Nieuw audiosysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-02 15:53
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een nieuw audiosysteem, maar ik kom er niet uit. Wat wil ik:

- Audiosysteem niet verbinden met m'n laptop om muziek af te spelen
- Systeem gericht op audio, niet op films (dus volgens mij vallen dan home-cinema systemen af?)
- Liefst met harde schijf om al m'n mp3's erop te knallen

Ik ben geen enorme kenner op het audiosystemen maar ik heb wat zitten neuzen in sytemen van Marantz en Harman/Kardon, maar er is nogal een groot aanbod. Ik hoop dus dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Daarnaast heb ik gekeken naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld Windows Media Center, maar daar kom ik ook niet echt uit. Is het bijvoorbeeld mogelijk een simpele computer te kopen van 300 euro, aan mijn tv te koppelen, een killer-geluidkaart erin te hangen en topnotch computerboxen eraan te hangen? Op die manier kan ik bijvoorbeeld al mijn data (mp3 en film) op die computer zetten, en vanaf mijn tv alles via Media Center starten... of zeg ik nu iets heel doms 8)7

Ik lees af en toe eens mee op GoT en heb er ook een enorme hekel aan als mensen iets vragen wat erg duidelijk op internet staat beschreven. Ik kan hier echter niets bruikbaars over vinden (of zoek ik niet goed?) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! O+

Ohja... budget ligt max €1000,- (maar eigelijk wat goedkoper) voor compleet systeem incl. boxen en alles.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Haal gewoon een goedkoop versterkertje en sluit er een goedkoop pctje aan voor je muziek. Zorg dat op de videokaart een tvuit zit of een dvi voor tv en je hebt voor een 4 a 500 euro je media set die je nodig hebt.

En om filmpjes te kijken op je tv heb je echt geen media center nodig ;) Dit is wel allemaal erg basig. Kijk gewoon lekker rond.

edit:
ow. ik heb nog je boxen niet meegerekend :P

[ Voor 7% gewijzigd door disjfa op 04-03-2008 19:12 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-02 15:53
disjfa schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:12:
Haal gewoon een goedkoop versterkertje en sluit er een goedkoop pctje aan voor je muziek. Zorg dat op de videokaart een tvuit zit of een dvi voor tv en je hebt voor een 4 a 500 euro je media set die je nodig hebt.

En om filmpjes te kijken op je tv heb je echt geen media center nodig ;) Dit is wel allemaal erg basig. Kijk gewoon lekker rond.

edit:
ow. ik heb nog je boxen niet meegerekend :P
En dan kan ik dus gewoon goede Logitech computer boxen erop gooien? Mijn voorkeur gaat lichtelijk uit naar zo'n systeem zoals Media Center (mag ook wat anders), waarom is dat zo basic? Het lijkt mij namelijk handig om gewoon dat systeem aan te knallen en alles bij de hand te hebben, en niet moeten organiseren zoals op een windows XP systeem. (ook in verband met opstarten en dat de computer dan vaak lang aan moet blijven staan) Kan ik dan toevallig ook tv opnemen ermee?

Lastig ben ik he :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat je zelf iets meer voorwerk moet doen.
Nu is het zo'n "wat moet ik kopen" topic...

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.