Toon posts:

[WLAN] is 802.11n overkill voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb de search gebruikt dus hoop dat ik het niet over het hoofd gezien heb... Ik heb een vraagje...

Ben net nieuw in een huis getrokken in Almere en wil hier een draadloos netwerk aanleggen voor 2 PC's en eventuele gasten die een laptop bij zich hebben. Geen zin in de kabels. Dan maar straling.

Nou heb ik dus totaal geen bestaande draadloze infrastructuur, dus moet alles nieuw kopen en ik zit met de keuze tussen G en N.

Mijn kabel internet gaat niet harder dan 6Mbps down en 1,5Mbps up en interne netwerksnelheid vind ik niet zo heel super belangrijk, als het iets langer duurt om een groot bestand door te sturen naar andere PC/laptop so be it.

Zie ik het nou goed dat N eigenlijk overkill is voor mijn situatie? Of zie ik nog iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Gr Mirutanku (da's een Pokemon die er als een koe uitziet btw }:O B) )

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

N is niet alleen beter voor je snelheid, maar ook voor bereik. Dus wellicht kan dat extra stukje bereik je wel van pas komen. ;)

Of het dus overkill in jouw situatie is, moet je zelf bepalen.
:')?

[ Voor 34% gewijzigd door MensionXL op 04-03-2008 20:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 23:37
Daar heb je groot gelijk in.
Bespaar je de moeite en vooral het geld, en koop een leuke 802.11G router ;)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:56:

offtopic: heette die geen milktank?

Interpolis, glashelder!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
[off]miltank[/off]

Verwijderd

voor zover ik weet trouwens is N nog geen echte standard dus kan er incompatibiliteit optreden tussen apparatuur. Deze zal dan automagisch terugschakelen naar de G standard. met andere woorden zolang je niet het goede merk hebt blijf je dus zitten op G.

Verwijderd

Topicstarter
@BlackWhizz (zwarte speed? zwart pissen? leg mij die dan ook 's uit?) je zit in de goeie richting...

milktank is de engelse, mirutanku is de japanse naam (maar australia is ook iets van osuturaria dus gewoon fucked up fonetisch opgeschreven ofzo en eigenlijk staat er hetzelfde).

Plaatje voor de liefhebbers: http://home.online.no/~eovestre/pokemon/mirutanku.gif

Anyway, 802.11g gaat het worden dan. Bereik is niet zo belangrijk huisje is vrij klein. Hoop alleen dat op zolder nog bereik is maar dat zie ik dan wel weer...

Nou nog een G router met een usb poortje waar een externe HD op kan, iemand tips? (mag ik vast niet zo vragen haha O-) )

-edit: of is dat ook overkill en kan ik die net zo goed aan een pc hangen die op het netwerk zit hahahaha

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 00:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:21:
@BlackWhizz (zwarte speed? zwart pissen? leg mij die dan ook 's uit?) je zit in de goeie richting...

milktank is de engelse, mirutanku is de japanse naam (maar australia is ook iets van osuturaria dus gewoon fucked up fonetisch opgeschreven ofzo en eigenlijk staat er hetzelfde).

Plaatje voor de liefhebbers: http://home.online.no/~eovestre/pokemon/mirutanku.gif

Anyway, 802.11g gaat het worden dan. Bereik is niet zo belangrijk huisje is vrij klein. Hoop alleen dat op zolder nog bereik is maar dat zie ik dan wel weer...

Nou nog een G router met een usb poortje waar een externe HD op kan, iemand tips? (mag ik vast niet zo vragen haha O-) )

-edit: of is dat ook overkill en kan ik die net zo goed aan een pc hangen die op het netwerk zit hahahaha
Zoals je al aangeeft is snelheid niet een heel belangrijk issue, maar zou je het leuk vinden om een externe hdd aan te sluiten.

De ASUS WL500g premium is voorzien van twee usb 2.0 poorten. Hierop zou je in praktijk een printer (USB en LPT) op kunnen aansluiten. Zo heb ik hier een 250GB externe usb schijf op aangesloten en een HP laserjet 1010. In het gehele netwerk kan worden geprint, bestanden worden gedeeld etc. Werkt ideaal doordat de WL500g is voorzien van een op linux gebaseerd besturingssysteem.

Voor meer informatie en handleidingen:

www.wl500g.info

Verwijderd

Topicstarter
Da's een mooi routertje, denk dat ik die maar ga bestellen... Nou nog de adaptertjes... Denk dat iets wat je met een USB snoertje in je PC kan hangen het beste is ivm bereik, maar de beveiliging van de meeste "A merken" valt me vies tegen. Gaat vaak niet verder dan WEP wtf!

Nou heb ik deze gevonden, USB 2.0 en WPA2 maar het merk Eminent zegt me helemaal niets...

http://www.eminent-online...2&ps=01304055&submit=show

Is dit wat of zijn er betere?

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels begrepen dat de encryptie van de dongle/adapter vanuit de PC/laptop komt en niets te maken heeft met de hardware. Dus dat maakt verder geen fluit uit, voor wie zich dit verder nog afvroeg :*)
Pagina: 1