Toon posts:

Kopie CF kaart boot niet op Zonbu Mini PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medio januari een Zonbu Mini PC aangeschaft. Voordat ik ga experimenteren lukt het mij niet om een
1:1 kopie te maken van de originele CF kaart middels de opdracht ´dd if=/dev/orig of=/dev/targ´.
Ook het installatescript van Zonbu gebruikt, helaas, geen resultaat.
Restore factory settings ook geprobeerd, resultaat: nihil.
Inmiddels een .img bestand aangemaakt. Hoe kan ik dit .img bestand op een CF-kaart schrijven?
Alles is reeds geprobeerd op verschillende Linux-systemen en verschillende hardware met readers/
writers.
Doelkaarten zijn elk 4GB met schrijfsnelheden van 120, 133 en 266. USB is allemaal 2.0. OS is
onder andere Fedora 6.0, 8.0, Ubuntu, Kubuntu op verschillende PC´s met minimaal 512 MB RAM.
Voor de winnaar met de juiste oplossing ligt er een verrassing klaar: Een boekenbon ter waarde
van € 25,--! Uiteraard nadat is gebleken dat de oplossing voor 100% werkt.

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie hier het probleem niet, wanneer je een image hebt gemaakt middels
code:
1
dd if=/dev/sda of=image.img bs=4096
Kan je de image weer terugzetten d.m.v. het omkeren van de commando
code:
1
dd if=image.img of=/dev/sda bs=4096
De kaarten moeten dan wel identiek zijn, dus naar mijn weten kan je niet lukraak elke willekeurige CF kaart gebruiken om de data op terug te zetten.

Ik vind het wel aardig van jou om een vergoeding aan te bieden ter compensatie voor de moeite, maar dat hoeft hier echt niet. Als mensen het antwoord weten dan krijg je die vanzelf toch wel :)

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Verwijderd

Topicstarter
Cherwin, mijn dank. Heb wederom alles geprobeerd. Laatste uikomst was dat de nieuwe kaart helemaal opstart maar na een paar muisbewegingen hangt de cursor en kan ik alleen nog maar een harde reset
geven. Ook geprobeerd de CHS opnieuw in te stellen. FDISK zegt dat ie de nieuwe gegevens keurig
wegschrijft maar doet dat stiekem niet.