• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Ik heb een probleem met de "Save for Web and Devices" Functie van Photoshop CS3.
De afbeeldingen verkleuren, worden lichter en zien er gewoon niet meer zo mooi uit. Het worden dus simpelweg andere kleuren.
Het is niet zo dat ik probeer te converteren naar low quality gif ofzo.
Png heeft het ook, en wat ik nog het vreemdst vind is dat de preview van de original ook al verkleurd is.
Ik heb ook al "convert to sRGB" aangevinkt gehad, maar dit gaf geen verschil.

Op volgende afbeelding wordt het duidelijk hoop ik:

EDIT:LINK VERWIJDERD

En voor de personen die graag zelf even uitproberen heb ik een psd bestandje met blokjes met dezelfde kleuren, en het zelfde probleem doet zich ook hier voor:
EDIT: LINK VERWIJDERD

Iemand een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door memento__mori op 03-03-2009 10:26 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:57

BCC

Werk je in het origineel met een kleur profiel wat niet in je doel afbeelding past? Of wat genegeerd wordt door je browser?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• memento__mori
Ik werk in het origineel gewooon met het standaard kleurprofiel sRGB, ook het Adobe profiel heeft dit probleem trouwens. Maar het vreemde is dat de kleuren al veranderen nog voor ie geëxporteerd is dus heeft het weinig te maken met de instellingen van m'n browser denk ik.

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Omdat ik niet weet wat alle termen in het Nederlands zijn, doe ik het jargon even in het Engels... Want volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar. Er zijn:
- Color spaces (in dit geval sRGB, een andere is bijv. AdobeRGB)
- Color modes (in dit geval RGB, de meest bekende tegenhanger is naast grijswaarden: CMYK)
- Color profiles

Je color space is goed, maar waar jij naar moet kijken is naar de color profiles (kleurprofielen). Zet die anders uit.

• memento__mori
Ik kan denk ik niet zo goed volgen. Bij mij heet die sRGB daadwerkelijk Color profile. Ik heb deze dan ook eens op "don't color manage this document" gezet, echter dit mocht niet baten. Die color space kan ik niet in die termen terugvinden.

[ Voor 21% gewijzigd door memento__mori op 03-03-2009 10:27 ]

• FireMotion
  • Niet online

FireMotion

Hmm inderdaad. 't Ziet er bij mijn oude Photoshop een beetje anders uit allemaal.
Maarre, als ik 'm op Don't color manage this document zet (bij Assign color profile), dan istie bij de preview wel hetzelfde qua kleuren. Verder succes maar bij het oplossen...

Probeer ook anders Save as... en dan de color profile uitvinken, en vervolgens dat bestand openen en weer proberen te exporteren.

[ Voor 20% gewijzigd door FireMotion op 05-03-2008 11:27 ]

• memento__mori
FireMotion schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
Probeer ook anders Save as... en dan de color profile uitvinken, en vervolgens dat bestand openen en weer proberen te exporteren.
Ik had echt gehoopt dat dit zou werken, helaas :(
Toch bedankt :)

• FireMotion
  • Niet online

FireMotion

Het kan ook zijn dat Photoshop automatisch een color profile toewijst als dat ingesteld is. (Bij Edit | Color Settings, bij Photoshop 7.0 althans).

• memento__mori
Ik denk dat ik het gevonden heb, ik heb hem geconverteerd naar het kleurenprofiel van mijn beeldscherm. Nu kan ik hem gewoon exporteren zonder dat de kleuren veranderen. Dit vind ik toch wel heel vreemd! Hij kan blijkbaar niet goed overweg met die sRGB.

EDIT: Het lag inderdaad toch aan die kleurenprofielen. Bedankt om me de goede weg op te wijzen :)

[ Voor 16% gewijzigd door memento__mori op 05-03-2008 12:22 ]

Verwijderd

Beste Memento_Mori,

Ik was erg blij met jouw berichtje in het forum, je beschrijft exact mijn probleem!

Helaas kan ik nog niet 1 op 1 een antwoord vinden uit deze draad, kun je mij alsjeblieft even toelichten wat voor jou precies de oplossing was?

Ik heb maak met een spyder elke maand een actueel profiel voor mijn monitor en die wordt bij opstarten van photoshop ook geladen, zodra ik kies voor 'Save for the Web' dan vervagen de kleuren, hoe los ik dat op?

Groeten uit Leiderdorp - Nederland,
Sander

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:01:
Beste Memento_Mori,

Ik was erg blij met jouw berichtje in het forum, je beschrijft exact mijn probleem!

Helaas kan ik nog niet 1 op 1 een antwoord vinden uit deze draad, kun je mij alsjeblieft even toelichten wat voor jou precies de oplossing was?

Ik heb maak met een spyder elke maand een actueel profiel voor mijn monitor en die wordt bij opstarten van photoshop ook geladen, zodra ik kies voor 'Save for the Web' dan vervagen de kleuren, hoe los ik dat op?

Groeten uit Leiderdorp - Nederland,
Sander
Welkom op het forum, groeten hoeft hier niet ;) (dat doen we altijd al)
Het probleem was dus (zoals de post boven je) dat zijn photoshop kleuren profiel anders stond dan het kleuren profiel dat hij met zijn monitor gebruikte,

even in photoshop converteren dus naar het zelfde profiel als je beeldscherm ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zit momenteel precies met het zelfde probleem, maar op de een of andere manier wil het niet goed werken op mn macbook pro...

Als ik in photoshop mijn psd open en vervolgens convert to profile doe kan i hem zetten op het profiel van mn scherm. Maar als ik vervolgens weer naar Save for web ga en ik hem op wil slaan zonder kleur profiel krijg ik de verkleurde versie weer te zien...

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/8x4qie.png

Ik ben hier gisteren ook al even mee aan het stoeien geweest maar ik snap het nog niet helemaal :|

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-01 21:03
Eerste hit op Google: Klik

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Na nog wat rommelen en proberen werkt het nu, maar wel op zn manier dat ik niet precies weet hoe en waarom maar het werkt nu igg :)

Verwijderd

Sjoerd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:24:
[...]
.....

even in photoshop converteren dus naar het zelfde profiel als je beeldscherm ;)
Hier ook het zelfde probleem. In Photoshop heb je mooie kleuren, maar zodra ik een foto opsla ziet het er flets uit |:( (windows viewer én firefox/ie)

Kan iemand mij vertellen hoe je dit precies kunt doen? (je beeldscherm aanpassen)
In Photoshop CS3 gebruik ik de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/1695/23008320oz2.jpg

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Je moet je workspace afstellen op je monitor (zelfde kleur profiel). Color management overal uitzetten, werkte voor mij iig :)
Pagina: 1