Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP embedded: Ik snap er niets van ?

Pagina: 1
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb de laatste weken mijn ogen laten vallen op Windows XP embedded, omdat het een kleine aanpasbare XP versie is, die ook van een USB device kan booten.
Het probleem is dat ik, ondanks dat ik al veel documentatie heb doorgelezen, er nog steeds niets van snap...

Ik heb de Windows Embedded Studio geïnstalleerd, en heb gelezen dat ik een PMQ bestand moet hebben met al m'n devices. Dit bestand is gemaakt. Naar het schijnt moet ik echter ook nog een MSDE database instellen :?

Wat moet ik doen ?
Stoppen met het hele gedoe en een nieuw topic in het WOS starten om XP vanaf USB te booten ?

Ik heb er geen idee meer van...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je all eens gegoogled op "boot xp from usb" Dan blijkt dat er nog meer opties zijn om je image te bouwen dan embedded studio.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Petervanakelyen
leuk_he schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:45:
Heb je all eens gegoogled op "boot xp from usb" Dan blijkt dat er nog meer opties zijn om je image te bouwen dan embedded studio.
Ik vind alleen sites waar ofwel gebruik wordt gemaakt van XP embedded ofwel BartPE, waar je dus allebei een rare manier van werken hebt, om programma's te installeren.

Ik heb ook een andere site gevonden, waarbij je de Windows installatiebestanden moet aanpassen, maar daar moet je dus blijkbaar SP1 voor gebruiken, en SP2 werkt niet.

Ik zou het geweldig vinden moest het mogelijk zijn.

PS: Is het met Vista mogelijk ?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
embedded is misschien een beetje te lastig voor thuisgebruik :) ik zou het wat makkelijker zoeken :D

you had me at EHLO

• Petervanakelyen
TheNymf schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:33:
embedded is misschien een beetje te lastig voor thuisgebruik :) ik zou het wat makkelijker zoeken :D
Ja, dat weet ik, ik zoek gewoon een manier om Windows XP te draaien, vanaf USB.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
http://www.ngine.de/index.jsp?pageid=4176

en

[XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!

Heb het zelf ook gedaan zoals je kan lezen in bovenstaand topique. Is me gelukt, XP draaid goed op een stick van 4gb.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maarud schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:18:

en

Heb het zelf ook gedaan zoals je kan lezen in bovenstaand topique. Is me gelukt, XP draaid goed op een stick van 4gb.
Gaat windows dan niet op z'n bek als je 'm ineens aan andere pc hangt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Petervanakelyen
maarud schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:18:

en

Ja, die link naar dat forum heb ik ook gezien, maar ik krijg het niet werkend :(
Ik heb exact hetzelfde probleem als ergens in het forum.

PC zonder HDD kopieert alle bestanden, en installeert Windows. (blauw scherm met groene installatiebalkjes, je weet wel ;) )

Daarna wilt hij heropstarten, en krijg ik de 7B BSOD.
Blijkbaar moet je een IDE HDD hebben, en daarna de USB spullen vervangen door die van XP embedded.

Het probleem is dat mijn PC geen IDE HDD heeft...

Iemand een idee ?

EDIT: Dit is wel interessant, en bewijst dat je inderdaad een Internal HDD moet hebben om Windows te kunnen booten. Daarna kan je dan de USB drivers vervangen door die van XP embedded (heb ik ergens hier liggen) en dan heb je geen Internal HDD meer nodig !

Alleen heb ik GEEN internal hdd... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-03-2008 19:44 ]

• Petervanakelyen
Iemand nog ideeën ?

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Een paar dingen.

De mogelijkheid om te booten vanaf USB zit er pas in vanaf SP2 futurepack 2. met SP1 is het niet mogelijk.

die PMQ waar je het over hebt, krijg je door eerst windows XP te instaleren op die machine, alle drivers te installeren, en daarna TAP.EXE te draaien. deze scant al je drivers en devices, en maakt daar een bestand van, welke je kunt importeren zodat je in een keer een werkende machine kunt genereren.

ik zit nu op me werk, maar kom vanavond nog wel even online om je verder te helpen.

wat betreft die msde database, daarin worden alle drivers bewaart, en die word tijdens het installeren
van de generatie tool aangemaakt.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Pagina: 1