Marvell Libertas Client start niet in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-02 14:04
Hoi,

Ik heb hier een Marvell Libertas 802.11b/g Wireless LAN Client Adapter. Windows Vista (Ultimate) zag dit apparaat bij de eerste keer opstarten, en zegt dat de drivers geïnstalleerd zijn. Bij apparaatbeheer staat echter foutcode 10, het apparaat start niet. Ik heb nog wel een USB adapter, maar met gamen werkt deze niet zo lekker. Eerder toen ik nog XP draaide deed hij perfect. Weet iemand hier iets meer vanaf?

Groet,

Niek

[ Voor 7% gewijzigd door Niekfct op 04-03-2008 17:01 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Niekfct
Weet niemand hier wat van? Ik zie op andere sites/fora dat er heel andere drivers geinstalleerd kunnen worden, maar kan niet vinden welke ik voor mijn probleem kan gebruiken..

Verwijderd

http://www.station-drivers.com/page/marvell.htm

drivers staan hier gewoon bij, ff googlen is toch niet zo moeilijk?

• Niekfct
deze doen het dus niet. Tijdens het installeren al geeft hij een fout dat het apparaat niet start, en na het rebooten nog steeds niet.

Verwijderd

Zet dat dan ook in je topicstart.. zzzz

met de hand het 'inf' bestand aangegeven bij 'update drivers'?

• Niekfct
sorry ;)

Onder het kopje Libertas 802.11b/g Wireless staan 3 drivers voor Vista, de eerste 2 heb ik geprobeerd, van de derde deed de link niet. Ik heb via apparaatbeheer het stuurprogramma bijgewerkt, en handmatig de .inf file gebruikt, aan het eind van deze poging tot installeren zegt hij dat er een fout is opgetreden met foutcode 10, het apparaat start niet. Dit gebeurt met beide drivers.

Even verdere informatie: Ik heb de XP drivers al eens geprobeerd, de setup in compatibliteits modus geinstalleerd, maar steeds diezelfde fout. Het groene lampje aan de buitenkant van de kaart is uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Niekfct op 05-03-2008 21:22 ]

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
Ik heb het zelfde probleem,
drivers worden standaard herkend maar het apparaat wil niet starten,

kaartje in ander pc werkt wel met standaard drivers.

IRQ conflict is het ook niet, heb alle kaarten al los gehad.
heel sporadisch doet ie het 1 op 10 ofzo.
iemand nog suggesties?

Verwijderd

Oude pc?

die hebben geen PCI v2.1

en is 99% het geval

vrijwel alle pci wireless kaartjes hebben pci v2.1 nodig
alternatief is USB wireless

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 17:20 ]

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem. Nu heb ik op 2 sites gelezen dat dit probleem zich voordoet bij PC's met meer dan 2 GB geheugen. Op http://www.rosewill.com/d...s.aspx?type=2&product=935 vind je een alternatieve driver die het probleem zou moeten verhelpen.
Ik kan nog niet zeggen of het bij mij ook werkt. Ik ga het vanavond uittesten ;)

Edit: zoals gezegd gisterenavond getest en de kaart werkt nu prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 11:39 ]

Verwijderd

Hallo

De site "http://www.rosewill.com/d...px?type=2&product=935" geeft helaas een foutmelding en ook ook mijn onboard Marvell Libertas 802.11b/g Wireless LAN Client Adapter wordt niet opgestart onder Vista. :?
Kan iemand mij misschien een alternatieve site bieden waar deze welwerkende drivers te vinden zijn.

Vast bedankt hoor!!
Pagina: 1