Toon posts:

Ati x1250 versus Ati HD 3450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst gebruikte ik de onboard videokaart van mijn moederbord, maar omdat ik HD-DVD's wil afspelen, heb ik een Ati HD 3450 (van Sapphire) gekocht. Installeren ging makkelijk, maar de kwaliteit van films is achteruit gegaan.
Als iets een zwarte tint heeft, is het gewoon zwart. Donker wordt zwart, grijsachtig wordt zwart, alleen een andere kleur zoals groen of bruin ofzo zie je nog wel. Oftewel, als het een beetje donker wordt, dan zie ik bijna niks !
Was gister The Brave One aan het kijken en ik zag alleen maar 2 mensen staan in een zwarte ruimte. Toen de videokaart eruit gehaald en nogmaals bekeken, toen zag ik opeens dat ze in een tunnel stonden.

Via Catalyst Control Center kan ik wel de kleuren aanpassen, maar om iets te kunnen zien, moet ik het zo erg aanpassen, dat de zwarte balken om de film heen zelfs grijs worden.

Ik kwam via de search op een zelfde soort probleem, daar werd aanbevolen om de 'brightness overlay' op te schroeven, maar ik kan dat niet vinden in Vista (64) of Catalyst Control Center.

Dit zijn de specs van mijn HTPC:
AMD X2 5200+
GigaByte GA-MA69GM-S2H
2x 1GB Kingston
Toshiba HD-DVD speler
Vista Ultimate 64-bits
Aangesloten op Panasonic 42PV70 (dvi to hdmi)
Ati Catalyst 8.2 driver

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die een oplossing weet?
Krijg het maar niet goed...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In CCC kan je een aantal instellingen vinden in verband met verbetering van het beeld tijdens films. Hier zul je wat dingen moet in of uitschakelen. Kijk ook eens naar de LCD overdrive functie, die kan ook wel eens voor problemen zorgen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:03

ChUcKiE

Dus........

Je kunt in ieder geval ook proberen om de drivers 8.3 te installeren, zit je wat dat betreft in iede rgeval al op het laatste niveau.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Heb net 8.3 geinstalleerd en weer tijdje lopen kloten...

Zodra ik de kaart erin doe en Vista opstart, dan is alles een paar tinten donkerder. Donkere scenes in films zijn niet te volgen (alles is zwart). In CCC kan ik wel de kleur aanpassen, maar dat heeft dan weer gevolgen voor de lichte scenes.

Nu kaart er weer uit gehaald en kleuren zijn weer normaal.

Wat kan ik nog doen?