[C#/MySQL] Inloginformatie verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 14:22
Goeiemiddag medetweakers, :)

Ik ben voor een schoolkrant van onze school, de online versie, een forumtracker aan het schrijven. Nu moet deze forumtracker gebruik gaan maken van de remote MySQL database van de website om de laatste topics op te halen. Dat is op zich geen probleem, maar ik maak mij zorgen over de inloginformatie. Er is maar één account voor die server beschikbaar (administrator), en aangezien het bij Hostingdiscounter draait kan ik geen extra account aanmaken met minder rechten. Nu zal het vast mogelijk zijn om mijn forumtracker te reverse-engeneeren zodat de inlognaam en wachtwoord tevoorschijn komen en de hacker dus 'de macht' over de site en database heeft.

Hoe moet ik dit zien op te lossen? Er is uiteraard een mogelijkheid om PHP scripts te draaien op de server. Er is geen beveiligde verbinding (TSL/SSL) mogelijk.

Groeten,
Sebas

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 04-03-2008 16:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 12:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een webservice geen optie?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

Kwestie van een script/webservice ertussen rammen:

forumtracker -> script/webservice -> mysql database

Op deze manier staat je login info netjes op je webserver.

Download my music on SoundCloud

• Sebazzz
dominic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:34:
Kwestie van een script/webservice ertussen rammen:

forumtracker -> script/webservice -> mysql database

Op deze manier staat je login info netjes op je webserver.
Dus een PHP script dat de query voor mij uitvoert, en dan de output in XML of iets dergelijks teruggeeft? Dat zou zeker een optie kunnen zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

Sebazzz schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:49:
[...]

Dus een PHP script dat de query voor mij uitvoert, en dan de output in XML of iets dergelijks teruggeeft? Dat zou zeker een optie kunnen zijn.
Jij hebt het door!

Download my music on SoundCloud

• Sebazzz
Dat gaat ik eens tot op de bodem uitzoeken. Ik heb al gezien dat C# aardig wat functies bevat m.b.t XML, dus dat gaat wel lukken denk ik, en anders trek ik wel een lib van Codeproject af. Bedankt! :)

Uitkijken dat ik niet teveel programming experience krijg, anders ga ik (of hun) dat niet leuk vinden op de hogeschool over een paar jaartjes ;(

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 04-03-2008 17:47 ]

Pagina: 1