[Vista] Acer laptop: alleen lokale verbinding

Pagina: 1
Acties:

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 14:03
Gisteren heb ik een nieuwe laptop gekocht, een Acer 7720Z, waarop Vista staat.

Ik krijg alleen op geen enkele manier internet aan de praat. Het icoontje geeft aan dat ik "alleen lokaal" netwerk heb. Ik kan echter ook niet via Internet Explorer op m'n modem inloggen.
Ik heb heel GoT en internet al afgezocht voor een oplossing voor dit probleem, en het blijkt een bekend probleem te zijn. Vele oplossingen heb ik al geprobeerd, maar geen werkt tot nu toe.

Mijn vraag is: is hier al een standaard oplossing voor? Wat moet ik doen?

(Bij welke helpdesk zou ik eventueel ook navraag kunnen doen, Acer of Microsoft?)

Verwijderd

Ik gok dat je dit al geprobeerd hebt maar om maar even de simpele vragen uit de weg te helpen:
- heb je gecontroleerd of je een firewall hebt draaien of andere blokkerende software?
- heb je het ook geprobeerd in veilige modus met netwerkondersteuning?
- kan je uberhaupt iets ondervinden van je netwerkkaart of wifi?
- wat heb je wel al geprobeerd (dan hoeft dat alvast niet meer gevraagd te worden)

Verwijderd

Je moet de netwerklocatie ook aangeven in je network and sharing centre als je aangeeft dat je thuis bent kun je meer want dan is het een privenetwerk en anders ziet vista het als een public network en wordt een hoop geblokkeerd...

Heb je daar al naar gekeken?

Wat voor ip krijg je? post eens een ipconfig /all..

• zeeg
Ik ben nu op mn werk, en zit dus niet achter de laptop.
Firewalls heb ik al uitgeschakeld, zelfs standaard Anti-virus software gedeinstalleerd.
Wifi doet het wel uitstekend, heb een goede verbinding, en vindt dezelfde 4 draadloze netwerken als mn oude laptop.
Ik krijg een ip dat begint met 169 (uit mn hoofd, iig niet de standaard 192.168....)

Eigenlijk vind ik het belachelijk dat zoiets niet werkt met een geheel nieuwe computer en een draadloos netwerk wat al jaren feilloos werkt.
Ik heb dan nog redelijk wat verstand van computers, maar ik kom er echt niet uit...

Verwijderd

hm, 169 slaat meestal op dat hij geen adres via de dhcp krijgt toegewezen... dan wordt er zelf een adres verzonnen en dat is dan een 169 adres. weet je zeker dat je netwerk kabel en andere externe factoren in orde zijn? en heb je elders al je laptop aangesloten op een ander netwerk?

Verwijderd

169 is een ip dat windows uitdeeld dus daarheb je niets aan.
je zegt wifi doet het uitstekend maar krijg je dan een 169 ip of een ander?
en met een kabel?
zijn de juiste drivers wel geinstalleerd van wifi en netwerkkaart?

staat je router niet op mac filtering oid?

• zeeg
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:41:
169 is een ip dat windows uitdeeld dus daarheb je niets aan.
je zegt wifi doet het uitstekend maar krijg je dan een 169 ip of een ander?
en met een kabel?
zijn de juiste drivers wel geinstalleerd van wifi en netwerkkaart?

staat je router niet op mac filtering oid?
Met kabel heb ik nog niet geprobeerd.
Juiste driver geinstalleerd? Ik koop een nieuwe laptop, ik neem aan dat daarop iig werkende drivers zijn geinstalleerd.
Het netwerk is ok. Daar werk ik al jaren op met een andere Acer laptop.
MAC-filtering stond aan, ik heb het juiste MAc-adres opgegeven, en later de hele filtering uitgezet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Wat voor een wireless router gebruik je, en met welke encryptie ?

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:51:
Wat voor een wireless router gebruik je, en met welke encryptie ?
Het ging geloof ik om het bedraade netwerk wat niet functioneerde niet het draadloze.
zeeg schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
[...]

Juiste driver geinstalleerd? Ik koop een nieuwe laptop, ik neem aan dat daarop iig werkende drivers zijn geinstalleerd.
MAC-filtering stond aan, ik heb het juiste MAc-adres opgegeven, en later de hele filtering uitgezet.
Zelfs met een nieuwe laptop kunnen dingen mis gaan ... vanwaar de term DOA. Nu heb ik persoonlijk niet een hele hoge pet op van Acer (eerder een die in negativen werkt) maar dat terzijde.

anyway, ik heb wel eens gezien dat sommige netwerk kaarten worden uitgeschakeld als je niet aan de adapter (dus op je accu) zit. dit was wellicwaar Dell maar je weet maar nooit ;)

Verwijderd

zeeg schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
[...]

Hahahah dat is dus fout 1, als je iets nieuws koopt zoals een laptop ga er nooit vanuit dat ze een systeem perfect naar jou wensen afleveren.

Ik heb hier een BTO notebook en heb alle voorgeinstalleerde drivers moeten vervangen om mijn 64bit vista business stabiel te krijgen!

Dus ik zou eerst maar eens even kijken naar de juiste drivers van de fabrikant en niet de voorgeinstalleerde drivers van Acer...

• zeeg
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:59:
[...]

Het ging geloof ik om het bedraade netwerk wat niet functioneerde niet het draadloze.
Nee, gaat wel om draadloos. Het is een SMC router met nieuwste firmware.
Zelfs met een nieuwe laptop kunnen dingen mis gaan ... vanwaar de term DOA. Nu heb ik persoonlijk niet een hele hoge pet op van Acer (eerder een die in negativen werkt) maar dat terzijde.

anyway, ik heb wel eens gezien dat sommige netwerk kaarten worden uitgeschakeld als je niet aan de adapter (dus op je accu) zit. dit was wellicwaar Dell maar je weet maar nooit ;)
Ik zit wel aan de adapter.
Laptop is niet DOA, hij detecteert de netwerker uitstekend, goede verbinding etc. Maar ik kom niet verder dan lokaal.

• Nielson
Als je WPA/WEP even tijdelijk uit zet, werkt het dan wel ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Het klinkt inderdaad gewoon alsof je de WEP of WPA passkey verkeerd hebt ingevoerd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-03 10:26
Weet je zeker dat ook je dns servers ingevuld worden door DHCP?

• zeeg
BCC schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:17:
Het klinkt inderdaad gewoon alsof je de WEP of WPA passkey verkeerd hebt ingevoerd.
Niet doorvertellen: die gebruik ik niet (zou Vista dát misschien niet leuk vinden?)
Paulusbrand schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:18:
Weet je zeker dat ook je dns servers ingevuld worden door DHCP?
Nee, dat weet ik niet zeker. Wat zou daarmee mis kunnen gaan en hoe is dat op te lossen?

• Paulusbrand
Als je dns servers niet ingevuld worden door de dhcp client, is het niet mogelijk te surfen. Althans niet met http://www.voorbeeld.com maar alleen met ip adressen. Het lijkt dus of internet niet werkt maar de internet adressen worden niet goed omgezet naar ip adressen wat weer nodig is om de goede servers aan te spreken. Controleer dus even bij je netwerkverbinding instellingen of de dns servers ingevuld zijn.

• zeeg
Ik kom er niet verder mee.

Ik kan ook niet pingen naar mn router (SMS 7908 VoBRA). Foutcode 1231.
Heb wel WPA ingesteld.
Windows Firewall uitgezet.
Antivrus programma gedeinstalleerd.

Ik houd alleen "lokaal toegang".

http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us gaat ook niet op: de GUID van mn draadloze netwerkkaart staat niet in regedit :?

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Edit: ipconfig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
C:\Windows\system32>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : Laptop
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-3A-1F-F5-6F
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::10cc:d6d6:27f1:148e%9(voorkeur)
   Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.20.142(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . :
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234889018
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                       fec0:0:0:ffff::2%1
                                       fec0:0:0:ffff::3%1
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1B-38-CD-65-8B
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{454B7445-4B4C-433B-ABCD-13D52BECD
C53}
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 2:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{FE4ACFEB-FCA3-4275-A579-4131117EB
EB0}
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5efe:169.254.20.142%11(voorkeur)
   Standaardgateway. . . . . . . . . :
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                       fec0:0:0:ffff::2%1
                                       fec0:0:0:ffff::3%1
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

[ Voor 74% gewijzigd door zeeg op 06-03-2008 20:25 ]

• Paulusbrand
Ah.. Je gebruikt ipv6.. ik denk niet dat je router dat ondersteund, Ik ben geen Vista expert maar je zal over moeten schakelen op ipv4. Dat zal, gok ik, ergens bij je tcp/ip instellingen staan van je lan verbinding. En verder is je gateway niet ingevuld. Hierbij moet je het ip adres van je router invullen. Dit is zegmaar de route die je computer moet volgen naar het internet.

• Nielson
Paulusbrand schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:25:En verder is je gateway niet ingevuld. Hierbij moet je het ip adres van je router invullen. Dit is zegmaar de route die je computer moet volgen naar het internet.
Dat de gateway niet is ingevuld is logisch, hij zou die instellingen via dhcp moeten krijgen maar dat gebeurt dus niet. Hij zou z'n ip, dns en gateway handmatig kunnen invullen, maar vermoed dat dat helemaal niks uitmaakt.

@TS : Heb je de mogelijkheid om een totaal ander draadloos netwerk van een kennis ofzo even te testen of het werkt ?
Pagina: 1