Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb Mail for Exchange geinstalleerd op mijn N95 en netjes de mail opgehaald van mijn Exchange server, maar ik blijf de melding krijgen:

"This site has sent an untrusted certificate. Continue anyuway?"

Ik heb het SSL certificaat geexporteerd vanuit Iexplore en naar de N95 gestuurd.
Vanaf de N95 heb ik het certificaat geupload naar : http://www.redelijkheid.com/symcaimport.
Daar krijg je dan een certificaat leesbaar voor Symbian.

Ik heb deze opgeslagen, maar ik blijf bovenstaande fout krijgen, zowel vanuit Mail for Exchange, maar ook wanneer ik gewoon naar de Outlook Webaccess pagina browse...

Wat zie ik nog over het hoofd??

• Ye Greate'96
Opgelost uiteindelijk.

Ik heb het SSL certificaat geexporteerd vanuit Iexplorem, maar dat was niet voldoende.

Ik heb nu het certificaat vanuit IIS geexporteerd (.PFX bestand) en dat geimporteerd!

Krijg nu niet meer deze foutmelding!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ye Greate'96 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:56:
Opgelost uiteindelijk.

Ik heb het SSL certificaat geexporteerd vanuit Iexplorem, maar dat was niet voldoende.

Ik heb nu het certificaat vanuit IIS geexporteerd (.PFX bestand) en dat geimporteerd!

Krijg nu niet meer deze foutmelding!
het PFX bestand bevat ook de private key. Ik vermoed dat je te maken heb met een certificaat keten waar een intermediate certificaat in zit. Dan is het toevoegen van de root niet voldoende. Dan moet je ook het intermediate certificaat importeren.
In die PFX zit dus naast je public en private key ook de keten en dan gaat het inderdaad goed. Je had beter een p7b bestand van kunnen maken. Daar zit de private key niet bij in.

Vooral de laatste tijd zijn er veel problemen met die certificaten. Zo heeft VeriSign een nieuwe CA geintroduceerd vorige jaar. De oude was een Root CA die SSL certificaten uitgaf. De nieuwe heeft ook een intermediate CA. Die laatste is in heel veel pda's en phones niet aanwezig. Daarom gaat het dus veelal fout.

[ Voor 16% gewijzigd door BlaTieBla op 06-03-2008 21:35 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Ye Greate'96
Ja, het is nu wel een geklier in elk geval!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Ik het het opgelost door een CER bestand te exporteren van mijn eigen CA. Om vervolgens met OpenSSL dit te converteren naar een DER bestand welke je zo kan importeren op je nokia.

Beschrijving heb ik ergens op internet gevonden.

Verder nog een leuk dingetje; ik heb een Orange abonnement. En met Orange World kun je geen attachments openen (blijkbaar blocked de proxy de attachments; op het Internet accesspoint werkt het wel nl.) Als je nu alles omgooit naar een SSL beveiligde verbinding kun je ineens wel attachments openen.

Maar met mijn TytnII had ik dit probleem niet bij niet SSL verbindingen.

Pvouput live

Verwijderd

Het certificaat van m'n Exchange server wordt door pc's en windows mobile devices na installatie prima als trusted root herkend. Echter op een Nokia E61i lukt dit maar niet. Installatie van het certificaat gaat prima en staat daarna ook in de lijst met trusted root certificaten. Echter zowel de browser als mailforexchange blijven maar zeuren dat het certificaat op de server 'untrusted' is.

Dit is vreemd want voorheen werkte dit met een certificaat van Kerio mailserver gewoon prima. P7b-formaat wordt niet door de telefoon herkend. Exporteren naar psx-formaat wordt niet toegestaan door de server. Hoe zorg ik ervoor dat de Nokia dit certificaat gewoon oppakt als zijnde trusted?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet zo handig om een oud topic te kicken als je zelf een vraag hebt. Maak dan gewoon even een nieuw topic aan. Dit topic staat namelijk ook niet meer in het goede subforum. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.