• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb al een hele tijd een Scythe Ninja, maar vraag me nog steeds af hoe hij het beste gemonteerd kan worden.
Als eerst een plaatje van de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/006/images/sscnj-1000p_bottom_400x300.jpg

Zoals je ziet is de basis een lange rechthoek. Dit past precies op de socket in principe.
Echter staan die koelvinnen op de onderkant dan net verkeerd om, de fijn die dan aan de zijkant geplaatst is, blaast daar dan niet overheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/006/images/scnj-1000pside_400x300.jpg

Zo is het nu bij mij ook gemonteerd, Scythe zelf laat dit plaatje ook zo zien, dus je zou zeggen dat dit de juiste montage is, mar zoals je ziet blaast de fan er niet overheen, natuurlijk wel over die andere koelribben, maar volgens mij is er niet echt veel airflow aan de onderkant op deze manier.

Ik kan de koeler ook andersom monteren, echter moet dan het moederbord er uit, omdat ik de plaat die achterop het moederbord gemonteerd zit, losgeschroefd moet worden om de basis waar de koelen op vastgehaakt zit, te kunnen draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/006/images/scnj-1000p_accessory_400x300.jpg
Plaatje van het montage materiaal.

Dus mijn vraag is eigenlijk wat is de beste montage? Hoe je de koeler ook draait, in principe is de CPU altijd bedekt.

Op internet vind ik steeds verschillende plaatjes, de koeler is steeds op een andere manier gemonteerd. De handleiding van Scythe alswel de site van Scythe zelf laat ook niet duidelijk zien wat nou de beste montage manier is.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 05-03-2008 10:55 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:20

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb die van mij ook zo geinstalleerd en mijn q6600 komt niet over de 60 graden heen op 3600mhz.
Mij lijkt het dus dat op deze manier monteren, toch wel voldoende is. Je moet alleen wel een goede airflow in de kast hebben, zodat de wartme ook echt de kast uit gaat.

heb trouwens wel de Scythe Infinity, maar verschilt niet zo gek veel volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 05-03-2008 10:58 ]

• eX0duS
Mij lijkt het ook het meest logische zoals op het plaatje. Alleen vind ik het zo raar dat die koelvinnen onderaan dan ook niet andersom staan... Of je zou de koeler er onder moeten monteren, maar dan zou hij naar boven blazen, de voeding in.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33

Cheezus

Luiaard

Zoals de koeler gemonteerd zit op het plaatje is er sowieso geen airflow bij de onderste vinnen. Als je deze wil koelen zou je de fan ook een stuk lager moeten zetten.
Als dit past op je moederbord kun je het wel uitproberen maar veel zal het niet schelen als je de oppervlakte van die vinnetjes vergelijkt met de rest van de koeler..

• eX0duS
De fan zelf komt daar inderdaad toch niet, want in feite rust de fan op mijn geheugen modules, hij past niet tussen het geheugen en de cpu in... Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit.
Maar nog steeds vraag ik me af wat de juiste montage is.

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 05-03-2008 13:24 ]

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wat een topic :X volgens mij maakt het niet eens 1°C verschil uit

maar je kunt het zelf gewoon testen lijkt me, die fan kun je toch makkelijk naar boven trekken en naar onder duwen na de installatie?
Pagina: 1