook verzekerd voor 3 jaar en daar zit dan nog een eigenrisicio van 119 euro, ik vind dit dus beetje lullig. Waarom? Het zal vast allemaal kloppen maar het gaat in vergelijking om het volgende:

Een andere vriend van mij op school had precies dezelfde laptop, en als er iemand onhandig is uit onze klas is het hij wel. Meerdere kere wel laten vallen of andere leuke dingen, waar het op neerkomt is dat door zijn gebruik zijn laptop zo total loss was dat hij niet meer te gebruiken was, hij naar Paradigit en Paradigit heeft hem toen de waarde geschat van 800 euro, maar omdat hij zo total loss was mocht meneer dus een laptop uitzoeken voor 800 euro. Letterlijk werd een total lose laptop ingeruild voor een brand nieuwe, zonder bijbetaling!

Ik hoef geen nieuwe laptop maar ik vind het gewoon onzinnig dat hij een nieuwe laptop krijgt en ik 119 euro moet betalen voor een poortje van 2 bij 2 cm (wat natuurlijk leid naar een moederbord maar jullie snappen mijn frustratie wel).

What to do!?!?

Groet,
Ruben
Dat is inderdaad kloten.
Ik neem ook aan dat als hij los gehaald word dat ze ook wel kunnen zien dat het slecht contact heeft gehad of slecht gesoldeerd is. Als het een beetje een goede reperatie monteur is zou die dat ook op zijn werkorde vermelden.

Maar ik kan er niet echt maken of hij al gerepareerd is maar je zou ook na kunnen gaan of je de ethernet aansluiting veel gebruikt anders heb je ook alternatieven voor in het pcmi slot of voor usb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 15:41 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Het geval van je vriend voorleggen aan Paradigit? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Los netwerkkaartje erin duwen, dan heb je dezelfde functionaliteit. Of de soldeerbout pakken en het idng vastzetten.

Verwijderd

Als je geen normaal antwoord kan geven kan je beter niet antwoorden.
Dit is uitlokking tot frustraties bij de poster.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou kunnen kijken (als je die mogelijkheid hebt) om voor een PCMCIA of extern netwerk kaartje te kunnen gaan.

Helaas ken ik die laptop niet uit mijn hoofd, maar ik weet dat er een aantal laptops zijn, waarbij de netwerk aansluiting NIET op het moederbord zit.
Maargoed die kans is zeer klein.

Een andere optie is laptop openmaken en kijken of het portje (als die echt alleen stuk is en niet de hardware) er simpelweg opnieuw gesoldeerd kan worden.

One World Concepts

• Dimiz
@lextriplex: Ga jij nog maar even spelen. Het gaat niet om het geld maar om het principe en of het wel een eerlijke zaak is.

@harryindewarry: Los halen niet, die gasten zijn erg laks in mijn ogen/ervaring, ik heb voorgesteld dat zelf te doen en toen begon meneer erg bijdehand te doen over dat ik dan dingen kapot ging maken. Hij is echter nog niet gerepareert omdat ik net het telefoontje pas kreeg, maar ik dacht laat ik hier is vragen.

@Fire69: Sorry stond niet in de begin post, dit heb ik gedaan tijdens het gesprek maar daar ging meneer geen uitspraken over doen omdat dat zijn situatie niet was, beetje krom in mijn ogen, dit kan ook krom lijken omdat ik gewoon gefrusteerd van die gast werd :P.

@Terw_Dan: Was dit inderdaad al van plan en had al even zitten pricewatchen en al wat mooi's uitgezocht voor het geval dat, maar ik heb liever dat het onderdeel gewoon werkt natuurlijk.

@B_FORCE: Zie antwoord hierboven. Hij zit wel bevestigd op het moederbord, altans zat, en het betreft alleen het hulsje eigelijk dat los gebroken is, in mijn ogen kun je zo'n hulsje los kopen en er zo weer opklikken en solderen natuurlijk, gewoon even desolderen met van dat spul maar als het niet hoeft liever niet natuurlijk.

Verwijderd

Sorry, maar ik lees 3 jaar terug.
Ik weet niet of je garantie bij hebt gekocht, maar na 3 jaar begrijp ik best dat ze een bedrag van je gaan vragen. Nou is 119 euro aan de ene kant veel en je "vriend" heeft een veel betere deal weten te krijgen, maar na 3 jaar gebruik, zou ik als verkoper ook gaan zeggen dat jij maar wat voorzichtiger aan moet doen....

maargoed dat is een ander verhaal,

in jou geval zou ik een netwerkkaartje kopen, deze dingen zijn nu echt niet meer duur (komt geeneens in de buurt van 119 euro).
of je wilt er zelf aan knoeien.

• Dimiz
@kaisz: Er zat standaard 3 jaar bij bij de aankoop + 3 jaar verzekerd dus vandaar.

Ik ben van plan nu gewoon even naar Paradigit zelf te gaan op tip van die vriend van mij en exact het zelfde doen als hem:
Naar de winkel
vragen wat ze er aan kunnen doen
vragen hoeveel het kost om het te laten repareren
als 500 of meer vragen of ik niet beter dan een laptop terwaarde van dat geld kan krijgen.

Nee heb je en ja kun je krijgen ;).

• PCMedic
  • Laatst online: 18-01 20:29
Persoonlijk had ik het zelf gedaan, dus even een desoldeerlint en utp aansluiting ophalen. (Gamma/Praxis) Een aantal digitale foto's maken hoe hij origineel op zat, mocht je vergeten hoe alles vast zat. Vervolgens los halen en nieuwe op solderen. Indien je een beetje handig bent, is het binnen een uurtje klaar. :)

• Dimiz
Ben ik wel maar ik vindt het zo risci business, maar ik ga wel even kijken. Met de soldeerbout kan ik wel goed overweg dus dat zal het niet zijn.

• B_FORCE
  • Niet online
Desolderen en solderen is ook niet de grootste klus. Laptop uit elkaar halen wel.

(zeker HP's bv de 6600 serie wordt je niet vrolijk van)

One World Concepts

Verwijderd

niet zelf doen, je hebt eenmaal garantie.
gewoon hen laten doen.
erheen gaan, zeggen dat hij eraf viel bij normaal gebruik (ze moeten maar bewijzen dat jij ermee hebt lopen gooien, dat is de essentie van garantie)
onder garantie valt ALLES!
Zij kunnen niet beweren dat je alleen garantie hebt op bepaalde onderdelen.

dat jij nu een nieuwe laptop krijgt kan je helaas niet eisen, ongeacht dat jou vriend wel heeft gekregen. maar dit moet totaal geen probleem zijn hoor.

• Dimiz
@kaisz: Top! Dan ik dus binnekort wel even langs de winkel!

Jongens dank voor de hulp!

• Dimiz
Hoe het af is gelopen:

Ik ben langs de winkel gegaan, deze vertelde mij dat het toch grotendeels mijn schuld was, zou dus voor 110 euro gerepareert worden inplaats van 140 (geloof ik dat die andere zei).

Werd ik dus net opgebeld (na 3 1/2 week), over dat dit moederbord niet meer gemaakt wordt, krijg ik dus een nieuwe!

Het wordt de volgende, ziet er erg leuk uit!

MSI Megabook EX700-035

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09
Krijg je die voor 110 euro? Lijkt me mooi _/-\o_

http://specs.tweak.to/16567

• Dimiz
Of niks, afhankelijk van wat voor verzekering ik af heb gesloten, dus dat nog even opzoeken.

Maar, bijde gevallen zit ik gebakken (A)!
Pagina: 1