Film afspelen via externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• glenn2509
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik wil een extere harde schijf aanschaffen om films vanaf deze schijf via mijn pc af te spelen op mijn tv. De vraag is nu moet ik een netwerkschijf of een USB-schijf aanschaffen. En weet iemand of het afspelen vloeiend gaat zonder haperingen etc. Momenteel heb ik de films op de interne hardeschijf staan maar wil toch ook een backup voor mijn andere data hebben.

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 22:06
De snelheid van netwerk schijven valt vaak enorm tegen, ook al zouden ze theoretisch best video over een netwerk moeten kunnen streamen. Ik raad je aan een usb schijf te kopen, of bij een netwerk schijf internet te raadplegen voor testen en reviews.

Verwijderd

Ik gebruik externe hd aan mijn airport. Speel zonder problemen films af die draadloos naar mijn laptop gaan, en vanaf daar met kabel naar tv. Alleen crasht dvd player vaak in het begin en werkte de externe hd aanvankelijk niet, maar dat is een ander verhaal. Snelheid was geen probleem.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-12 10:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Of een film vloeiend afspeelt is afhankelijk van de datarate/bitrate. Een draadloos netwerk heeft meestal een maximale bitrate van 54 megabit per seconde. Een USB 2.0 verbinding maximaal 480 mbit per seconde. Beide haal je in de praktijk vrijwel nooit omdat de harde schijf zelf ook een maximale bitrate heeft.

Een film heeft ook een bitrate, als die constant is dan kun je die makkelijk berekenen door de bestandsgrootte te delen door het aantal seconden dat de film duurt. In Quicktime kan je de bitrate zien in de inspector (Command + I) als die voor je films niet hoger is dan 20 mbit dan kan een netwerkschijf wel voldoen, afhankelijk van je netwerk en hoe je dat gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Een film streamen kan al met ~ 200kb/s. Probleem is dat het netwerk niet helemaal constant is. Je moet zorgen dan je een buffer opbouwd.
BSplayer pro heeft hier een ideale functie voor. Je kan selecteren om bijv. films via het netwerk of je externe HDD te bufferen, (0-100% / 0-1000mb)
Ik gebruik altijd een buffer van 20 mb, en een prebuffer van 10% (2 mb dus) en dan heb ik nergens last van.

Verwijderd

Opperhoof schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:16:
Een film streamen kan al met ~ 200kb/s. Probleem is dat het netwerk niet helemaal constant is. Je moet zorgen dan je een buffer opbouwd.
BSplayer pro heeft hier een ideale functie voor. Je kan selecteren om bijv. films via het netwerk of je externe HDD te bufferen, (0-100% / 0-1000mb)
Ik gebruik altijd een buffer van 20 mb, en een prebuffer van 10% (2 mb dus) en dan heb ik nergens last van.
BSPlayer voor de apple???

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:07
VLC zou dat ook moeten kunnen, en anders gewoon met Quicktime + Perian?

[ Voor 13% gewijzigd door MahRain op 27-03-2008 16:45 ]

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik stream filmbestanden, iso's en VIDEO_TS folders over het draadloze netwerk vanaf een firewire schijf op mijn G5 naar mijn laptop met VLC op de laptop. Dit gaat zonder storingen door betonnen vloeren. De verbinding leg ik gewoon met AppleTalk en dan in VLC open ik de iso op de externe schijf. Of dit met pc's ook zo makkelijk kan weet ik niet, maar in principe zou SMB hetzelfde effect als AppleTalk moeten hebben.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik stream films vanaf mijn WD Passport via USB2.0 naar m'n iMac..wireless naar m'n Xbox360 die met draad aan de router verbonden zit..naar m'n HDTV. Werkt perfect!
Full-HD films zonder hapering!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

MahRain schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:44:
[...]

VLC zou dat ook moeten kunnen, en anders gewoon met Quicktime + Perian?
Waar regel je die buffer dan?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Johnny schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:07:
Of een film vloeiend afspeelt is afhankelijk van de datarate/bitrate. Een draadloos netwerk heeft meestal een maximale bitrate van 54 megabit per seconde. Een USB 2.0 verbinding maximaal 480 mbit per seconde. Beide haal je in de praktijk vrijwel nooit omdat de harde schijf zelf ook een maximale bitrate heeft.
Ik wil geen schoolmeester spelen, maar wifi, LAN en USB zijn de limiterende factor. Een hardeschijf kan makkelijk 50+ MB/s aan. Wifi = max 2.5, LAN is meestal max 10 MB/s en USB max 20-30 MB/s. Alleen met Gigabit LAN kun je de volledige capaciteit van een disk benutten (theoretisch)
Een film heeft ook een bitrate, als die constant is dan kun je die makkelijk berekenen door de bestandsgrootte te delen door het aantal seconden dat de film duurt. In Quicktime kan je de bitrate zien in de inspector (Command + I) als die voor je films niet hoger is dan 20 mbit dan kan een netwerkschijf wel voldoen, afhankelijk van je netwerk en hoe je dat gebruikt.
Inderdaad. Maar zon hd aangesloten via lan moet dat wel kunnen halen, en vaak zit er te zwakke electronica in om die performance te leveren, heb ik begrepen. Dus reviews lezen is heel belangrijk.
Pagina: 1