[SBS 2003] OWA / TS / VPN Problemen

Pagina: 1
Acties:

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11-2025
Beste tweakers,

Ik zit met een erg vreemd probleem. Vorige week werkte alles nog prima en er zijn in de tussen tijd geen gekke dingen gebeurd.

Van buitenaf:
- OWA geeft "Kan de webpagina niet vinden http-fout 404". In het internet netwerk werkt OWA gewoon wel.
- Terminal Server sessie van buitenaf duurt heel erg lang maar doet het uiteindelijk wel. Deze word op de SBS geforward via ISA Server naar een Windows 2003 Server (terminal server)
- Een VPN verbinding doet het soms wel en soms niet maar als tie het doet duurt het erg lang voordat er verbinding tot stant is gebracht.

Wat gevens over de hardware:
Speedtouch 510
Windows 2003 SBS Prem (RAS, Fileserver, Exchange, Printserver, AD)
ISA Server 2004 (draait op SBS)
Windows 2003 Standard

De SBS server dient als gateway en heeft dus 2 netwerkkaarten. De Speedtouch zit op de WAN poort van de server en hier staat een DMZ (default server) ingesteld die alles forward naar de SBS.

Maandag ben ik bezig geweest op locatie om naar dit probleem te kijken.
Als ik de event viewer bekijk zie ik geen gekke dingen.
Als ik de logging aanzet van ISA server geeft hij niks aan dat er een pakketje van buitenaf word geaccepteerd op geblokkeerd.
Het Internet functioneerd verder naar behoren, geen klachten en goede snelheid.
De standaard SBS firewall regels in ISA staan er gewoon in en is verder nooit iets aan veranded.
Ik heb toen ook nog de Internet Connection Wizard gestart van SBS en weer doorgelopen.

Op een bepaald moment deed alles het weer en ook weer snel. Ik was allang blij dat alles weer functioneerde en ik kon toen niet goed begrijpen waar het probleem nou heeft gezeten.

Vandaag echter (2 dagen later) hebben ze hetzelfde probleem en weer kan ik niks vinden. De wizard opnieuw draaien heeft ook geen nut.

Ik ben een beetje door mijn opties heen eigenlijk... Heeft iemand anders nog tips voor mij?

ps. vanmiddag ga ik de Speedtouch vervangen

iRacing profile | Racing rig

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spoornie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:00:

ps. vanmiddag ga ik de Speedtouch vervangen
Altijd verstandig, maar door wát ga je 'm dan vervangen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wolverine3141
alt-92 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Altijd verstandig, maar door wát ga je 'm dan vervangen?
Door een Billion BiPAC 7402 ADSL / Firewall Router. Dat is op dit moment even de enige AnnexA modem die ik heb liggen. Ik schakel dan de firewall/VPN uit en zet een DMZ aan. Ik zal hier vanmiddag het resultaat neerzetten.

• wolverine3141
Helaas was het een ISDN lijn kwam ik later achter dus het vervangen van de modem had geen nut 8)7

Maar.. na het checken van de DNS records kwam ik er achter dat server.blabla.nl 2 verschillende A verwijzingen had naar 2 verschillende IP adressen. Dit leek me niet goed dus ik heb degene verwijderd die overbodig was.

Wat gek.. ik dacht toch echt dat ik ook op IP nummer had gecheckt van buitenaf :s

Anyway nu moeten we dit dus even afwachten aangezien een DNS wijziging altijd weer even duurt.. Naja hopen dat het de oplossing bied! :)

Ik houd me trouwens altijd aanbevolen voor tips of ideeën!

Groeten

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Je zou als die SBS echt volledig als gateway en router dient nat kunnen disablen op die speedtouch en hem draaien met een dhcp spoof, sip spoof, of bridge setup (valt meer dan genoeg over te vinden door ff te googlen) waardoor ook op je server je externe ip terecht komt. (Kan voordelen bieden boven de door speedtouch brak geimplementeerde dmz)

• wolverine3141
Tot op heden gaat alles nog goed gelukkig! Maar nog niet te vroeg juichen :)

Bedankt nog voor je tip, ik zal bij een volgende SBS installatie dit eens gaan uitproberen.

Pagina: 1