Notebook die aan mijn eisen voldoet, bestaat die?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gek genoeg kan ik geen notebook vinden die aan mijn eisen voldoet, terwijl ik mijn eisen toch niet zo raar vindt. Wat ik zoek is het volgende:

- Intel PM965 chipset
- * Intel Core 2 Duo T9300 2.5 GHz processor
- * 4 GB DDR2 667 MHz geheugen
- nVidia GeForce 8600M GT 256MB videokaart
- Blu-ray speler, DVD-brander
- 15.4" 1440x900 / 1680x1050 / 1920x1200 LED backlight scherm
- * 160 / 200 GB 7.200rpm harde schijf

Aansluitingen:
- HDMI
- S/PDIF
- eSATA
- 802.11n
- Bluetooth
- 3x USB 2.0
- FireWire

Overig:
- * Windows Vista Ultimate 64-bit
- max. 3.0 kg

De onderdelen met een * ervoor mogen ook iets willekeurig anders zijn, zolang genoemde producten maar ondersteund worden en te vervangen zijn. Ik vind het namelijk geen probleem om die los te bestellen en te vervangen, ook als dit de prijs iets opkrikt.

Een LED backlight scherm is geen vereiste, maar wel graag gewild.

Zo heb ik al verschillende modellen bekeken en allemaal missen ze enkele essentiële onderdelen.

Dell XPS M1530:
- Geen eSATA en S/PDIF
- Geen LED scherm

Apple MacBook Pro:
- Geen eSATA, HDMI en S/PDIF
- Geen Blu-ray speler

HP Compaq 8710w:
- Geen Blu-ray speler
- Geen eSATA

Sony FZ21Z:
- Geen eSATA en S/PDIF
- Geen 1440x900 en/of LED backlight scherm

Modellen van Xxodd en Alienware zijn veel te zwaar (circa 3,5 kg) en andere merken bieden voor zover ik kan ontdekken niet wat ik zoek. Alleen ASUS schijnt net een nieuwe notebook te hebben aangekondigd, ik meen de M50/M51 en/of nieuwe G1S die alles heeft wat ik zoek, maar ik kan nergens nog informatie hierover vinden. Ik hoopte even op de nieuwe Lamborghini reeks, maar dat is ineens een 12.1" geworden.

Overigens mag een 13.3" model ook, maar 17" niet.

Ik hoop dat iemand een goede optie weet.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48
Misschien even wachten op de nieuwe Latitude-serie, wellicht dat deze aan jouw eisen voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 04-03-2008 20:46 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ziet er absoluut interessant uit. Enig idee wanneer deze eraan komen?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48
Bij mij niks over bekend, volgens mij wel ook bevestigd door Dell dat ze eraan komen. Maarja daar heb je weinig aan. ;)

EDIT: Overigens bestaan er ook uitbreidingskaartjes voor eSATA poorten mocht dat het enige probleem blijken te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door The Realone op 04-03-2008 20:53 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

15,4" 1920x1200 ??? Ga je met een verrekijker naar dat scherm turen ofzo?

Ik zit op een 15" widescreen op 1280x768, en soms dan vind ik sommige websites nog te klein.

Verder ziet het er uit alsof je een desktop replacement desktop wil hebben. Is het niet verstandiger om met wat minder specs genoegen te nemen, en dan een model nemen waar de extra's via een dockingstation beschikbaar zijn?

Ik neem aan dat je op een 15" scherm toch geen Bluray gaat zitten kijken op Full HD..

Ey!! Macarena \o/

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Moodyblues, ga eerst Wat is er nu anders in CSL? maar eens lezen.

Verwijderd

De macbook pro die je noemt heeft inprincipe wel hdmi via dvi. ook ipv s/pdif zit er een optische digitale audio uitgang op....eSata niet maar dat lijkt me ook niet nodig vanwege de firewire aansluitingen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:36
Wat jij wilt is het beste van het beste. Imho zul je dat soort laptops niet snel vinden...

Iig is dit de Asus die je zoekt:
Asus M51Sn en Asus G1Sn

Zo te zien heeft die laatste alles wat je wilt op het LED scherm na. HDD en geheugen heb je zo upgraded naar wat je wilt. Zelfde voor Vista, denk alleen dat je voor een Blu-ray speler moet wachten aangezien Asus nog geen model daarmee heeft uitgerust. Maar die kun je vast later ook wel apart kopen.

Verder heeft Asus alle x64 drivers beschikbaar. Mijn F3Sc is gebasseerd op hetzelfde moederbord en alles werkt hier prima met x64.

[ Voor 85% gewijzigd door GENETX op 04-03-2008 22:07 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
Als het zo simpel was, had ik dit topic nooit hoeven te openen. Ik loop al maanden te zoeken, maar zonder succes tot op heden. Daarnaast: CSL is niet alleen bedoeld voor de 'Grote <vul hier je laptop in>' topics waar iedereen door elkaar blaat en je vraag standaard genegeerd wordt. CSL is ook bedoeld om advies te vragen, precies wat ik doe. Ik vraag ook niet 'Hoe dit systeem is', alleen 'Is dit te verkrijgen?'.

Overigens is die ASUS G1Sn op één punt na perfect: geen Blu-ray.

Even als reactie op het scherm: 1920x1200 heb je bij HP in hun 15.4" workstation laptops, vandaar dat ik het als optie noteerde, maar ik heb ook liever 1440x900 of 1680x1050. Ik zeg alleen geen nee tegen 1920x1200.

De MacBook Pro heeft eigenlijk maar één nadeel (want FireWire 800 is inderdaad een goeie vervanger voor eSATA en S/PDIF blijkt er toch op te zitten in optische vorm) en dat is dat er geen Blu-ray in zit.

Nu twijfel ik of ik voor de MacBook Pro moet gaan of gewoon even wachten of er binnenkort een Dell Lattitude E-Series komt die aan mijn wensen voldoet.

Overigens: Blu-ray ben ik niet primair van plan om te kijken op de laptop, vooral via HDMI out, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, vandaar de ingebouwde Blu-ray speler.

[ Voor 23% gewijzigd door MooDyBLueS op 04-03-2008 22:56 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MooDyBLueS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:53:
[...]

Even als reactie op het scherm: 1920x1200 heb je bij HP in hun 15.4" workstation laptops, vandaar dat ik het als optie noteerde, maar ik heb ook liever 1440x900 of 1680x1050. Ik zeg alleen geen nee tegen 1920x1200.
Ik vat hem..

Ik ging er vanuit omdat het specifiek vermeld stond, dat het dus een eis was. Maar met een minimum van 1440x900 is dus ruim voldoende. Een 1920x1200 scherm kan ook gewoon prima lagere resoluties weergeven. Zou handiger geweest zijn als je dus een minimum resolutie op zou geven, alles daarboven is mooi meegenomen, maar zeker geen must.

Ey!! Macarena \o/

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
die resolutie op 15.4" is prima waarschijnlijk, ik draai 1680x1050 -> als een speer

you had me at EHLO

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MooDyBLueS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:53:
[...]
Als het zo simpel was, had ik dit topic nooit hoeven te openen. Ik loop al maanden te zoeken, maar zonder succes tot op heden. Daarnaast: CSL is niet alleen bedoeld voor de 'Grote <vul hier je laptop in>' topics waar iedereen door elkaar blaat en je vraag standaard genegeerd wordt. CSL is ook bedoeld om advies te vragen, precies wat ik doe. Ik vraag ook niet 'Hoe dit systeem is', alleen 'Is dit te verkrijgen?'.
Nee, wat je zoekt is niet te koop, nóg niet om het nog duidelijker te formuleren. Daar zul je inmiddels ook wel achter zijn gekomen. Het heeft ook geen enkele zin te speculeren wanneer zoiets wel leverbaar zal zijn.

Wat ik zou doen is een laptop zoeken die zoveel mogelijk aan je eisen voldoet én op termijn aan te passen is aan jouw resterende wens(en).

ARME AOW’er

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 11:03
Is de Sony Vaio FZ31Z (die er aan zit te komen) wellicht niet iets voor je? Hij is op dit moment nog niet verkrijgbaar in Nederland, maar dat gaat niet lang meer duren.

Je zult dan op sommige vlakken wel moeten compromisen:
- Core 2 Duo T8300 2.40 GHz
- 4 gig ram
- 300 GB (pas op, 4200rpm!) hd
- Blu-ray Disc Drive (dus ook BR-writer)
- 1280 x 800 'X-black LCD' ('Double Lamp Technology', LED dus neem ik aan? Of gewoon Sony die stoer doet :9)
- Geforce 8600m GS 265mb
- HDMI en S-Video
- Wireless A/B/G/N
- Blauwtand 2.0 + ESR
- 3x USB 2.0
- FireWire 400

(Check hier voor meer info)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:36
Probleem met de Macbook is dat je misschien niet Vista x64 ivm drivers kan draaien!

Daarbij: Asus gebruikt standaard vervangbare DVD drives, grote kans dat je gewoon over een paar maanden die alsnog kan vervangen. Gewoon even uitzoeken wat er in zit zou ik zeggen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Deze keus moet je natuurlijk zelf maken ;)

Als het systeem met de gewenste specs nog niet bestaat dan kan je twee dingen doen:
Of kiezen voor een systeem wat het dichtst daarbij in de buurt komt
Of wachten tot dit wel bestaat.

Aan jou de keus. Dit soort topics horen niet thuis in CSL dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.