Ik heb een server in een datacenter staan en wil deze remote aanspreken via samba (ik weet dat het niet echt veilig is, maar deze wordt o.a. gegarandeerd door een firewall die op ip-adres filtert. Probleem is dat ik hier echt samba voor nodig heb). Nu krijg ik het niet voor elkaar om van afstand een verbinding te maken. Wordt dit geblocked door samba zelf? als ik smbclient op localhost uitvoer werkt het namelijk wel vloeiend.
hier nog even mij huidige config:
Ik zit er ook aan te denken om vpn te gaan gebruiken om de verbinding tot stand te brengen. Nu heb ik wel al vpn naar een intern netwerk opgezet, maar dan maak je een verbinding naar een intern netwerk. Is dit ook mogelijk om dit direct naar de server te doen, en dan dus de samba verbinding over de vpn te laten lopen?
hier nog even mij huidige config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [global]
workgroup = TEST
server string = Samba Server %v
security = user
map to guest = Bad User
log file = /var/log/samba/log.%m
max log size = 50
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
local master = No
domain master = No
dns proxy = No
[test]
comment = "Test"
path = /home/storage
read only = No
guest ok = Yes |
Ik zit er ook aan te denken om vpn te gaan gebruiken om de verbinding tot stand te brengen. Nu heb ik wel al vpn naar een intern netwerk opgezet, maar dan maak je een verbinding naar een intern netwerk. Is dit ook mogelijk om dit direct naar de server te doen, en dan dus de samba verbinding over de vpn te laten lopen?
The easiest way to solve a problem is just to solve it.