Toon posts:

[XP] Dos applicaties geven ntvdm.exe fouten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al meerdere topics geweest over NTVDM.exe foutmeldingen, maar wat ik nu mee maak heb ik nog nergens anders gelezen.

Ik krijg dus foutmeldingen als ik iets met DOS doe. ARJtje uitpakken, boot disk maken voor memtest86, maar zelfs als ik in een dos box "mem" intik krijg ik al die NTVDM.exe foutmeldingen.
Soms kan je "negeren" kiezen en gaat hij gewoon weer door, soms komen er nog andere fout meldingen bij.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Het apparaat in questie is een splinternieuwe:
HP Compaq 6710b met XP pro als operating system
http://h10010.www1.hp.com...78-79819622-80768197.html
Het enige verschil met hierboven is dat er totaal 2Gig intern geheugen inzit. Mn Collega heeft presies de zelfde machine en heeft gek genoeg nergens last van.

memtest86 geeft aan dat alles qua geheugen ok is.
Andere foutmeldingen die bij deze acties naar boven komen zijn fouten waarbij command.com aangehaald wordt en ook foutmeldingen over het virtueel geheugen komen soms om de hoek kijken.

Verwijderd

Volgens mij voer je real-time protected Dos-applicaties uit die niet werken onder Windows ( ? ) . Ook ben je onduidelijk over je gebruikte OS.

Een beter alternatief zou zijn Dosbox. Google er maar eens op :) Daarmee kan je vanalles wat een echte Dos-omgeving ook gebruikt, gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, idd vergeten bij te vermelden dat het hier over een XP-pro installatie gaat.

De dos programma's die de melding genereren worden in een windows applicatie gestart. Niet dus iets waar ik zelf iets aan kan veranderen. Dat programma handelt verschillende acties af waaronder soms dus ook DOS applicaties, en daar loopt het dan op fout.
Als ik echter deze opdrachten handmatig probeer (bv die ARJ uitpak opdracht) krijg ik dezelfde foutmeldingen als in dat windows programma.

Dat Dosbox.exe programma zal dus best werken, maar ik zit vast aan de standaard dos in XP.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden!
na lang proberen en testen kwam er ineens een nieuwe foutmelding naar boven waarin s32evnt1.dll als oorzaak werd gegeven.
Even die in google getypt en daar kwam de oplossing. De laptop was gelevert met Norton AV. Omdat we van de zaak Mcafee gebruiken heb ik die er als eerste afgegooid via de software. Daar is dus een DLL achtergebleven die mn complete 16bits dos emulatie om zeep hielp!
http://support.bluemedicine.be/mybb/showthread.php?tid=205
Verwijderen van de dll via regedit was genoeg om alles op te lossen.
Nooit verwacht dat het daar in kon zitten.....

Alsnog bedankt voor de tips.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12 17:27

ThunderNet

Flits!

Windows XP is geen DOS, en het bevat ook geen DOS..!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Het is idd maar een commandline voor je Windows omgeving, met beperkte dos-functionaliteit :>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan en verplaats je topic even naar het juiste forum :)

DOS goeroes! ntvdm.exe foutmeldingen > [XP] Dos applicaties geven ntvdm.exe fouten? *
CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1