DFI Lanparty RDX200, Crossfire werkt totaal niet!

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Onlangs heb ik voor een prikkie eens een DFI Lanparty van iemand overgekocht, inclusief opteron 150 en 1gig geheugen voor 100 eurotjes.

Speciaal als 2e computer om te racen (Live for Speed)

Alles in een 19" kast gebouwd en het werkt opzich wel prima. Overclocken werkt helaas totaal niet, hij boot niet eens meer op met FSB hoger dan 210, terwijl reviews dik boven de 300MHz uit zag komen.

in elk geval, standaard is het systeem best wel stabiel te noemen en heb er niet al te veel problemen mee, hoewel mijn vorige nForce2 plank van Abit (NF7) Toch wel HEEL veel beter leek te zijn en niet eens zoveel langzamer was (XP-M op 2300MHz vs Opteron op 2400MHz)

Maar nu heb ik voor de gein ook een paar HD3870's op de kop getikt, gewoon eens kijken wat crossfire doet omdat dit erg handig is voor Live For Speed om Supersampling en 16X AA fatsoenlijk te gebruiken. (mijn nVidia 8800GT SLI setup kan LFS met gemak draaien op 32X AA en 16X AF + Supersampling)

Maar de HD3870's vertikken werkelijk om ook maar iets van prestaties te laten zien. Er is zelfs totaal geen verschil te merken tussen Crossfire en geen Crossfire.
Het vreemde is ook dat een HD2900XT veel beter lijkt te presteren.

Ik heb de bios ingesteld op Dual 8x PCI-e sloten. En ik kan in de drivers ook Crossfire selecteren.
Benchmarks komen echter met exact gelijke scores.

Ook verbruikt het systeem met een HD2900XT veel meer dan met 2x HD3870. De eerste komt in de buurt van 280Watt onder load, met de HD3870's in crossfire komt ie nog niet eens tot 250Watt onder load. Natuurlijk is een HD2900XT erg hongerig, maar iedereen snapt dat deze cijfers niet kunnen kloppen.

Zie ik iets over het hoofd? Is Crossfire zo veel lastiger om aan de gang te krijgen dan een SLI setup?

Heb twee keer 3Dmark06 gedraaid met en zonder crossfire 3870's, allebei 6400 punten. Nou zal de cpu ook een enorme bottleneck zijn, maar ik heb nog getest met Aquamark, GunMetal benchmark, Company of Heroes en Unreal Tournament 3. Geen verschil in framerates.

Ook dacht ik dat je met ATi kaarten een Crossfire mode kon selecteren (hoe het beeld precies tussen de kaarten afgehandeld wordt, zoals AFR en SFR bij nVidia), zoiets had ik ooit gelezen. Maar deze optie zie ik nergens terug. Gebruikte drivers zijn de 8.1 Catalyst

Please laat me zien dat het beter kan, want anders voor mij geen AMD(ATi) spul meer voorlopig, wat een trage boel zeg...

[ Voor 24% gewijzigd door BruT@LysT op 04-03-2008 19:21 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Bump, niemand met crossfire ervaring op een Lanparty RDX200 ?

Verwijderd

Misschien overbodige vraag, maar ik kom het nergens tegen in je verhaal: zijn de CF bridges (goed) aangesloten? Ook zijn er volgens mijn nieuwere drivers uit. Altijd een poging waard :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Jah ik snap niet hoe je een bridge fout aan zou kunnen sluiten. Ik heb er twee opzitten. En volgens het boekje moet ik crossfire in de bios aanzetten door 'dual slot configuration' ofzo aan te zetten en beide sloten op 8x in te stellen. Heb ik gedaan.
Als ik dat gedaan heb ontstaat er in het ATi control panel ook een 'crossfire' optie.
Na deze aangevinkt te hebben zou je denken dat iets sneller zou worden. Mooi niet dus.

Ik kan eventueel de 8.2 drivers nog even testen, maar lijkt me nogal van de zotte dat 8.1 niet zou werken. Dan is crossfire wel heel erg laat pas bruikbaar geworden en vraag ik me sterk af waar al die benchmarks van voor die tijd dan vandaan komen.

Damn ik voel me wel heel erg in de zeik gezet nou,.. had me een hoop geld kunnen besparen. En die 3870's zijn ook niet meer te verkopen, lijkt wel of niemand ze meer wil. Tjah voor 100 euro ofzo.. daaag. En nogsteeds is de HD2900XT die ik ook nog heb liggen een veeeel betere videokaart. Waarom maken ze ineens van die rommel...

[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 05-03-2008 17:06 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

BruT@LysT schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:02:Damn ik voel me wel heel erg in de zeik gezet nou,.. had me een hoop geld kunnen besparen. En die 3870's zijn ook niet meer te verkopen, lijkt wel of niemand ze meer wil. Tjah voor 100 euro ofzo.. daaag. En nogsteeds is de HD2900XT die ik ook nog heb liggen een veeeel betere videokaart. Waarom maken ze ineens van die rommel...
Dat iets niet werkt, of dat jij iets niet werkend krijgt betekent niet gelijk dat het rommel is. De 3870 is in elke test sneller als een 2900XT, gebruikt minder stroom en klokt beter.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
belfrink schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:17:
[...]

Dat iets niet werkt, of dat jij iets niet werkend krijgt betekent niet gelijk dat het rommel is. De 3870 is in elke test sneller als een 2900XT, gebruikt minder stroom en klokt beter.
Dat snap ik ook wel, maar de HD2900XT is in aantal gevallen weldegelijk beter, niet zo gek ook met 512bit bus en 1024bit ringbus. Was te verwachten dat de benchmarkjes her en der een beetje TE rooskleurig waren.

Ook staan de 3dmark06 scores van 30.000 punten nogsteeds op naam van Crossfire HD2900XT. Zegt wel iets over die kaart.

En dat ie veel stroom verbruikt, tjah belachelijk veel zelfs. Maar dat neemt nog niet weg dat er games zijn waarbij de HD3870 tegenvallend presteert, zoals ik ook verwacht had. Het lijkt erop dat LFS hier een groot voorbeeld van is. En laat ik dat nou juist alleen maar gamen op deze pc.

Dus jah ik baal als een stekker, en ik hou ervan om de waarheid uit zijn verband te rukken. Neemt niet weg dat tussen de regels door een hoop waarheden vermeld staan.

[ Voor 28% gewijzigd door BruT@LysT op 05-03-2008 17:51 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Inmidders ben ik wat andere sites tegen gekomen waar mensen problemen hebben met Crossfire op de RDX200. Lijkt erop dat het pas gaat werken als ik een fresh install doe van mijn OS. Ookal kan ik gewoon crossfire selecteren, het werkt simpelweg niet. Er is namelijk niet veel voor nodig om te merken dat het WEL werkt.

Ik zal vanavond eens de hele zooi eraf gooien, mobo bios updaten etc. en dan nog eens kijken wat ie doet.
Pagina: 1