Toon posts:

Nieuw mobo en de pc start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers :P

Zojuist heb ik een nieuw moederbord in mijn systeem gezet, maar daarna wil hij niet meer opstarte.
Ook heb ik een pc voor een kennis gemaakt met het zelfde mobo en ondervind precies het zelfde probleem.

Het gaat om de MSI G31M2 V2 in de ene situatie in combie met een pentium 4 3.2 ghz dual core, nvidea 6800gt, Hitachi 250gb, en 2gb 800mhz ram.

In de andere in combie met een nieuwe intel E8200, nvidea 8800gt en een WD 320GB,Caviar SE16 en 2gb 600 mhz kingston ram.

In eerste instantie lijkt het op een normale boot, alleen krijg ik geen beeld... Geen gepiep of niks, alles lijkt gewoon te werken, alle fans draaien enz. maar daarna gebeurd er niks meer, alles blijft gewoon draaien alleen doet hij niets.

Zodra ik het mobo van mijn computer weer terug veranderde ging alles weer goed.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en misschien een oplossing.

Groeten Blaze

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het net gecheck, en kan geen problemen vinden.
Jumpers enzo staan goed...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Probeer je soms vanaf een HD met een bestaande Windows versie vanuit een andere PC op te starten?

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 04-03-2008 23:51 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
In het ene systeem wel (ook met windows cd erin geen effect) en met het andere systeem een schone vers-van-de-band hd

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In geval 1 is de kans dat het wel gaat lukken (als het systeem wel goed boot) klein. Ander MB is vaak andere chipset.

Het lijkt me dat er ergens een stekker niet zit aangesloten op bijv. de VGA-kaart. Of de 4 pins aansluiting (geen molex) ergens op je MB.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat het ik allemaal 4x gecheckt, ook gecheckt of het geluid het wel deed, als ik die 8800 geen voeding gaf begon die aardig te piepen, dus dat kan het ook niet zijn. Ik kom ook gewoon helemaal niet in me bios ofzo, er komt gelijk of me scherm: geen signaal

Verwijderd

Topicstarter
zowel als ik hem op die 8800 probeer als op de onboard

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zoals gezegd Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar eens nalopen. De meeste problemen worden daarmee wel opgelost. Lijkt toch op een stroom- of een BIOS probleem. (CPU wordt niet herkent.)

Als je de laatste poster in een topic bent moet je altijd dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 05-03-2008 00:04 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Haha, van het edit knopje weet ik al vanaf hoor (gewoon lui), ben hier al langer bezig (2 jaar ofzo) alleen niet actief.
Heb nu net een nieuw account, was me wachtwoord vergeten en over gestapt naar een andere provider.

Maar weer on topic, er zit een 520 watt voeding in van cooler master. Om precies te zijn de Real Power M520 (http://www.coolermaster.c...ct.php?act=detail&id=2685)

Het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen

Verwijderd

heb je het probleem opgelost en zo ja hoe?
Ik zit nu met een soortgelijk probleem en ik heb dezelfde voeding als jij.
Nieuwe pc gekocht, in elkaar en alleen de fans gaan draaien, en krijg ik geen beeld.
Ook erg irritant dat ik geen andere socket 775 processors heb liggen om de BIOS te updaten.
Sorry dat ik reageer in oud topic btw. maar dit is echt precies hetzelfde probleem als dat ik heb.

Ik heb een MSI p35 Neo-f mobo icm. een E8200.
Met OCZ pc-6400 DDR2 geheugen. De geheugen modules schijnen te werken op 2.1 volt maar op mijn geheugen slots staat 1.8V. Kan een PC niet booten omdat bijvoorbeeld het voltage te laag is op het memory of draait het gewoon op een lager voltage en boot alsnog? En kan dat dan het probleem zijn dat de PC niet reageert? Ik heb niet echt ander geheugen om te proberen dus misschien dat mensen uit ervaring weten of ik gewoon met dat geheugen zou moeten kunnen booten?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 14:45 ]

Verwijderd

zelfde probleem!!

intel E8200 en MSI P35 neo moederbord

iemand de oplossing al gevonden?
Pagina: 1