Toon posts:

"Media Center" van iMac aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn iMac aansluiten op mijn HD Ready TV, en dan het “Media Center” onderdeel gebruiken dat je krijgt als je het “Menu” knopje ingedrukt houdt op je afstandsbediening.

Het enige probleem is, is dat het:

A. Geen ondertitels laadt bij de film
B. Geen .mkv afspeelt
C. Ik het beeldformaat niet kan wijzigen, wat wel met WMP Classic kan door de numlock-8 knop ingedrukt te houden.

Is er een mogelijkheid mijn iMac tot deze 3 punten in staat te krijgen?

Zo niet, ga ik Windows Media Center gebruiken via Bootcamp, alleen heeft dit ook een probleem:

A. Werkt niet goed met afstandsbediening van iMac
B. Kan geen beeldformaat aanpassen wat wel in WMP Classic kan door de numlock-8 knop ingedrukt te houden.

Zou MCE tot deze twee punten in staat zijn?

Bedankt

• Meriket
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04-2025
A. Met QT 7.3.0 in combinatie met Perianwerken subtitles goed in zowel QT als Frontrow (zo heet het 'mediacenter') Probeer dus te downgraden naar 7.3.0, als je die nog ergens op internet kan vinden.

B. Ook hiervoor is Perian de oplossing

[ Voor 15% gewijzigd door Meriket op 05-03-2008 11:44 ]

Verwijderd

davidgilmour poste dit in een ander topic, misschien dat dit meer in de richting komt?

http://www.youtube.com/watch?v=tGdihkA5FK4

Lijkt mij een goede oplossing. Eén vraagje, hoe heb je de tv aangesloten op je imac? en hoever staat de imac van die tv? Heb je ook een audio oplossing?
Eigenlijk 3 vragen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
En C, voor Leopard?

En A en B voor Windows Mce?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:43:
davidgilmour poste dit in een ander topic, misschien dat dit meer in de richting komt?

http://www.youtube.com/watch?v=tGdihkA5FK4

Lijkt mij een goede oplossing. Eén vraagje, hoe heb je de tv aangesloten op je imac? en hoever staat de imac van die tv? Heb je ook een audio oplossing?
Eigenlijk 3 vragen 8)7
TV staat 2 meter naast mijn imac, *ehm* hangt.

Maar dat yt filmpje laat dus een soort namaak Frontrow zien, die van alles kan?

Want FR kan bij mij ook geen divx afspelen, mkv etc

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat is XBMC for Mac OS X: http://www.osxbmc.com/ is nog lang niet af en werkt niet eenvoudig met iTunes library. Wel een veelbelovende applicatie naast alternatieven als Centerstage en XHub die ook tot de mogelijkheden behoren.

En om in Frontrow divx / mkv af te spelen moet je Perian en Flip4Mac installeren en de bestanden in je Movies folder zetten. Deze kun je in Frontrow dan allemaal afspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Buzzin Hornet op 06-03-2008 09:25 ]

I intend to live forever - so far, so good.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
XBMC is niet een namaak Frontrow ;) Het is een zeer succesvol (zo niet de beste imho) stukje mediacenter software dat draait op de Xbox (niet 360). De enige beperking die het op de Xbox heeft is dat het geen HD content kan afspelen. Nu wordt het geport naar Mac OS X en de eerste resultaten zijn erg goed. Als dit af is, dan zal het een ideale combinatie worden met bijvoorbeeld een Mac Mini

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik heb XBMC gedownload en geinstalleerd op mijn Mac, maar nergens kan ik een Front Row skin vinden. Vreemd, want op de YT filmpje heeft iemand dat wel.

@ Buzzin: Het werkt nu, ik mkv en divx afspelen, bedankt.

Maar ik vraag mij af, is er een mogelijkheid het beeld groter te krijgen, met WMP Classic kan je namelijk het beeld groter krijgen (minder dikke zwarte balken dus) door de Numlock-8 knop ingedrukt te houden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 10:39 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:34:
bedankt, ik heb XBMC gedownload en geinstalleerd op mijn Mac, maar nergens kan ik een Front Row skin vinden. Vreemd, want op de YT filmpje heeft iemand dat wel.

@ Buzzin: Nee hoor, ik heb Flip4mac en Perian geinstlleerd, en alle films staan in de Movie map, maar de meeste avi's kan hij niet afspelen, en al helemaal geen mkv. Bij WMV loopt de hele boel vast..
Dat avi's niet werken is vreemd. Weet je zeker dat Perian goed geinstalleerd is? Ik weet niet wat voor videocodec in die avi's wordt gebruikt maar al het standaard spul (Divx/xvid) is geen probleem.
Nog een opmerking wat betreft de ondertitels: Perian ondersteunt alleen simpele ondertitels (srt en ssa), geen idx+sub. Dat is wel een flink nadeel omdat veel releases deze subs hebben. Deze werken wel in VLC trouwens.
Hou er rekening mee dat wmv's erg traag geladen worden (waardoor je misschien denkt dat het vastgelopen is).
Om de beeldverhoudingen aan te passen moet je een player gebruiken die dat kan, zoals Niceplayer of VLC. Maar of het nou zo lekker kijkt naar een uitgerekte video ;(

[ Voor 7% gewijzigd door tweak_dude op 06-03-2008 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:40:
[...]

Dat avi's niet werken is vreemd. Weet je zeker dat Perian goed geinstalleerd is? Ik weet niet wat voor videocodec in die avi's wordt gebruikt maar al het standaard spul (Divx/xvid) is geen probleem.
Nog een opmerking wat betreft de ondertitels: Perian ondersteunt alleen simpele ondertitels (srt en ssa), geen idx+sub. Dat is wel een flink nadeel omdat veel releases deze subs hebben. Deze werken wel in VLC trouwens.
Hou er rekening mee dat wmv's erg traag geladen worden (waardoor je misschien denkt dat het vastgelopen is).
Om de beeldverhoudingen aan te passen moet je een player gebruiken die dat kan, zoals Niceplayer of VLC. Maar of het nou zo lekker kijkt naar een uitgerekte video ;(
Zie edit, het werkt nu wel, gister avond niet. Komt vast door reboot.

Maar is er geen oplossing dat je in FR het beeld formaat aan kan passen?

Uitgerekt beeld kan er heel goed uit komen te zien, ik heb meerdere HD films een stuk uitgerekt en totaal geen ei-hoofden oid, echt super mooi beeld.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
In Frontrow is de beeldverhouding niet aan te passen zover ik weet. Het is qua instellingen eigenlijk iets te simpel. Een dvd die via FR wordt bekeken kun je bijvoorbeeld ook alleen subs instellen via dvd menu.
Enige handige van FR is resume functie voor video's. Al ben ik niet zeker of dat in FR 2.0 (die in Leopard) nog werkt.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:34:
Die skin moet je apart downloaden. Zoek eens op XBMC + xTV.
Je moet de skin overigens ergens in het XBMC.app zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb Niceplayer gedownload, maar ik kan daar kan ik alleen inzoomen in het beeld. Zo vallen veel delen buiten het beeld.

In VLC heb ik geen functie gezien het beeld formaat aan te passen. Kan dit?

Verwijderd

Tis toch geen gezicht, Zon grote xbox kast bij je tv.
Maakt nog eens een lawaai ook.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:06:
Bedankt, ik heb Niceplayer gedownload, maar ik kan daar kan ik alleen inzoomen in het beeld. Zo vallen veel delen buiten het beeld.

In VLC heb ik geen functie gezien het beeld formaat aan te passen. Kan dit?
Ja vanuit het menu bovenaan in beeld en dan aspect ratio of crop kiezen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:41:
[...]

Ja vanuit het menu bovenaan in beeld en dan aspect ratio of crop kiezen.
Dan pas je alleen de aspect ratio aan: 4:3. 16:9 etc. Met WMP Classic maakt hij het beeld gewoon verticaal breder.

Verwijderd

Maar waarom zou je uberhaupt de aspect ratio aan willen passen? Bij mij is het 1 op de 1000 films dat de aspect-ratio fout staat, en dan is het jammer. Enkel croppen wil ik nog wel eens doen. ivm. opnames via analoge televisie.
Pagina: 1