Toon posts:

[iMovie '08] Traag, crashes en minder overgangen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een tijdje Leopard geinstalleerd en hierbij ook de nieuwe ILife 08 die ik voornamelijk gebruik voor imovie. Toen ik nog onder Tiger draaide met de oudere versie van imovie draaide alles perfect.
Maar nu met de nieuwe versie is hij tergend langzaam en loopt contiue vast, ik bewerk dan gewoon een simpele film van net geen uur (27Gb aan dv bestanden waar ik onder Tiger geen problemen mee had).

Het duurt ontzettend lang voordat ik onder imovie08 alle bestanden ingeladen heb, als eenmaal alles ingeladen is krijg ik een crash report :?

Tevens mis ik in de nieuwe versie een heleboel overgangen die ik wel in de vorige versie had.

Zijn dit bekende problemen, of weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik weet niet of dit bekende problemen zijn. Maar waarschijnlijk heb je ook nog gewoon de oude iMovie? Ze moeten in ieder geval naast elkaar kunnen draaien. Het was geen vervanging.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de oude imovie niet meer geinstalleerd staan.

Ik heb mijn schijf geformatteerd voordat ik Leopard installeerde ipv een upgrade te draaien. Ik heb ook een schone installatie van ilife 08

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik heb de titel van je topic aangepast, "problemen" is wel heel algemeen ;).

Het klopt, voor zover ik weet, dat de nieuwe versie van iMovie minder overgangen heeft. Je kunt echter gewoon de oude versie gratis downloaden als je eigenaar bent van iLife '08. Daarnaast heb je het zelf waarschijnlijk ook op DVD staan, aangezien ik uit je verhaal opmaak dat je hiervoor iLife '06 gebruikte. Als het bij je Mac werd geleverd toen je hem kocht, dan staat iLife '06 gewoon op de bijgeleverde Tiger DVDs, die kun je ook gebruiken om het onder Leopard weer te installeren :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een downgrade de beste oplossing is voor dit probleem, herkent niemand anders dit?? heel vreemd.. ik heb 06 hier op dvd liggen die heb ik inderdaad bij mijn mac gekregen.. is er een manier dat ik alleen imovie kan deinstalleren? (imovie naar de prullenbak slepen is voldoende of blijven er dan nog een hoop systeem bestanden achter op mijn mac? ik ben niet zo heel erg bekend met het deinstalleren van programma's namelijk)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Je kunt iMovie '06 gewoon naast iMovie '08 installeren. Dus je hoeft niets te deinstalleren :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1