Toon posts:

Berperkte of geen verbindingsmogelijkheden, ineens..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Vanmiddag had ik gewoon internet. Aan het eind van de middag heb ik alle kabels even uit mijn switch gehaald, mijn switch uitgezet en daarna weer aan gedaan. Twee uur later had ik geen internet meer op alle pc's die op de switch aangesloten stonden. Ik krijg de foutmelding:
"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Ik heb de switch uit en aan gezet, de kabels van port verwisseld in de switch, mijn router uit en aan gezet, mijn pc's opnieuw opgestart. Niks werkt!! hij blijft maar aangeven dat hij niet kan verbinden. Ook geeft hij aan dat als ik mijn verbinding wil herstellen, hij het ip adres niet kan vernieuwen. Als ik msn opstart en de troubleshoot run, zegt hij ook dat mijn gateway offline is. Het gekke is alleen, de pc die rechtstreeks op de router aangesloten staat deed het internet het nog wel. Even later toen ik het resetknopje van de router indrukte, gaf die pc ook geen internet meer, en gaf dan ook hetzelfde probleem aan. Ik heb mijn ip's automatisch laten instellen, maar als ik het manueel doe krijg ik de foutmelding niet meer, maar heb ik ook geen internet. Kan iemand mij helpen ??

Groetjes.

Verwijderd

hm, klinkt alsof je router aan het bokken is, probeer eens andere pc's op je router aan te sluiten. Wat voor merk/type router/switch heb je?

Verwijderd

klinkt als een router die dood is of waarmee gerommeld is.

Controleer de DHCP settings van je router, kijk of de router nog DHCP uitdeelt. Indien mogelijk; probeer een andere router om uit te sluiten dat het een hardware probleem is.