audioplayer met harde schijf in component vorm

Pagina: 1
Acties:

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:25
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede muziekplayer in 43 cm uitvoering. Dat leek mij niet zo'n moeilijke zoektocht, maar toch heb ik nog niets kunnen vinden wat een beetje aan mijn eisen voldoet.

Mijn eisen zijn niet echt bijzonder, eigenlijk zoek ik een iPod in 43 cm uitvoering, met een paar aanvullende eisen:
  • Duidelijke display
  • Mogelijkheid om gemakkelijk playlists te maken
  • 100 GB of meer diskruimte
  • Fluisterstil
  • Handige interface / bediening (zoals bijvoorbeeld iPod)
  • Makkelijke afstandsbediening
  • Support voor meerdere audioformaten
  • Niet duurder dan een standaard PC
Ik ben níet op zoek naar network media players die kunnen streamen vanaf een PC of NAS, ik wil juist mijn muziekcollectie op dit ding zetten zodat er geen PC aan hoeft te staan terwijl ik muziek wil luisteren.

De dingen die ik vind zijn óf ongelooflijk duur (gemakkelijk €2000) óf met een verschrikkelijke interface, of alleen te bedienen via TV. Ik wil niet de TV aanzetten om een nummer of playlist aan te zetten.

Iemand suggesties? Er moeten hier toch leuke dingen voor te koop zijn?
Alvast dank!

Een iPod in een dock vind ik niet echt een goede oplossing

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik zou dan persoonlijk zelf iets in elkaar fabrieken met een mooie HTPC kast van bv Silverstone. Dan zul je vanzelf bij zo'n case met ingebouwd touchscreen uit komen maar dat lijkt me best een aardige oplossing. Het verbaast mij overigens ook dat dit nog niet echt kan. Kom overal hele dure goede CD-spelers tegen maar het moet toch mogelijk zijn dat je je CD er 1 keer in rost en dat zo'n ding verder altijd vanaf HD speelt? Met dezelfde kwaliteit? Kwestie van een fatsoenlijke interface bedenken...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Cambridge audio heeft zoiets, Sony heeft het ook, Yamaha heeft het ook. Kwa aantal dus op zich niet zo'n probleem. Het enige wat er écht aan schort bij allemaal volgens mij: gebruiksgemak en bedieningsgemak. Ik heb weinig ervaring met die apparaten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet altijd even makkelijk bedienen is.

Life is not about specs, it is about joy!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 16:05
gemakkelijke bediening = duidelijk scherm en dan ligt het 43cm formaat niet echt voor de hand.
Misschien is een networked mediaplayer met usb-aansluiting een alternatief?

Bijvoorbeeld deze teac wap-5000 (had er nog nooit van gehoord)

Verwijderd

de sony NAC-HD1
NAC-HD1: Sony's audio-server

met scherm en 250gb hdd
geen idee of die nog ergens te verkrijgen is

• orf
Dank voor jullie suggesties :)
Ik zou dan persoonlijk zelf iets in elkaar fabrieken met een mooie HTPC kast van bv Silverstone. Dan zul je vanzelf bij zo'n case met ingebouwd touchscreen uit komen maar dat lijkt me best een aardige oplossing.
Dat is inderdaad mijn alternatief. Ik heb zelfs nog een 3 inch touchscreen die ik aan kan sluiten als monitor (via usb). Dan betekent zelf een kast maken en software vinden die op zo'n klein schermpje werkt + een goede afstandsbediening.
Cambridge audio heeft zoiets, Sony heeft het ook, Yamaha heeft het ook. Kwa aantal dus op zich niet zo'n probleem. Het enige wat er écht aan schort bij allemaal volgens mij: gebruiksgemak en bedieningsgemak.
Inderdaad, de dingen die ik vind zijn echt te duur en onhandig in gebruik.
gemakkelijke bediening = duidelijk scherm en dan ligt het 43cm formaat niet echt voor de hand.
Misschien is een networked mediaplayer met usb-aansluiting een alternatief?
De Squeezebox Duet ziet er heel erg goed uit. Vooral de afstandsbediening vind ik geweldig (check het filmpje op de site). Maar daarvoor moet ik nog steeds een PC aan hebben staan. Of werkt een NAS ook met deze squeezebox? Zou je die NAS wellicht zelfs direct aan kunnen sluiten op dat ding met een enkele netwerkkabel?

Toch denk ik dat het ook in 43 cm goed te doen moet zijn. Mijn versterker is 15 cm hoog. Met een mooie VFD en een paar knopjes kun je al een mooie interface maken. Kijk vervolgens naar de AB van de Squeezebox Duet en je ziet dat het allemaal mooi kan zijn en werken.

Ik snap niet dat er geen apparaat is als de squeezebox met een interne HD (of een usb aansluiting voor een externe). Draadloos streamen over netwerk vind ik nogal onzinnig als dit het enige apparaat wordt die gaat streamen.
de sony NAC-HD1
NAC-HD1: Sony's audio-server
Ook dat ding is vergelijkbaar met de alternatieven van Yamaha, Marantz, etc. De interface is niet geweldig, bediening onhandig en het kost meestal € 500 of meer. Voor dat geld bouw ik een simpele HTPC met veel meer mogelijkheden (maar nog steeds zonder ideale interface / afstandsbediening).

• maxtrash
Ik snap niet dat er geen apparaat is als de squeezebox met een interne HD (of een usb aansluiting voor een externe). Draadloos streamen over netwerk vind ik nogal onzinnig als dit het enige apparaat wordt die gaat streamen.
het door mij genoemde apparaat heeft wel een usb-poort. Ik ben het wel helemaal met je eens dat keuze beperkter is dan je zou verwachten.
Kan me goed voorstellen dat je een squeezebox aantrekkelijk vindt, maar deze vereist niet een simpele network storage ergens maar er moet echt 'slimserver' draaien. Daarom zit er waarschijnlijk ook geen usb-poort op.

nassen die ook slimserver ondersteunen zijn er vanaf 139 zonder harddisk zag ik zo. (wifisound.nl) Eigenlijk nog best veel extra kosten. (500 GB opslag kost je in een PC 90 euro en in zo'n nas ineens 229)

[ Voor 14% gewijzigd door maxtrash op 06-03-2008 01:01 ]

• orf
Die TEAC ziet er helemaal niet slecht uit. Helaas kan ik geen enkele video of serie foto's vinden van de interface van de afstandsbediening. Als dat ding een beetje handig in gebruik is, dan is een externe USB HD zo gekocht.

Ik ben er nog niet helemaal uit :)

• maxtrash
zo'n squeezebox (duet) kan je redelijk makkelijk op de gok kopen, er zijn zo veel mensen die je voor gegaan zijn. Ook makkelijker uit te breiden, makkelijker te verpatsen etc.

Zie hier voor wat ervaringen met die TEAC. Ik zou hem zelf wel in handen gehad willen hebben voordat je die koopt.

• orf
zo'n squeezebox (duet) kan je redelijk makkelijk op de gok kopen, er zijn zo veel mensen die je voor gegaan zijn. Ook makkelijker uit te breiden, makkelijker te verpatsen etc.
Dat ding is nog niet leverbaar :?

Ik ben zeker nog niet overtuigd van de Teac. De AB van de Squeezebox vind ik er fantastisch uitzien, maar ik baal ervan dat er niet gewoon een simpele usb-disk of desnoods simpele netwerk schijf aan kan hangen. Misschien bouw ik wel een licht VIA systeempje als nas.

Verwijderd

dat sony ding en die van Yamaha zijn toch niet al te duur lijkt me.

En de bediening is niet onaardig.
ga er eerst eens naar kijken en ervaar het zelf

• orf
Toch vind ik de prijzen van die dingen niet in verhouding.

Het zijn ook apparaten uit 2005 en intussen vind ik dat er beter / anders naar de gebruikersinterface gekeken moet worden. Zoals de bediening van de afstandsbediening is van Logitech zou het naar mijn mening moeten zijn.

Voor iets meer dan € 200,- stel ik een simpele PC samen die in combinatie met de Squeezebox duet naar het lijkt het meeste gebruiksgemak oplevert. Dat PC'tje is later dan ook nog uitbreidbaar en in eerste instantie ben je dan voor ongeveer €550 klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door orf op 07-03-2008 13:29 ]

• orf
Om maar eens even dit topic te kicken:

Ik heb (eindelijk) de squeezebox duet binnen en vind het echt helemaal geweldig. De afstandsbediening heeft een geweldige interface (precies iPod) en is ook nog eens erg responsive. De muziekkwaliteit valt me ook 100% mee, ik vind het erg lekker klinken.

Eindelijk een oplossing waar je je hele muziekcollectie beheersbaar hebt met een geweldige afstandsbediening. Ik vind het een aanrader!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:56
Ik snap ook nog steeds niet dat er geen fabrikant is dat met een dergelijk product is gekomen. Zien ze zoiets dergelijks nou over het hoofd? Ongeloofelijk gewoon ondanks marketing, crowdsourcing en technologische ontwikkelingen. 8)7
Pagina: 1