Vista niet meer te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 23:21

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in een ander topic al een vraag gesteld over het niet meer kunnen installeren van Windows Vista Ultimate, maar heb geen reacties gekregen waar ik verder mee kan. Mijn probleem is het volgende:

Ik wil graag Windows Vista Ultimate installeren via de Silicon Image 3114 sata-raid chip. Hieraan zijn 2 Hitachi 7k80 schijven gekoppeld, met elk 80gb. Wanneer ik aan de installatie van Vista begin gaat het goed, de bestanden worden geladen, kom in het install menu, kan de code ingeven en deze wordt geaccepteerd waarna vervolgens de install start. Zoals aangegeven zal dan de pc een aantal keer rebooten, waar het probleem verschijnt: De eerste reboot gaat nog goed, maar na de 2e is het over. Alle harde schijf activiteit verdwijnt en de monitor krijgt geen enkel signaal meer door.

Ik heb al een aantal mogelijkheden geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Dit is wat ik inmiddels al gedaan heb:

- install op een enkele schijf -> geen resultaat
- install op een raidopstelling van 2x Hitachi 7k80 80gb -> geen resultaat
- alle randapparatuur losgekoppeld en de installatie geprobeerd
- nieuwste driver van de siliconimage.com site geprobeerd
- nieuwste (beta) driver van de asus site geprobeerd
- alle biosinstellingen op default

Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is?

Verder heb ik nog een andere vraag: Welke raidopstelling is beter/sneller/betrouwbaarder? Degene via de silicon image chip (hardwarematig?) of met de nforce4 chip van nvidia (softwarematig?)?

Sowieso zijn er voor de nForce 4 AMD SLI geen raid drivers voor Vista te vinden, of ligt dit aan mij?:S

De systemspecs zijn overigens:

Antec Sonata Lifestyle 2,
Amd Athlon 64 3400+,
Asus A8N-SLI Premium,
2x XFX 6600gt (SLI, incl. 2x Zalman VF700-Cu)
2x 80GB Hitachi HDD,
1x 320GB Seagate HDD,
1GB Adata mem.,
Zalman 7700-Cu,
Nec DVD-RW,
LG DVD

[ Voor 7% gewijzigd door renskoenraadt op 04-03-2008 20:53 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Iemand enig idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is aan te raden de Het algemeen beleid door te lezen. Nieuwe topics openen en al na een half uurtje kicken is zeker niet de bedoeling. Je kunt je andere topic na >24u een schopje geven zodat het weer bovenaan komt te staan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Twee dingen die je fout doet.

1. Een topic openen met exact dezelfde vraag als in je vorige topic dat nog open is
2. Dit topic kicken binnen een uur terwijl daar 24 uur voor staat.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ja "Alle harde schijf activiteit verdwijnt en de monitor krijgt geen enkel signaal meer door. "

het kan zijn dat het 2minuten duurt voor je machine doorstart,

ik heb dit probleem alleen als mijn 250GB externe schijf via USB is aangesloten.
maar het zal me niets verbazen als jij ook op 1 of andere manier met dit probleem zit..

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Neem me niet kwalijk, ik wist ook eigenlijk wel dat ik fout zat, alleen zou ik graag willen weten wat mijn probleem is, en ofdat t vaker voorkomt :$, ik heb mn pc nl hard nodig voor studie en werk...

wat betreft de doorstart: Al laat ik mn pc een half uur staan, geen enkel verschil is te merken, vandaar dat ik totaal geen oplossing meer weet...

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Volgens mij kan je de firmware updaten van die raidkaart, dat al geprobeerd? Lukt de installatie wel op 1 schijf niet in raid of zelfs aan de on-board connector? Eventueel die SIL eruit halen en installatie proberen, zodat je iig e.e.a. kan uitsluiten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

renskoenraadt schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:28:
ik heb mn pc nl hard nodig voor studie en werk...
Kun je dan niet beter XP installeren zodat het werkt, en dan later als je tijd hebt een keertje met Vista rommelen? Uitproberen en belangrijke PCs, dat is geen goede combinatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
sjaak schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:32:
Volgens mij kan je de firmware updaten van die raidkaart, dat al geprobeerd? Lukt de installatie wel op 1 schijf niet in raid of zelfs aan de on-board connector? Eventueel die SIL eruit halen en installatie proberen, zodat je iig e.e.a. kan uitsluiten.
Het is een on-board raid controller, dus eruit halen zit er niet in. Daarnaast kan de firmware (eigenlijk bios) van de raidcontroller niet geupdate worden via Silicon Image (wordt door hen zelf op de site uitgelegd) maar moet dit gebeuren via een bios upgrade van het Asus mobo (welke uitgevoerd is, maar dus geen resultaat oplevert).
Uiteraard heb ik daarna van de Asus site de nieuwste (beta) drivers gedownload om de raid opstelling te herkennen (wat overigens niet gebeurd met de drivers)
Het rare is daarom ook dat Silicon Image een bios upgrade van de Asus site aanraadt in combinatie met een driver update van hun site, maar niet werkt.:S
Een installatie op een schijf (in dit geval een Seagate 320 gb) lukt ook niet, krijg exact hetzelfde probleem op hetzelfde moment.

Sli is het probleem naar mijn mening ook niet omdat ik deze Vista versie al wel vaker op hetzelfde systeem met dezelfde config heb geinstalleerd zonder problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door renskoenraadt op 04-03-2008 21:51 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:43:
[...]

Kun je dan niet beter XP installeren zodat het werkt, en dan later als je tijd hebt een keertje met Vista rommelen? Uitproberen en belangrijke PCs, dat is geen goede combinatie :)
Nee klopt, daar heb je een punt. Maarja, je weet hoe eigenwijs tweakers kunnen zijn als het om een pc gaat heh ;) Dat moet gewoon werken. (overigens wordt dit ook via de xp install getyped, dus er is al voor gezorgd).

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Is het trouwens mogelijk de drivers van de Asus cd te gebruiken om een Nvidia raid opstelling te maken onder Vista? Of zijn er ergens gecertificeerde drivers te vinden (die dus geen of minder (:P) problemen op zullen leveren tussen de nforce4 chipset en Vista Ultimate?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

renskoenraadt schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:28:
Neem me niet kwalijk, ik wist ook eigenlijk wel dat ik fout zat,
Nou dan :)

Ga dus door in je al bestaande topic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.