Voor een opdracht op school gaan we een peer to peer programma maken in c#.
Bedoeling is dat we dit doen zonder een server maw gedecentraliseerd werken.
Het moet ook georganiseerd netwerk zijn, niet zoals limewire ofzo, waar iedereen aan ieders files kan.
Je kan enkel iemand zijn bestanden zien als je zelf zijn gebruikersnaam hebt.
We mogen geen gebruik maken van ip adressen (in hoevere dat dit mogelijk is weet ik niet, er zal waarss wel minstens 1 gekend ip adres nodig zijn denk ik).
Door op wikipedia te zien naar "peer to peer" ben ik op het gebruik van DHT gestoot bij gestructureerde p2p netwerken. Die DHT klinkt perfect voor het project, maar hoe implementeer je zo iets??
Er bestaan verschillende bestaande algoritmes, maar die zijn in een andere taal geprogrammeerd, zoals Chord en Chimera
Heeft er iemand weet van een DHT die in c# is geschreven?
Als je opmerkingen of tips hebt over ons project, alles is welkom
Bedoeling is dat we dit doen zonder een server maw gedecentraliseerd werken.
Het moet ook georganiseerd netwerk zijn, niet zoals limewire ofzo, waar iedereen aan ieders files kan.
Je kan enkel iemand zijn bestanden zien als je zelf zijn gebruikersnaam hebt.
We mogen geen gebruik maken van ip adressen (in hoevere dat dit mogelijk is weet ik niet, er zal waarss wel minstens 1 gekend ip adres nodig zijn denk ik).
Door op wikipedia te zien naar "peer to peer" ben ik op het gebruik van DHT gestoot bij gestructureerde p2p netwerken. Die DHT klinkt perfect voor het project, maar hoe implementeer je zo iets??
Er bestaan verschillende bestaande algoritmes, maar die zijn in een andere taal geprogrammeerd, zoals Chord en Chimera
Heeft er iemand weet van een DHT die in c# is geschreven?
Als je opmerkingen of tips hebt over ons project, alles is welkom