Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[c#] eigen peer to peer programma

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Voor een opdracht op school gaan we een peer to peer programma maken in c#.
Bedoeling is dat we dit doen zonder een server maw gedecentraliseerd werken.
Het moet ook georganiseerd netwerk zijn, niet zoals limewire ofzo, waar iedereen aan ieders files kan.
Je kan enkel iemand zijn bestanden zien als je zelf zijn gebruikersnaam hebt.
We mogen geen gebruik maken van ip adressen (in hoevere dat dit mogelijk is weet ik niet, er zal waarss wel minstens 1 gekend ip adres nodig zijn denk ik).

Door op wikipedia te zien naar "peer to peer" ben ik op het gebruik van DHT gestoot bij gestructureerde p2p netwerken. Die DHT klinkt perfect voor het project, maar hoe implementeer je zo iets??
Er bestaan verschillende bestaande algoritmes, maar die zijn in een andere taal geprogrammeerd, zoals Chord en Chimera

Heeft er iemand weet van een DHT die in c# is geschreven?
Als je opmerkingen of tips hebt over ons project, alles is welkom :)

Verwijderd

Wij hebben ooit een soortgelijke opdracht voor een schoolproject moeten maken. Het is een gedistribueerd filesharing/schaak/chat applicatie geworden.

Wij deden een broadcast (over het lokale netwerk) naar alle nodes, en degene die dezelfde app draaiden reageerden hierop door informatie te delen. Voor het internet moest wel een lijst met adressen bekend zijn.

Ik zie alleen niet in hoe je dit (zeker over het internet niet) wilt doen zonder gebruik te maken van IP. Dit is schier onmogelijk.

Als we wilden zoeken naar bestanden werd naar elke node een zoekopdracht gestuurd, en deze antwoorden met het resultaat.

We hadden een command socket en een (random) socket voor het oversturen van de (binaire) data.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

RayNbow

Kirika <3

The Freenet Project - papers
Edit: oh wacht...
crazyheinz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:35:
Het moet ook georganiseerd netwerk zijn, niet zoals limewire ofzo, waar iedereen aan ieders files kan.
Je kan enkel iemand zijn bestanden zien als je zelf zijn gebruikersnaam hebt.
Door op wikipedia te zien naar "peer to peer" [...]
Freenet is niet structured en ook niet georganiseerd, maar je kan wel controle uitoefenen over de beschikbaarheid van files:
Signed Subspace Keys are usually for sites that are going to change over time. For example, a website that may need news to be updated or information to be corrected, added or deleted. They work in such a way that someone else can't put up a newer version of your site and pretend it was you who did it.
Maar dit is waarschijnlijk te ingewikkeld voor een schoolopdracht...

[ Voor 87% gewijzigd door RayNbow op 04-03-2008 18:03 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

tip: multicast ;)

gooi je het meteen over een andere boeg en krijg je extra punten voor creativiteit...

ASSUME makes an ASS out of U and ME