[PHP] - Genereren van ODF documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Voor een lopend project moet ik documenten genereren vanuit PHP die geopend/bewerkt kunnen worden in - onder andere - Microsoft Word. De documenten moeten enige opmaak gaan bevatten, wat tabellen, lettertypes, etc.

In het verleden heb ik eerder dit soort documenten gegenereerd, meestal koos ik dan voor een oplossing als een RTF-document of HTML aanbieden als Worddocument. Dat werkt redelijk ... niet fantastisch.

Aangezien ODF nu aan terrein begint te winnen, is het wellicht de moeite waard om eens te onderzoeken of het mogelijk is om een document te genereren in dat formaat. Ik heb net wat gezocht naar bestaande libraries, maar niet heel veel gevonden. Dit project lijkt een stille dood te zijn gestorven (laatste wijziging in 2006) en OpenDocumentPHP heeft PHP 5.2.x nodig.

Heeft iemand al meer ervaring met het genereren van ODF documenten vanuit PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

ODF is niets anders dan een stapel gezipte XML bestanden en meta-meuk. Maak zelf een document en unzip 'm maar. Misschien dat je op basis daarvan een stuk verder komt.

Daarnaast opent Word niet standaard ODF documenten, ook al wint ODF aan terrein. MS wil zelf graag OOXML doorduwen natuurlijk, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door GX op 05-03-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:47

BBrunekreeft

Dus...

gvanh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:12:
Dit project lijkt een stille dood te zijn gestorven (laatste wijziging in 2006)
Het Opendocument package is ook als 'echt' pear package beschikbaar (Laatste wijziging 2007-07-09). Wat jij gevonden hebt was een proposal.
Misschien is dat wel bruikbaar voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

Is dit een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
BBrunekreeft schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:13:
[...]

Het Opendocument package is ook als 'echt' pear package beschikbaar (Laatste wijziging 2007-07-09). Wat jij gevonden hebt was een proposal.
Misschien is dat wel bruikbaar voor je?
Oh ... goeie! Dan ga ik daar nog even naar kijken.

PHP 5.2 is momenteel inderdaad een probleem. Ik heb op mijn testbak PHP 5.0.x draaien en heb nu geen tijd om die te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 19:55
Als je de pear module PHP_Compat gebruikt, kan je onder PHP 5.0.x de functies van PHP 5.2.x gebruiken.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Evilbee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:26:
Als je de pear module PHP_Compat gebruikt, kan je onder PHP 5.0.x de functies van PHP 5.2.x gebruiken.
In PHP 5.2 is er een nieuwe zip extention bij gekomen, ik verwacht dat de library daar van gebruik maakt. Die functionaliteit is niet in PHP_Compat geïmplementeerd.
gvanh schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:39:
PHP 5.2 is momenteel inderdaad een probleem. Ik heb op mijn testbak PHP 5.0.x draaien en heb nu geen tijd om die te upgraden.
Zó veel tijd hoeft daar echt niet in te gaan zitten, daarbij zit je nu met een 3 jaar oude versie te prutsen en dat is natuurlijk ook niet echt aan te raden. Het verstandigst lijkt me gewoon om een uurtje in zo'n upgrade te steken en dan de aangeraden library te gebruiken, ik verwacht niet dat er veel andere beschikbaar zijn.
Pagina: 1