Toon posts:

Upgrade het geld waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hier graag willen vragen of hetvolgende volgens jullie het geld waard is om te doen.
Ik wil mijn huidige systeem verbeteren met de volgende onderdelen:
Een Geforce 8800 GT, een Creative X-Fi XtremeMusic en een extra GB intern geheugen, dit komt samen op zo'n 300 euro uit.

Mijn Huidige syteem:
Moederbord: Asus A8N-E (ik gebruik de onboard geluidskaart nu)
Processor: AMD Athlon X2 3800+
Videokaart: Geforce 7600 GS 256mb
Geheugen: 1GB DDR400

Het doel hiervan is dat ik vooral de nieuwere spellen zoals Dirt en NFS Pro Street op een fatsoenlijke manier kan spelen. (hiervoor dus de videokaart)
Verder luister ik erg veel muziek op de pc (hiervoor dus de geluidskaart, ook om de cpu te ontlasten)
En daarnaast lijkt me een extra gb aan geheugen nooit weg.

Zelf heb ik het idee dat het wel een goede optie is, maar ik twijfel wel of mijn moederbord+cpu niet zwaar achter lopen op de videokaart.

Lijkt het julie een nuttige investering of heb je een betere/andere suggestie? laat het me weten want ik heb niet erg veel kaas gegeten van computers.

Alvast bedankt,
Groeten Thomas

PS, ik hoop dat ik dit op de goede plek vraag...

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Hmm, ik geloof dat er altijd een speciaal "wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic was, maar volgens mij is dat dicht.

Om je vraag te beantwoorden:

Het is op zich een goede upgrade, en je zult er flink op vooruit gaan.
Maar het blijft natuurlijk lastig omdat je een s939 moederbord hebt en aan het investeren bent in oud geheugen. Op die 8800GT na is je hardware gewoon oud. Ik weet niet of je in de toekomst geld hebt voor meer upgrades? Anders zou je het in twee stappen kunnen doen. Nu die videokaart en dan later een moederbord, cpu en geheugen.

Ik denk dat als je niet van plan bent op korte termijn de rest van je hardware te vervangen, dat je beter een goedkoper ATI kaartje kunt kopen. Een 3850 bv. Die zal je in combinatie met de rest van je systeem ongeveer even goede prestaties geven.

Is er een speciale reden dat je voor die geluidskaart hebt gekozen? Als je simpelweg naar wat muziek wilt luisteren en je geen dure kwaliteits luidsprekers hebt ofzo, dan zou je een kaartje kunnen kopen wat de helft goedkoper is.

Wat voor voeding heb je trouwens?

[ Voor 13% gewijzigd door ToeingTheLine op 05-03-2008 00:40 ]

Life is what you others make it.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57
Als je voor weinig een S939 dualcore kan vinden, zou ik dat doen. Dat is een upgrade die je in je alledaagse gebruik wel gaat merken... Nadeel is dat DDR wel duur is, maar een nieuw platform gaat je nog meer kosten.

Als je een dualcore koopt, hoef je ook geen andere geluidskaart omdat je er dan toch niets meer van merkt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:32:
PS, ik hoop dat ik dit op de goede plek vraag...
Zie dion_b in "geheugen upgraden", dit zijn dingen die je met een beetje eigen inzet en moeite goed zelf kunt uitzoeken :) . Je hebt nu eenmaal redelijk oude compenenten met een socket die al is uitgefaseerd, dus ik zou zeker niet teveel uitgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 05-03-2008 00:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De Creative X-Fi XtremeMusic voegt niets toe aan je fps, dus daar zou ik niet in investeren. Voor muziek luisteren heb je die kaart echt niet nodig.

De 8800GT is een zeer goede kaart, maar de 3800+ zal hiervoor gaan bottlenecken.

Ram zou ik eigenlijk niet meer kopen (of je moet 2e hands kunnen kopen) want dat is DDR en de standaard nu is DDR2.

Ik heb niet al te lang geleden ook voor hetzelfde dilemma gestaan en toen een E6750+2x1gig+Asus P5K+8800GT gekocht.

Daarnaast zal je bijv voor je PC nog wel wat geld terugkrijgen als je deze verkoopt, zeker voor je CPU, want die is erg gewild :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 05-03-2008 00:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:48:
[...]

Zie dion_b in "geheugen upgraden", dit zijn dingen die je met een beetje eigen inzet en moeite goed zelf kunt uitzoeken :) . Je hebt nu eenmaal redelijk oude compenenten met een socket die al is uitgefaseerd, dus ik zou zeker niet teveel uitgeven.
Idd. Weinig aan toe te voegen muv betere hang- en sluitwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.