Hallo,
Ik heb in een ander topic al een vraag gesteld over het niet meer kunnen installeren van Windows Vista Ultimate, maar heb geen reacties gekregen waar ik verder mee kan. Mijn probleem is het volgende:
Ik wil graag Windows Vista Ultimate installeren via de Silicon Image 3114 sata-raid chip. Hieraan zijn 2 Hitachi 7k80 schijven gekoppeld, met elk 80gb. Wanneer ik aan de installatie van Vista begin gaat het goed, de bestanden worden geladen, kom in het install menu, kan de code ingeven en deze wordt geaccepteerd waarna vervolgens de install start. Zoals aangegeven zal dan de pc een aantal keer rebooten, waar het probleem verschijnt: De eerste reboot gaat nog goed, maar na de 2e is het over. Alle harde schijf activiteit verdwijnt en de monitor krijgt geen enkel signaal meer door.
Ik heb al een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Dit is wat ik inmiddels al gedaan heb:
- install op een enkele schijf -> geen resultaat
- install op een raidopstelling van 2x Hitachi 7k80 80gb -> geen resultaat
- alle randapparatuur losgekoppeld en de installatie geprobeerd
- nieuwste driver van de siliconimage.com site geprobeerd
- nieuwste (beta) driver van de asus site geprobeerd
- alle biosinstellingen op default
Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is?
Verder heb ik nog een andere vraag: Welke raidopstelling is beter/sneller/betrouwbaarder? Degene via de silicon image chip (hardwarematig?) of met de nforce4 chip van nvidia (softwarematig?)?
Sowieso zijn er voor de nForce 4 AMD SLI geen raid drivers voor Vista te vinden, of ligt dit aan mij?
De systemspecs zijn overigens:
Antec Sonata Lifestyle 2,
Amd Athlon 64 3400+,
Asus A8N-SLI Premium,
2x XFX 6600gt (SLI, incl. 2x Zalman VF700-Cu)
2x 80GB Hitachi HDD,
1x 320GB Seagate HDD,
1GB Adata mem.,
Zalman 7700-Cu,
Nec DVD-RW,
LG DVD
Ik heb in een ander topic al een vraag gesteld over het niet meer kunnen installeren van Windows Vista Ultimate, maar heb geen reacties gekregen waar ik verder mee kan. Mijn probleem is het volgende:
Ik wil graag Windows Vista Ultimate installeren via de Silicon Image 3114 sata-raid chip. Hieraan zijn 2 Hitachi 7k80 schijven gekoppeld, met elk 80gb. Wanneer ik aan de installatie van Vista begin gaat het goed, de bestanden worden geladen, kom in het install menu, kan de code ingeven en deze wordt geaccepteerd waarna vervolgens de install start. Zoals aangegeven zal dan de pc een aantal keer rebooten, waar het probleem verschijnt: De eerste reboot gaat nog goed, maar na de 2e is het over. Alle harde schijf activiteit verdwijnt en de monitor krijgt geen enkel signaal meer door.
Ik heb al een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Dit is wat ik inmiddels al gedaan heb:
- install op een enkele schijf -> geen resultaat
- install op een raidopstelling van 2x Hitachi 7k80 80gb -> geen resultaat
- alle randapparatuur losgekoppeld en de installatie geprobeerd
- nieuwste driver van de siliconimage.com site geprobeerd
- nieuwste (beta) driver van de asus site geprobeerd
- alle biosinstellingen op default
Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is?
Verder heb ik nog een andere vraag: Welke raidopstelling is beter/sneller/betrouwbaarder? Degene via de silicon image chip (hardwarematig?) of met de nforce4 chip van nvidia (softwarematig?)?
Sowieso zijn er voor de nForce 4 AMD SLI geen raid drivers voor Vista te vinden, of ligt dit aan mij?
De systemspecs zijn overigens:
Antec Sonata Lifestyle 2,
Amd Athlon 64 3400+,
Asus A8N-SLI Premium,
2x XFX 6600gt (SLI, incl. 2x Zalman VF700-Cu)
2x 80GB Hitachi HDD,
1x 320GB Seagate HDD,
1GB Adata mem.,
Zalman 7700-Cu,
Nec DVD-RW,
LG DVD
[ Voor 7% gewijzigd door renskoenraadt op 04-03-2008 20:53 ]