Toon posts:

Overclocking lock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ergens gelezen dat de Intel E8000 series een overclock lock hebben is dit waar? (Ik heb zelf al geprobeert hierna te zoeken maar met geen succes.)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen hebben geen lock (althans, niet anders dan de multiplier lock die alle Intels tegenwoordig hebben). Verder zullen ze gewoon een limiet hebben tot hoever je kunt clocken, maar dat heeft natuurlijk iedere cpu.

een plaatje in je sign is overigens niet mogelijk, die img tags doen daar niet zo veel :P

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 05-03-2008 14:33 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoezo lock? De multiplier is wel gelocked omhoog, voor de rest kan ie gewoon geOC'ed worden.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Terw_Dan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:32:
Die dingen hebben geen lock (althans, niet anders dan de multiplier lock die alle Intels tegenwoordig hebben).
Behalve de QX serie dan, natuurlijk; die hebben een naar boven toe unlockte multiplier. Moet je niet meteen gaan dansen, want die procs hebben uiteraard ook gewoon een limiet. Als CPU speed = FSB x multi, dan zal het toch gewoon uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Ik hoor wel zeggen dat de QX procs net ietsje beter klokken (lees: uitgezochte exemplaren waarbij vastgesteld is dat een unlocked multi ook echt zin heeft), maar ik ben nog nooit echt tegen het harde bewijs daarvoor aangelopen. Voor ES procs gaat dit wel op, natuurlijk.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

albatross schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:40:
[...]

Behalve de QX serie dan, natuurlijk; die hebben een naar boven toe unlockte multiplier.
Ja, ok, maar dat is dan weer niet de E8000 serie ;)
En uiteraard hebben ze wel een MP die naar beneden kan, gezien je anders geen gebruik kan maken van EIST, maar dat is niet waar het hier om gaat lijkt me.