Brander welke voldoet aan meerdere eisen...

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe brander.
Deze moet echter aan de volgende eisen voldoen:
1. SATA
2. Lightscribe
3. Booktype-setting
4. Heel goeie schrijf-kwaliteit
5. (indien mogelijk) niet te duur :P

Dit lijkt minder evident dan het is...
Zit al een paar uur te lezen bij cdfreaks, cdrinfo, ...

Meestal is het zo dat hij punt 1-3 wel doet, maar dan is de schrijfkwaliteit slecht. Of omgekeerd.

Ik had tot nu toe een Nec 2510 en Philips 16x, nu blijkt dat ik dvd's die nog maar een paar maand (tot zelfs een paar weken) niet meer kan lezen.
Volgens mij kom dit omdat hij de Philipsen niet herkend en ik max 4x kan gebruiken.
Ik had onlangs ergens een artikel gevonden (op cdfreaks of zo, vind het niet meer :/ ), waar getest werd dat 16x-media best tussen 8x en 16x werd geschreven, omdat er anders gigantisch veel fouten in zaten....
(maar dit allemaal terzijde eigenlijk...)

De vraag is dus, weet iemand zo'n combi van 1-5 te vinden??

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

* Sebazzz heeft goede ervaringen met Samsung branders (ook wel verkocht als TSST)
Fijne snelle betrouwbare branders. Nog geen problemen mee gehad.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fire69
  • Nu online
Heb gekeken naar de 203B en D, maar die komen er bij cdfreaks niet zo goed uit wat betreft schrijfkwaliteit.
Misschien ben ik nu wat overdreven aan't zoeken naar de perfecte kwaliteit, maar da's omdat ik een trauma heb overgehouden aan het feit dat bijna mijn volledige film-collectie onleesbaar is :'(

[edit]
Hm, blijkbaar kijk ik scheel, want nu ik het nog eens nalees, blijkt de schrijfkwaliteit wel goed... :?
Ow, zie het al, die doet geen Lightscribe! :P

Iig, nog suggesties? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2008 16:08 ]

Verwijderd

Puntje 4 en 5 samen gaat denk ik niet op. Je zit voor een kwartje nooit op de eerste rang, dat kan gewoon niet. Of je moet een dom/goedkoop merk treffen wat helemaal geen besef heeft van de kwaliteit die ze leveren...

Plextor is een top merk voor de consument.... maar wel duurder vergeleken met......

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Voila

Booktype ken ik niet, moet je zelf even zoeken :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien je goed hebt gelezen(op cdfreaks.com) kun je na het branden, de dvd testen of deze goed gebrand is.
Dit als voordeel dat de dvd's langer goed blijven eb beter leesbaar zijn.

Je moet dus een brander kopen die na het branden met cdspeed de qualitest kan doen.
Indien je dit niet doet weet je nooit of de dvd goed gebrand is, zelf bij zeer goede dvd's.

Ik denk zelf dat elke brander goed is, want het is een combinatie van dvd en brander en snelheid.
En de enige mogelijkheid is dus testen na het branden.
Waarom wordt dit nooit gezegd, zou ik niet weten, misschien geen interesse, of men gooit de dvd binnen korte tijd weg.
Ik weet alleen dat als je testen doet, dan zie je heel snel dat een bepaalde merk slechtis, wisselvallig is, en dus niet meer moet kopen in de toekomst.

Brander zou ik een lite-on kopen deze voldoet aan alle eisen, en koop bijv. verbatim dvd's.

Dus aan iedereen doe eens testen na het branden van dvd's.

Hoe je een dvd's kunt testen, zie www.cdfreaks.com, ga naar het forum.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staar je niet blind op de kwaliteit van een fikker, Een fikker van 500 euro kan slechter zijn dan een el-cheapo Lite-On van 3 tientjes.

Het gaat voornamelijk om de schijfies die je brand. En op welke snelheid.

Ga dus langzamer branden, en koop geen bagger schijfies, en elke brander voldoet aan je eisen. En elk programma, ongeacht de fikker, kan gewoon het schijfie controleren na het branden.

Dus doe een paar stappen terug qua snelheid, verifieer alle brandprocessen, en gebruik a-merk schijfies.

Ey!! Macarena \o/

• Fire69
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:12:
Puntje 4 en 5 samen gaat denk ik niet op. Je zit voor een kwartje nooit op de eerste rang, dat kan gewoon niet. Of je moet een dom/goedkoop merk treffen wat helemaal geen besef heeft van de kwaliteit die ze leveren...

Plextor is een top merk voor de consument.... maar wel duurder vergeleken met......
Punt 5 moet je een beetje relatief bekijken natuurlijk. Ik heb genoeg testen gezien van writers die heel goed schrijven en maar 45€ kosten, maar die konden dan bvb geen Lightscribe of waren er niet in Sata.

Plextor was goed, maar tegenwoordig hoor je er ook vaak minder goeie dingen van.
Ik heb ooit een 40x SCSI-ding gehad, die was perfect, maar zo maken ze ze tegenwoordig niet meer...
Rainmaker schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:39:
Voila

Booktype ken ik niet, moet je zelf even zoeken :)
Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht! :P
Dat lijstje ga ik even doorlopen :)
jan99999 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:55:
Indien je goed hebt gelezen(op cdfreaks.com) kun je na het branden, de dvd testen of deze goed gebrand is.
Dit als voordeel dat de dvd's langer goed blijven eb beter leesbaar zijn.

Je moet dus een brander kopen die na het branden met cdspeed de qualitest kan doen.
Indien je dit niet doet weet je nooit of de dvd goed gebrand is, zelf bij zeer goede dvd's.

Ik denk zelf dat elke brander goed is, want het is een combinatie van dvd en brander en snelheid.
En de enige mogelijkheid is dus testen na het branden.
Waarom wordt dit nooit gezegd, zou ik niet weten, misschien geen interesse, of men gooit de dvd binnen korte tijd weg.
Ik weet alleen dat als je testen doet, dan zie je heel snel dat een bepaalde merk slechtis, wisselvallig is, en dus niet meer moet kopen in de toekomst.

Brander zou ik een lite-on kopen deze voldoet aan alle eisen, en koop bijv. verbatim dvd's.

Dus aan iedereen doe eens testen na het branden van dvd's.

Hoe je een dvd's kunt testen, zie www.cdfreaks.com, ga naar het forum.
Tja, da's dan wel een beetje vijgen na Pasen natuurlijk.
Je kan niet op de wilde gok een writer gaan kopen en daarna hopen dat hij met een bepaalde soort media het goed doet.
Een beetje vooronderzoek is altijd nuttig! :)
RaZ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:03:
Staar je niet blind op de kwaliteit van een fikker, Een fikker van 500 euro kan slechter zijn dan een el-cheapo Lite-On van 3 tientjes.

Het gaat voornamelijk om de schijfies die je brand. En op welke snelheid.

Ga dus langzamer branden, en koop geen bagger schijfies, en elke brander voldoet aan je eisen. En elk programma, ongeacht de fikker, kan gewoon het schijfie controleren na het branden.

Dus doe een paar stappen terug qua snelheid, verifieer alle brandprocessen, en gebruik a-merk schijfies.
Zoals ik in de TS heb gezegd, ik gebruikte enkel Philips 16x's, die gebrand werden op 4x.
Maar blijkbaar zijn die Philips'en toch niet zo schitterend.
Dus heb ik nu Verbatim 16x's. Maar daar heb ik nog niks op geschreven, omdat ik eerst een nieuwe brander wil, want die vertrouw ik niet meer!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar zoals ik dus ook opmerkte, staar je niet suf naar de brander. Je kan een dure brander kopen, en een waardeloze speler hebben, en waardeloze schijfies, en je kan na een tijdje alsnog niks meer lezen.

Zo hoode ik gisteren van m'n broertje dat al z'n DVD's mislukte, op platinum schijfies. Had ie gewoon een brakke spindel, want met nieuwe schijfies ging het wel prima.

Zo had ik zelf vroeger altijd een SCSI Plexwriter brander, want Plextor was gewoon een A-merk. Maar brakke schijfies zijn brakke schijfies, hoe goed je fikker ook is.

Ik zou dus met je huidige brander een paar testjes doen op die Verbatim's en kijken wat er gebeurd. Als jij je schijfies ergens neerzet waar direct zonlicht op kan vallen, ligt het dus niet aan de brander, die dingen kunnen gewoon geen zonlicht aan.

Je moet het vergelijken met een ouderwets fotorolletje, die dingen gaan niet eeuwig mee, ook niet als ze nieuw zijn. Daarom stonden nieuwe rolletjes ook altijd in de koelkast. Zo werden ze nooit te warm, en kwam er ook nooit zonlicht bij.

Het enige wat ik met m'n post wilde verduidelijken is, het hoeft niet persee aan je fikker te liggen. Je geeft namelijk zelf al aan dat je maar 1 type schijfies gebruikt. Kan zijn dat je een brakke batch/media-code hebt. Al ros je een fikker van 1.000,- in je systeem, daar veranderd dan helemaal niets aan.

Je geeft zelf aan altijd Philips te gebruiken voor je schijfies, zonder enig uitproberen van een andere media ga je lopen roepen dat je een nieuwe brander moet hebben. Tjah, als je die keuze voor jezelf al gemaakt hebt, terwijl het daar niet aan hoeft te liggen, kan je m'n posts als per definitie negeren.

Ey!! Macarena \o/

• Fire69
  • Nu online
Point (halvelings) taken :)

Het zal niet aan een brakke batch liggen, dit is namelijk al de 4de spindel die ik er van gebruik en blijkbaar hebben ze het allemaal (ik lees die dvd's niet zo vaak, heb het dus pas deze week ontdekt).
Ze zitten in een zwarte dvd-map, dus ook niet in het zonlicht.

Maar je hebt gelijk, ik ga eerst eens testen met die Verbatims. :)

[edit]
Hoewel ik toch een nieuwe wil, want ik ga alle IDE-apparaten in mijn pc overzetten naar Sata :P

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2008 19:35 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
100% NEC (7173). Veel updates firmware, ook 3thrd party, booktype alles, goede kwaliteit. Bovendien erg goed geprijst.

Daarnaast is kwaliteit van medium erg belangrijk, neem Verbatims bijvoorbeeld.

• Fire69
  • Nu online
Kijk, wat ik dus bedoel, hier een voorbeeldje: http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=20651&PageId=40
Als je ziet hoeveel verschillende merken media (A- of B-merken, oa Verbatim) er gewoon onherstelbare fouten geven bij het schrijven.
En dit geldt dus voor elke writer...
Hoe weet je dan in godsnaam welke je moet kiezen... :/

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-02 17:42
Een LiteOn DVDRW LH-20A1S vind ik wel een goeie! Ook de kwaliteit kan je testen van de discs.
ding kost niet zo erg veel en is ook snel.

• Fire69
  • Nu online
Tja, je kan de kwaliteit testen van je discs, maar wat als blijkt dat hij ze niet goed schrijft?
Dan zit je wel lekker met een writer waar je niks aan hebt..

http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=20064&PageId=35
http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=21088&PageId=31
http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=20843&PageId=29
http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=22166&PageId=27
http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=22450&PageId=26

Ben ik nu de enige die het abnormaal vind dat er meer media in het rood dan in het groen staat?
Allemaal kunnen deze de MCC004 (Verbatim dus) niet naar behoren branden.
Wat ben ik er dan mee? :/

• Fire69
  • Nu online
F*ck it, ik heb gewoon eentje gezocht met SATA, LS en Bitsetting en die besteld.
Als hij echt fouten schrijft, gaat hij gewoon terug! :P

Ik laat wel iets weten hier.

[edit]
Oh ja, het is een Lite-On LH-20A1L geworden trouwens. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 05-03-2008 14:53 ]

Pagina: 1