Toon posts:

[ATI] BSOD bij Radeon X1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem...

Namelijk dat ik vandaag op een pc van Windows MCE 2005 naar Windows Vista Business ben gegaan. Op deze computer heeft eerst ook al Vista Business gedraait, dus daar moet het niet aan liggen. Maar normaal werk ik met een Ati Radeon X1600, zo wil ik dat nu ook. Maar goed, telkens tijdens de installatie van Vista krijg ik een blauw scherm, dat had ik opgelost door de kaart eruit te halen en op de on-board card de installatie te doen. Maar dan doe ik de Ati weer erin, en dan geeft hij na het laden van Vista een bsod. En pak ik m`n oude Geforce MX440 erbij, dan doet Vista het prima. En dan wil ik de driver van de ati installeren met m`n Geforce erin, dan zegt ie tijdens de installatie dat er niks te installeren valt. En dan doe ik m`n Ati weer erin en dan weer een blauw scherm.
Ik had na de installatie alleen maar m`n netwerkkaart geïnstalleerd en World of Warcraft geïnstalleerd. Verder kan ik de BSOD foutmelding niet achterhalen, als ik in het systeemlogboek kijk zie ik er niet echt iets duidelijks over.

Weet iemand misschien wat ik hiermee zou kunnen doen?

Alvast bedankt!

Edit: Bij deze de foutcode

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 100000ea
BCP1: 85B89468
BCP2: 00000000
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini030408-04.dmp
C:\Users\Thom\AppData\Local\Temp\WER-49234-0.sysdata.xml
C:\Users\Thom\AppData\Local\Temp\WER50BB.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

Edit 2:

Na een hoop gezoek (wat ik al de hele middag doe) ben ik er dus achter gekomen dat het dus ligt aan de driver dat deze dus eventueel verkeerd is geïnstalleerd. Nu is de standaard wddm Microsoft driver geïnstalleerd, maar als ik hier in veilige modus de ati display driver wil installeren dan zegt hij dat hij het detectiestuurprogramma niet kan laden. Ik kom Windows Vista zelf al helemaal niet aan vanwege de blauwe schermen. :-S

Edit 3:

Ben eruit gekomen, het werkt nu en kan dus op slot. :w

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 22:29 ]