Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, kan ik een harde schijf van mij huidige computer met daarop windows xp geinstalleerd zo maar in een nieuwe pc plaatsen?

Ik begrijp dat ik wat nieuwe drivers en dergelijke zal moeten installeren. Maar zou de pc wel gewoon opstarten met windows. Of gaat dit niet doordat hij aan een ander moederbord hangt met andere chipset enz enz.

alvast bedankt.

Groeten

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soms wel, soms niet. Maar een manier om achter te komen, en dat is uitproberen. Maar het is niet verstandig, het is beter om schoon te installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Je kunt hem prima plaatsen. Of het werkt is een ander verhaal. Zeer waarschijnlijk niet omdat de chipsetdrivers en dergelijken in Windows niet overeenkomen met je moederbord, dus zul je alsnog een reïnstall moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de juiste drivers aanwezig zijn, zal het wel werken denk ik..

mischien dat WGA wat begint te kreunen, dat is alles denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Je moet er rekening mee houden dat de chipset-/ videokaart-/ enz/ driver niet goed zijn. Het wordt ook sterk aangeraden om een verse start te maken.

Misschien dat je er in de eerste instantie geen last van hebt, maar als je na een maand problemen krijgt zal je misschien niet meteen denken dat het komt door een oude installatie.. Voorkomen is beter dan genezen. Ga er een (mid)dag voor zitten en je bent ver klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32

neanderthaler

Are friends electric?

Kans is inderdaad groot dat de pc blijft hangen tijdens opstarten en in een loop blijft.

Je kunt het uiteraard proberen, maar vooral bij het switchen tussen verschillende chipsets en al helemaal tussen AMD en Intel kan je er van uitgaan dat het verkeerd gaat.

Maar misschien als je van VIA naar VIA chipset gaat, het wel goed gaat.
Pagina: 1