Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Wij willen met ons bedrijf weg bij ING, we twijfelen over Rabobank en ABN AMRO. We deden altijd betalingsverkeer en verzekeringen via de ING. Verzekeringen liggen inmiddels al bij een tussenpersoon die de boel veel beter regelt. Nu willen we het betalings gebeuren ook weg hebben bij ING.

Zijn er mensen die zakelijk met 1 van de 2 banken (Rabo of ABN) te maken hebben gehad in de regio Groningen en daar hele positieve of hele negatieve ervaringen mee gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ervaringen zijn altijd individueel. Ik kan alleen maar spreken van ABN-AMRO. Zakelijk in orde, wel vrij duur maar als ze zien dat je potentieel hebt is er veel mogelijk. Ik zit trouwens niet in Groningen maar in Brabant...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
pinockio schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:50:
Ervaringen zijn altijd individueel. Ik kan alleen maar spreken van ABN-AMRO. Zakelijk in orde, wel vrij duur maar als ze zien dat je potentieel hebt is er veel mogelijk. Ik zit trouwens niet in Groningen maar in Brabant...
Tjah, Brabant..... ;)

En ik wil juist die ervaringen horen.Dat is namelijk wat er mis is met ING: teveel negatieve verhalen over persoonlijke ervaringen. Vraag een willekeurige klant van ING/NN en je krijgt minstens 1 horrorverhaal te horen..... Ben benieuwd of die horrorverhalen ook te vinden zijn over Rabo/ABN Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vanuit mijn werk (schuldhulpverlener) kom ik zowel de Rabo als de ABN tegen bij (ex-) zakelijke clienten.

Ik ben fervent voorstander van de Rabo en behoorlijk tegenstander van de ABN.

Pro's Rabo: snelle service, laag fout-gehalte, geen "high-risk" leningen etc., persoonlijke aanpak.
Con's Rabo: ze gaan zelden akkoord met een redelijke regeling.

Pro's ABN: ze gaan vrijwel altijd akkoord met een redelijke regeling, goed bereikbaar, redelijk veel mogelijk.
Con's ABN: hoog fout-gehalte, veel "high-risk" leningen.

Let wel: dit zijn ervaringen bij bedrijven waarbij 't mis gegaan is, die dus over de kop zijn.

Owja, de Rabo bank heeft alleen plaatselijke vestigingen. Dat betekent dat je geen vaste landelijke richtlijnen hebt. Toch heb ik met behoorlijk wat Rabo's te maken gehad (Leiden, Utrecht, Hilversum, Zeist, Amsterdam, Hoorn) en allen hebben wel vrijwel eenzelfde werkwijze.

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 04-03-2008 20:08 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Als je maar ook iets geeft over ethisch correct bankieren kies je geen ABN, komt beetje zeurderig over, maar als dat voor jou een bezwaar is, dan kun je beter niet bij de ABN zijn.

Kan voor sommigen iets zijn hoor, ik meld 't maar even

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ardana schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:06:
Vanuit mijn werk (schuldhulpverlener) kom ik zowel de Rabo als de ABN tegen bij (ex-) zakelijke clienten.

Pro's Rabo: snelle service, laag fout-gehalte, geen "high-risk" leningen etc., persoonlijke aanpak.

Pro's ABN: ze gaan vrijwel altijd akkoord met een redelijke regeling, goed bereikbaar, redelijk veel mogelijk.

Let wel: dit zijn ervaringen bij bedrijven waarbij 't mis gegaan is, die dus over de kop zijn.

Owja, de Rabo bank heeft alleen plaatselijke vestigingen. Dat betekent dat je geen vaste landelijke richtlijnen hebt. Toch heb ik met behoorlijk wat Rabo's te maken gehad (Leiden, Utrecht, Hilversum, Zeist, Amsterdam, Hoorn) en allen hebben wel vrijwel eenzelfde werkwijze.
Interessante info. Wij hebben vooral last van het hoge foutgehalte van ING, dus dit is dikke minpunten voor ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ardana schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:06:

Misschien komt het overeen met het cliché: Rabobank: boeren, die conservatief zijn en op zeker willen spelen. ABN-AMRO: snelle jongens die van een gokje houden.

Inderdaad kun je bij ABN-AMRO vrij makkelijk lenen; ze komen als je een tijdje redelijk draait al gauw met een mogelijke lening ter grootte van je jaaromzet op de proppen. Sja, als je daar misbruik van maakt heb je het aan jezelf te danken. Zo'n zakelijke lening is niet bedoeld om op te nemen en op de Canarische eilanden vakantie te gaan vieren, maar als werkkapitaal. Als je het zo gebruikt zijn de risico's beperkt.
Con's Rabo: ze gaan zelden akkoord met een redelijke regeling
Dus: ze willen het op hun manier doen? Je bedoelt dus dat als je een voorstel doet voor aflossing o.i.d. dat reëel is, ze er niet mee akkoord gaan (omdat ze snel meer geld willen zien)? Dan ben ik blij bij ABN-AMRO te zitten.
zneek schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:22:
[...]

Interessante info. Wij hebben vooral last van het hoge foutgehalte van ING, dus dit is dikke minpunten voor ABN.
Hoho. Ik denk dat de gequote WSNP-bewindvoerder (o.i.d.) bedoelt "fout" in de zin van "met een te hoog risico", niet "verkeerd berekend" of zoiets. Zelf maak ik vrijwel geen fouten mee bij ABN-AMRO. Behalve laatst een offerte voor een verzekering die ik twee keer kreeg, maar dat boeit niet.

Ik zou zeggen: wat bedoel je met "betalingsverkeer"? Heb je leningen / beleggingen? Wat zijn je eisen aan een bank? Je moet denk ik wat specifieker zijn om meer reacties te krijgen waar je wat aan hebt. (Oh, en ik denk dat de regio weinig uitmaakt. ABN-AMRO is groot genoeg om elke keer weer een andere contactpersoon te hebben, en het nummer (0900-0024) is landelijk...

Wikipedia: ABN AMRO
Wikipedia: Rabobank

[ Voor 20% gewijzigd door pinockio op 04-03-2008 22:31 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

pinockio schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:22:
Hoho. Ik denk dat de gequote WSNP-bewindvoerder (o.i.d.) bedoelt "fout" in de zin van "met een te hoog risico", niet "verkeerd berekend" of zoiets. Zelf maak ik vrijwel geen fouten mee bij ABN-AMRO. Behalve laatst een offerte voor een verzekering die ik twee keer kreeg, maar dat boeit niet.
Dank voor het compliment alvast, 't is idd wel de richting die ik in wil ;) Maar goed, dat ben ik (nog) niet.

En ik doel wel degelijk op zware fouten bij de ABN-Amro. Bijv. 'n bankrekening die na beslag zo'n 6 maanden geblokkeerd blijft, ondanks verzoeken van de client om de blokkade op te heffen. Wettig toegestaan? Nee. Maar ze doen het toch.

Overigens zijn ze wel coulanter in 't gescheiden houden van bankzaken bij de ABN dan bij de Rabo.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zakelijk bankieren in Nederland...

Rabobank is voor mij zakelijk echt een irritante bank. Bijvoorbeeld bij een wijziging rekeninghouder en dus nieuwe pasjes tot 3x toe langs gekomen en 2x los daarvan nog een kopie van de ID-kaart/paspoort opgestuurd voordat ze het in het juiste mapje voor de aanvragen hadden gestopt en de aanvraag eindelijk deden.
Niet de rabobank kwam over die identificaties zeuren, ik moest er zelf achteraan. Als alles eenmaal draait is de rabobank best aardig, maar als je nog dingen geregeld moet krijgen vind ik het allemaal brak lopen.

Wat ik hoor van diverse andere ondernemers is dat het met andere banken net zo is. Behalve bizner, maar tot nu toe nog niet al te veel over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Heel typisch.. bij mij is de Rabo net omgekeerd gevallen (wel al een jaartje of 3 a 4 geleden). Die waren zo gruwelijk traag met mutaties dat we prompt zijn opgestapt, en toen konden ze opeens wel wat betekenen. Daarintegen is de ABN wel aardig.. maar om eerlijk te zijn ben ik daar ook niet echt van onder de indruk, al zijn ze wel wat flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 12:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik ben klant van bijde geweest.

ABN Amro: Voordeel je kan naar elk kantoor toe, nadeel durder in kosten en rente (als je rood staat)

Rabo: Je bent altijd gebonden aan een regio, je kan niet makkelijk in amsterdam zeggen ik wil iets op mijn rotterdamse rekening regelen. (dan moet je dus naar rotterdam). Internet interface vind ik beter in elkaar zitten als die van de ABN. En ze zijn goedkoper.

/edit bij de Amro bank kun je je pincode kiezen en bij de Rabo niet. (bij 4 passen wel handig)

[ Voor 10% gewijzigd door Roman op 05-03-2008 16:39 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wat me opvalt tot nu toe is dat er eigenlijk met elke bank wel eea mis is. Natuurlijk is dit allemaal gebaseerd op persoonlijke ervaringen, maar dat is wel juist erg interessant. Ons verhaal in combinatie met ING is ook een verhaal van losse negatieve ervaringen. De optelsom is echter dat ING (zeker in combo met NN) een ijdele bank is die heel veel dingen fout doet, te stug is om klantvriendelijk te zijn en qua automatisering achter loopt.

Nog meer mensen die wat "dirt" te spuwen hebben over zakelijke banken in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik heb voor mijn eigen bedrijf ABN (nog erg kleinschalig) en ik vind het best duur. Ik had eigenlijk als beginner ook beter vooronderzoek moeten doen, maar ik vond het wel prettig dat ze overal een kantoor hebben staan. Ze zijn overigens wel altijd netjes, maar ze zijn dus relatief duur en je moet een verplichte verzekering etc afsluiten bij ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40
Bij de Rabobank geldt nog meer dan bij andere banken dat elk filiaal zo'n beetje een eigen franchise/onderneming is. De kwaliteitsverschillen tussen de filialen onderling zijn dan ook groter dan bij bv. ABN of Fortis. De filialen in Lisse en Wageningen zijn naar mijn ervaring prima, met het filiaal is Hilversum heb ik daarentegen enkel tenenkrommende ervaringen. Veel fouten en ronduit onbetrouwbaar. Je maakt afspraken met de adviseur 1 en de de volgende week worden die geschonden door adviseur 2.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 20:51
Wij hebben zakelijk bij de Rabobank gezeten, maar zijn vertrokken naar de ABN Amro. Het vertrek van de Rabobank heeft deels te maken gehad met een account manager die ons niet serieus wilde nemen (mijn compagnon en ik zijn beide 23). Zakelijk hou ik er gewoon niet van als er op ons neergekeken wordt. Internet bankieren van de Rabobank is dan wel weer in orde.

Nu zitten we bij de ABN Amro waar de zakelijke service naar mijn ervaring een STUK beter is dan bij de Rabobank. Zowel klantvriendelijkheid als het meedenken/werken van de account manager. Hét grote nadeel is dat wij veel werken met internet bankieren. Je hebt geen mogelijkheid om in internet bankieren te zoeken naar bijv. omschrijving (factuurnummers), namen, rekeningnummers e.d. Een complete zoekfunctie ontbreekt wat een groot gemis is. Bovendien is er vaak storing.

Voordelen ABN Amro:

- Klantvriendelijkheid
- Bereidheid om mee te werken

Nadelen:

- Internetbankieren vaak storing, ontbreken zoekfunctie
- Erg duur (transactiekosten, downloadkosten van mutaties etc.)

Voordelen Rabobank:

- Uitgebreid internetbankieren, goed bereikbaar, mooie zoekfunctie (erg belangrijk in ons geval)

Nadelen Rabobank:

- Personeel ziet je als kleine zelfstandige niet staan

Achteraf gezien was ik denk ik toch liever bij de Rabobank gebleven en had beter naar een andere account manager kunnen vragen. Het internet bankieren werken wij erg veel mee en bij ABN is het niet compleet en duur om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:47

2mb

Mijn ervaringen met de Rabo (zakelijke rekening):
- Internetbankieren is erg goed, prima ondersteuning voor incasso's via meerdere importformaten, goede integratie met boekhoudsoftware (scheelt echt veel werk), makkelijk meerdere gebruikers + pinpassen toegang geven tot bepaalde rekeningen
- Aanvragen van volmachten/pinpassen ging snel en goed, brief gestuurd, even langskomen om te tekenen en het is geregeld

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb goede ervaringen met de Rabobank, ook als kleine zelfstandige.
Kantoor in Vught.

Ik ben ondernemend student, en heb voor een rekening bij de rabo gekozen. Redenen staan me niet helemaal meer bij, behalve de vriendelijke mensen daar voor mijn aandelenrekening.

Nadeel is dat geen CC bij ze kan krijgen, maar dat was ook geen must.

Ik herken me dan ook niet in het "De rabo ziet de kleine ondernemer niet staan" , terwijl ik ook geen 100k per jaar erdoorheen jaag.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wij zijn er wel over uit, we gaan naar de Rabobank. Na 8 jaar ING zijn we er helemaal klaar mee, en willen we gewoon iets anders. Bedankt voor jullie info, voel je vrij nog meer verhalen te dumpen, ik vind het wel interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zneek schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 22:36:
Wij zijn er wel over uit, we gaan naar de Rabobank. Na 8 jaar ING zijn we er helemaal klaar mee, en willen we gewoon iets anders. Bedankt voor jullie info, voel je vrij nog meer verhalen te dumpen, ik vind het wel interessant om te lezen.
Mja ik vond het wel mooi dat een (wss dure) bank-man gewoon 2-3 uur heeft zitten praten over mijn bedrijfje, terwijl ik vantevoren al aangaf dat het weinig geld zou gaan worden :).

Het is nu wel redelijk gegroeid, maar toch echt geen vetpot voor de rabo.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb ABN Amro privé and Rabobank zakelijk. Het online bankieren van de Rabo is stukken beter. Verder zou ik niet kunnen zeggen welke bank beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

Rabo zijn ook genoeg horrorverhalen over.....
30.000 gulden wat ineens mist en niet te traceren is bij sommige klanten :X :P Sindsdien zijn wij ook weg bij Rabo...

Iets als van lanschot oid is niks voor je? Kun je zo eens binnenstappen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Als je gebruik wilt gaan maken van iDEAL raad ik je aan iig niet naar de ABN te gaan, je schrikt van de eenmalige aansluitkosten en maandelijkse kosten daar :X
Pagina: 1