Toon posts:

Mail forwarding naar contact + gebruiker Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen is het volgende.

Een mail komt binnen in het Postvak van een gebruiker op een Exchange server.

Deze mail moet automatisch doorgestuurd worden naar een andere gebruiker + een contact met een e-mail domein dat niet op deze server draait.

Bijvoorbeeld, mail komt binnen op het adres van piet, deze mail gaat direct naar kees op dezelfde Exchange server maar ook naar piet@domeindatnietopexchangedraait.nl.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Het lukt niet met een distributiegroep omdat ik niet een gebruiker en een contact in 1 groep kan zetten. :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar wil je een mailenabled contact voor gebruiken - die doet precies wat jij wilt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:21:
Daar wil je een mailenabled contact voor gebruiken - die doet precies wat jij wilt :)
Wat is het verschil met een normaal contact, en waar vind ik dit binnen exchange?
Bedoel je niet gewoon met wat ik een contact noem? Het probleem daarmee is dat ik die niet kan combineren met een AD gebruiker. Of je moet een manier weten die ik nog niet ken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 20:44 ]

• CrazyBernie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-11-2025

CrazyBernie

Good for you better for me

Volgens mij moet je hiervoor inderdaad in de AD een contact aanmaken met het desbetreffende email adress erin. Dit contact komt dan ook terug in het adress boek en kan dan meteen gebruikt worden om naar toe te kunnen forwarden.

Verwijderd

Topicstarter
CrazyBernie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:49:
Volgens mij moet je hiervoor inderdaad in de AD een contact aanmaken met het desbetreffende email adress erin. Dit contact komt dan ook terug in het adress boek en kan dan meteen gebruikt worden om naar toe te kunnen forwarden.
Zover was ik al.

Ik wil alleen forwarden naar dat contact + een andere gebruiker. Tot zover krijg ik dit niet gecombineerd. Je kan ook maar naar 1 "adres" forwarden in Exchange via AD.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me iets wat je zelf heel goed kunt vinden op Technet, of door de Online Help documentatie te raadplegen nu je weet hoe het beestje heet :)

Je kan bijvoorbeeld query based distribution groups hiervoor gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IYZm7k0EKuuEIkXFOOgI5z0Z/full.png

Onderste optie (custom query) is voor jou het handigst denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 04-03-2008 21:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:53:
Dat lijkt me iets wat je zelf heel goed kunt vinden op Technet, of door de Online Help documentatie te raadplegen nu je weet hoe het beestje heet :)

Je kan bijvoorbeeld query based distribution groups hiervoor gebruiken.

[afbeelding]

Onderste optie (custom query) is voor jou het handigst denk ik.
Die query based was ik ook al tegen gekomen, ik wist alleen niet precies wat dit inhield, maar je screenshot geeft goede hoop. _/-\o_

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Gewoon een keer op klikken en dat ding een keer doorlopen, soms kom je op die manier dingen tegen waar je jezelf bij gaat afvragen waarom je daar niet eerder bent achter gekomen :P

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 04-03-2008 21:51 ]

Pagina: 1