Toon posts:

[OC] Ati Tray Tools "memory speed" standaard al maximaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb hier een oud X1950XT 512MB videokaart in gebruik.
Deze heeft als stock de volgende snelheden.
in 2d
GPU 500 MHz
MEM 1200 MHz (ddr)
in 3d
GPU 624 MHz
MEM 1800 MHz (ddr)

Dit jaar nog stap ik waarschijnlijk over op een gloed nieuw DX10 systeem dus ik dacht dat dit beestje nog wel een extra boost kon krijgen.
Ik heb ATI TRAY TOOLS geïnstalleerd en tot mijn verbazing kon ik enkel de core overklokken. het geheugen ging niet verder dan 1800MHz.
Samen met een voltage verhoging van 1.4500 naar 1.5000 kon ik komen tot:

3d:
GPU 695.25 MHz
MEM 1800 MHz

GPU was nog wel hoger te klokken maar de warmte die met de voltage verhoging (laat staan de stofzuiger geluid dat ontwaakt) was het niet waard.

Vraag:
Kan ik deze geheugen grens in ATI TRAY TOOLS omzeilen?
Met rivatuner kom ik ook niet voorbij deze magische stock grens!

Screenshot ter verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://www.rusteloos.nl/audiosurf/tray.jpg

De optie "Find max for mem" kapt er na +/- 1800MHz ook mee. Het lijkt mij stug dat dit z'n max is daar deze kaart standaard geheugen heeft zitten (van ik dacht samsung) dat op 2000MHz kan werken.

Bedankt voor de moeite

Verwijderd

Topicstarter
Mag toch wel even bumpen?

Iemand enig idee ?

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er een X1950XT waarvan het geheugen hoger geklokt is dan 1800MHz? Hoe kreeg je dat voor elkaar. alvast harstikke bedankt!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00
ATiTool, Rivatuner?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstart, lezen ?

@TS >>> Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat je drivers je in de weg zitten. Wellicht kun je met een versie lager of hoger wel over die grens. Anders zou je, als software niet werkt, je BIOS kunnen aanpassen, alleen kun je dan niet van te voren testen of de kaart op die snelheid ook stabiel loopt.

Verwijderd

AtiTool is iets ander dat Ati tray tools!
AtiTool kan vziw 'oneindig' hoog ingesteld worden.
En in RivaTuner kun je in "Power User - RivaTuner - Overclocking - Global - MaxClockLimit" instellen hoe hoog je kan instellen. Standaard is 100, dus veranderen naar bijvorbeeld 110 zou een stuk ruimte moeten geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:38:
AtiTool is iets ander dat Ati tray tools!
AtiTool kan vziw 'oneindig' hoog ingesteld worden.
En in RivaTuner kun je in "Power User - RivaTuner - Overclocking - Global - MaxClockLimit" instellen hoe hoog je kan instellen. Standaard is 100, dus veranderen naar bijvorbeeld 110 zou een stuk ruimte moeten geven :)
Heey thanks, daar kan ik wat mee.
Pagina: 1