Ik ben bezig om mijn eigen style document te maken in LaTeX.
Het is allemaal nog niet zo geavanceerd maar voornamelijk nodig zodat ik niet elke keer een titelpagina tex bestand aan mijn code toe hoef te voegen.
Verder kan ik daarmee ook de preamble van mijn documenten opschonen.
Nou zit ik met enkele problemen:
Het uiteindelijke doel is om simpelweg alleen mijn eigen style te includen en vervolgens een aantal command's in te stellen.
Voorbeeld:
Het is allemaal nog niet zo geavanceerd maar voornamelijk nodig zodat ik niet elke keer een titelpagina tex bestand aan mijn code toe hoef te voegen.
Verder kan ik daarmee ook de preamble van mijn documenten opschonen.
Nou zit ik met enkele problemen:
Het uiteindelijke doel is om simpelweg alleen mijn eigen style te includen en vervolgens een aantal command's in te stellen.
Voorbeeld:
TeX:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| \documentclass[a4paper, 10pt]{report} \usepackage{mystyle} \title{De titel} \author{Mijn naam} \setCommand1{Een instelling} \setCommand2{Nog een instelling} \begin{document} \maketitle \end{document} |
- Mijn eerste vraag is nu hoe ik deze commando's aan kan maken in mijn style. Ik wil ze kunnen zetten in de preamble van mijn document en ze dan vervolgens bijvoorbeeld in de titelpagina kunnen gebruiken.
- Mijn tweede vraag is wat het @ teken doet wat ik in de code van verschillende packages tegenkom.
Hier kan ik echt helemaal niks over vinden op internet.
[ Voor 6% gewijzigd door Gehakt op 05-03-2008 15:38 ]