Toon posts:

Ontbrekende netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn pc voorzien van een schone install van Windows XP Pro: partitie eerst ontdaan van belangrijke data, daarna mijn met nLite gemodde XP-cd geinstalleerd (waarin ik alleen wat Start Menu items heb weggehaald alsmede de tour van XP die je krijgt bij de eerste keer opstarten en wat vensteranimaties), om er vervolgens achter te komen dat ik geen internetverbinding kan krijgen.

Er is een 1394 Net Adapter aanwezig in Network Connections waar eerder (bij de vorige install) naast deze connection ook nog een Ethernet connection was. Als de RJ-45 ethernet kabel uit de LAN-poort (die gewoon op het moederbord (een Asus A8N SLI SE NForce 4) zit) wordt getrokken, brandt het lichtje niet meer, maar hij geeft nog steeds steeds aan dat de connection er is, dus waarschijnlijk wordt die poort niet herkend - en dus de hele adapter niet?

Verder krijg ik, als ik de 1394 Connection wil repairen, deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/481/repair1394ke0.png.

De Add Hardware wizard biedt ook niet veel goeds, want hij kan geen andere Network Adapter vinden, terwijl je toch zou zeggen dat zo iets als een Ethernet Adapter plug 'n' play is. Als ik dan vervolgens kies voor "Add New Hardware Device", dan staat er geen Ethernet Adapter tussen de lijst installeerbare Network Adapters, dus dat biedt ook geen soelaas.

Ik zit in een flat van de SSHU waar ik Surfnet-internet deel met de andere paar honderd bewoners en dus ben ik uitgegaan van de optie dat ik verbinding maak met internet via een hub in mijn netwerk, dus voor deze optie heb ik dan ook gekozen in de Network Setup Wizard. wat echter ook niets veranderd aan de situatie, dus het zal toch echt moeten liggen aan de ontbrekende adapter...

Mijn vragen zijn nu als volgt:
  • Heb ik een fout gemaakt in mijn eigengemaakte XP-iso (naar mijn weten heb ik alleen overbodige items verwijderd) en zou een install van een normale XP-iso helpen?
  • Is dit probleem te verhelpen met nieuwe drivers van het moederbord?
  • Wat kan ik verder nog doen?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 15:14
Als ik mij niet vergis zit er op jouw moederbord een Marvell Yukon netwerkchip. Kijk op de website van Asus welke driver je nodig hebt.
1394 is trouwens FireWire.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38
1394 is Firewire, deze staat inderdaad weleens in je network connections. De melding die je krijgt kan kloppen, Firewire gebruikt namelijk geen TCP/IP dus is het moeilijk om daarop te repareren.

Wat betreft je LAN adapter; Ga er maar niet van uit dat deze PnP is. Mijn laatste 4 moederborden thuis met onboard LAN waren geen van allen PnP dus nee, die zal standaard niet herkend worden in Windows. Als je het zeker wilt weten ga je naar je Device Manager, daar zal waarschijnlijk een Unknown Ethernet Adapter staan. Als dat het geval is ga je naar de Asus website en download je de laatste LAN / Ethernet drivers voor je moederbord.

Het zal niks te maken hebben met je nLite, deze sloopt niet zomaar ineens driver ondersteuning, zeker niet met zo weinig als dat jij er hebt uitgehaald. Dat zal het probleem dus niet zijn.

Edit: Ik heb op het moment als moederbord de A8N-SLI Deluxe met 2 NIC's (Nvidia en Marvell Yukon) erop welke geen van beiden PnP zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door UTwizard op 05-03-2008 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, logisch dan dat ik met 1394 nergens kwam.

In mijn Device Manager stond geen Unknown Ethernet Adapter, dat was juist ook het vreemde.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers installeren was gelukkig gewoon de oplossing. :)
Wel bedankt voor de reacties!