Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Anchor blijft stug staan in Firefox na redirect

Pagina: 1
Acties:

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Op een website waar ik voor bezig ben, heb ik een formulier met een id zodat ik door middel van een anchor (#formulier) direct in deze pagina naar dit formulier kan linken. Het formulier verwijst door middel van het action-attribuut naar deze pagina en bevat deze anchor. Bij incorrect ingevulde gegevens wordt een foutmelding net boven het formulier gegenereerd. Deze is door middel van de dus anchor direct zichtbaar.

Zodra het formulier echter goed is ingevuld, redirect ik naar deze zelfde pagina. Hier komt het probleem: na de redirect wordt, vanwege de anchor in het action-attribuut van het formulier, deze anchor standaard achter het adres geplakt. Dus zelfs na redirecten. Mijn vraag is: Waarom gebeurt dit en hoe is dit op te lossen?. Explorer doet dit wel op de manier zoals ik zou verwachten btw (zonder #formulier dus), Opera weer niet. Hetgeen waarschijnlijk betekent dat Explorer het niet op de juiste manier afhandelt maar dit terzijde.

Ik heb een testje online gezet.

Edit: op de testpagina is de optie 'redirect naar anderepagina.php' erbij gezet om te laten zien dat redirecten naar een andere pagina (en niet de pagina met het formulier zelf) niets uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door DelTorro op 04-03-2008 19:10 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat is inderdaad een fout in Internet Explorer. Wat je in feite doet met het versturen van de Location header is tegen de ontvangende browser zeggen dat de URI anders moet zijn. De anchor maakt in principe geen deel uit van de URI, en deze moet dus blijven staan.

Een andere manier van redirecten is, voor zover ik weet, de enige oplossing.