[Time Capsule] TC als switch + time machine + afp?

Pagina: 1
Acties:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Ik ben van plan een UTP kabel te gaan trekken om mijn MacBook + iMac wired van internet te voorzien. Dit wil ik doen door er een Time Capsule tussen te zetten. Schematisch ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/pic/Got/apl/Opzet%201.jpg

Mijn vragen:
  1. Kan TC het internet op deze manier delen?
  2. Kan de Mac Mini gewoon via AFP bij de TC?
:)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
waarom niet de router eruit en de time capsule ipv de router?
scheelt je een apparaat en voorkom je routing problemen. Het kan vast wel, maar dan moet je de timecapsule niet als router instellen (of je steekt de router kabel in een LAN poort ipv WAN)

maar ik zou gewoon je router eruit halen en de TC als router laten werken

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
jpvk007 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:17:
waarom niet de router eruit en de time capsule ipv de router?
scheelt je een apparaat en voorkom je routing problemen. Het kan vast wel, maar dan moet je de timecapsule niet als router instellen (of je steekt de router kabel in een LAN poort ipv WAN)

maar ik zou gewoon je router eruit halen en de TC als router laten werken
Thanks. Ik ben blijkbaar vergeten dat die router ook gelijk modem is :o

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Dan nog is het geen probleem, als je maar zorgt dat TC en het modem niet beiden ip adressen uitdelen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Wat je wil kan wel hoor - dan moet je TC in bridge mode zetten (net zoals nu al kan met een Airport Extreme basisstation). Met de Mini kun je prima bij je TC.

Nodig is het echter niet, zoals eerder opgemerkt. Beter de TC als router laten werken. Bovendien zitten er drie lan poorten op, dus daar heb je genoeg aan. Je beweegredenen om de mini aan de ander kant van de TC te plaatsen ontgaan mij echter.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:23:
Wat je wil kan wel hoor - dan moet je TC in bridge mode zetten (net zoals nu al kan met een Airport Extreme basisstation). Met de Mini kun je prima bij je TC.

Nodig is het echter niet, zoals eerder opgemerkt. Beter de TC als router laten werken. Bovendien zitten er drie lan poorten op, dus daar heb je genoeg aan. Je beweegredenen om de mini aan de ander kant van de TC te plaatsen ontgaan mij echter.
Dank.
De Mini staat daar omdat mijn modem in de huiskamer staat (daar komt de ADSL binnen). Aangezien de Mini als HTPC dient en de TC 10 meter verderop staat, moet ik wel.
Pagina: 1