Toon posts:

[HDD] externe HDD-partitie weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor ik zelf iets forceer en zekere alles kwijt ben ...

Gisteren wou ik mijn EHDD scannen op virussen. Na een 10min hoorde ik dat de voeding een 3-tal keer afsloeg (stop, opstarten, stop, opstarten, ...; ik veronderstel toch dat dit aan de stroomvoorziening lag). Na die paar keer bleef hij gewoon draaien maar mijn computer ging extreem traag (op het blokkeren af). Handmatig de EHDD afgelegd en eens opnieuw gestart.

Er staan (stonden ) 2 partities op, 1 met mijn back-up en een 2e met alle data van mijn pc + dingen van op mijn vrouw haar laptop + filmpjes die niet meer op de pc staan.
Back-up partitie is normaal, kan geopend worden en dus teruggevonden worden.
De data partitie verschijnt niet meer. Het is alsof de EHDD blijft hangen, altijd hetzelfde getik.
Als de HDD aanligt, kan ik 'deze computer' niet meer openen (loopt vast). Via veel moeite kan ik in systeembeheer zien dat de datapartitie toch nog aanwezig is (ook via hardware veilig verwijderen staan beide partities er op), ze is zogezegd in orde maar is 100% beschikbaar (dus al mijn data is weg). Via rechtermuisknop kon ik zien dat in het menuutje 'partitie actief maken' stond.

Wordt ze daarom niet meer teruggevonden?
Voor ik dit doe dus hier eerst vragen.
Kan ik daarna mijn data nog terugvinden of zou dit eerst moeten gebeuren?
En de hoofdvraag: HOE?

Ligt de fout bij de HDD (Seagate 7200.11, 500GB) of bij de behuizing?

Alle hulp wordt ten zeerste geapprecieerd!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:38:
Kan ik daarna mijn data nog terugvinden of zou dit eerst moeten gebeuren?
Google

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik weet niet precies wat voor behuizing of aanlsuiting je hebt maar het beste lijkt mij dat je de hdd eruit haalt en aansluit in de pc zelf. Misschien is je hdd kapot, misschien alleen de voeding die daarvoor gebruikt wordt.
mocht je datarecovery moeten doen dan raad ik getdataback aan, maar dat is geen freeware..