Toon posts:

Time Machine & Externe Schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren/dames,

Ik wil graag mijn externe Lacie schijf (500 Gb.) gebruiken voor backup met Time Machine. Daarbij loop ik echter tegen het volgende probleem op. Ik heb behoorlijk wat data op de schijf staan (ca. 200 gig) die ik ook onder XP nodig heb. Nou is de schijf als FAT 32 geformatteerd, dit is echter niet bruikbaar met Time Machine

Ik vraag mij af of er een mogelijkheid bestaat om een tweede partitie (Mac OS Extended, met GUID Partition Table) op de schijf aan te maken zonder de bestaande data te wissen. Ik weet dat deze software voor Windows bestaat (Acronis Disk Director Suite).

Helaas is het voor mij niet mogelijk om deze data tijdelijk ergens anders onder te brengen, anders had ik nl. meteen gebruik gemaakt van Disk Utility.

Ik heb een Macbook met 2,0 GHz Intel Duocore en 2 Gb geheugen, die draait op Leopard.

Verwijderd

Volgens mij kan iPartition dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks FoOL, ik ga eventjes uitzoeken wat iPartition precies inhoudt!
Iemand in the meantime nog andere suggesties?

Verwijderd

Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij kan je in windows gewoo(nouja, met zo'n programma) een nieuwe partitie aanmaken en die later omzetten naar Mac OS Extended met Diskutility. DENK IK!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dus geprobeerd met een usb-stick. Ik heb twee partities aangemaakt met Acronis Disk Director Suite onder XP (wat overigens je data behoud). Vervolgens met Disk Utility geprobeerd één partitie te veranderen naar een ander formaat. Disk Utility wist dan echter de bestaande partities en maakt dan gewoon en nieuwe aan. Het is dus blijkbaar niet mogelijk om een bestaande partitie "aan te passen".

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 10:11
Kan wel hoor, ik doe dat al jaaaaaren met Partition Magic 7 voor Win XP. Werkt prima, geen data verlies of iets anders engs, doet gewoon wat het moet doen :)
Pagina: 1