Toon posts:

Tijd van server klopt niet, handmatig veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.431 views

Verwijderd

Topicstarter
Lastige vraag.

het is nu 5 voor 16uur
Maar mijn klok geeft 40 over 15 aan.

Dit komt omdat er nogal wat batches lopen, die eerder moeten beginnen ofzo.
Iig een raar verhaal, maar de systeembeheerder heeft gesproken zeg maar.

Nu wil ik mijn systeemtijd of een widget installeren dat ik gewoon 5 voor 16 zie.
Iemand tips?

Verwijderd

Atomic Time

Verwijderd

via ntp laten syncen, misschien ?
En idd OS vermelden is wel handig :)

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 11:08
Dimension4 is zeker de moeite om eens te bekijken :

Dimension4

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als de systeembeheerder bepaald heeft dat de tijd van je werkstation gesynchroniseerd moet worden met een server kan je daar zelf weinig invloed op uitoefenen, want bij de eerstvolgende synchronisatie zal de tijd weer teruggezet worden...

Overigens een raar verhaal dat voor het uitvoeren van batches de systeemtijd (structureel ?) een kwartier achter loopt; schedule dan die batches gewoon op een ander tijdstip :?

Wat je wel zou kunnen doen is hier een persoonlijke klok instellen en die site open laten staan...

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003
windows xp op laptop staan

TheRookie, horloge misschien makkelijker dan ;-)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Indien je met linux werkt, ntpdate installeren en als cron laten synchroniseren met een ntp service (al dan niet verbonden met atoomklok).

Edit: Spuit 11, had topic al een tijdje openstaan zonder te regeren. Handig toch, die tabbladen in browsers :D

[ Voor 29% gewijzigd door Eijkb op 04-03-2008 16:19 ]

.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Is de systeembeheerder ontslaan geen optie? Welke idioot zet nou de servertijd een kwarier achteruit. Lachen met backups, synchronisaties, logging etc.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

mwa tijd aanpassen is iets waar altijd erg simpel overgedacht wordt. ik kan me best voorstellen dat er batches in de soep gaan draaien als er aan de tijd gerommeld wordt. En natuurlijk sinds win2k is tijd ook nogal belangrijk (vanwege kerberos authenticatie), het is niet voor niks dat alleen admins de tijd mogen wijzigen...

Maar, om nu een server achter te laten lopen omdat anders de batches niet meer werken, lijkt me ook weer het andere uiterste. Misschien gewoon even de tijd (laten) goed zetten en de batches 15 mins eerder schedulen?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

SpamLame

niks

BCC schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:21:
Is de systeembeheerder ontslaan geen optie? Welke idioot zet nou de servertijd een kwarier achteruit. Lachen met backups, synchronisaties, logging etc.
Ach als alles intern dan achterloopt dan valt het nog mee, heb je er alleen rekening mee te houden zodra een externe partij in the picture komt.
Overigens lijkt het mij onverstandig om de klok zomaar vooruit te zetten aangezien daar ook niet elke applicatie of OS tegenkan.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Vooruit is meestal geen probleem, achteruit wel (dubbele timestamps e.d.). Maar het hoort nooit zover te komend at je server niet meer gesynchroniseerd is via ntp.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aangezien dat de tijd aanpassen een paar muisklikken is, zal er vast weinig gebeuren met het OS.

Als dit dusdanig crusiaal (spelling?) zou zijn, zou windows zelf ook niet aankomen zetten met "Uw computer is nu ingesteld op zomer/winter-tijd".

De laptop zal ongetwijfeld ook zonder server kunnen draaien, en misschien kan daar wel de tijd worden ingesteld. Maar 1 keer aanmelden in het domein en het script zet de tijd weer verkeerd.

De tijd loopt dus altijd een 24 minuten achter, dus ga gewoon 24 minuten later beginnen "Maar het is nog geen 8 uur, dat duurt nog ff volgens m'n systeem".

Op zich niet zo'n ramp dat de tijd van de server niet klopt, maar dat de admin dan het hele machine park synched aan een tijd die niet klopt spoort gewoon niet. Tijd hoeft niet synchroom te lopen tussen werkstation en server. Aan het einde van de dag zal je toch zien dat er een fractie van een paar seconde tussen zit.

Ik zou in iedergeval tegen de systeembeheerder zeggen dat ie z'n vak niet verstaat, en dat ie misschien eens naar iets anders moet gaan kijken. Ik hecht ook behoorlijk wat waarde aan het klokkie rechtsonderin. Alleen al het idee dat je elke dag gaat pauzeren en dat je collega's hem alweer peren omdat jij te laat aan komt kakken.

Ik weet ook niet of je wel eens thuis werkt met dat ding, maar je zou maar heel GTST missen omdat de systeembeheerder z'n vak niet verstaat, lekker op de zaak laten liggen dat ding :P

Ik vind het een ronduit bullshit opmerking dat er schedules eerder moeten plaatsvinden om dan de tijd maar aan te passen, ipv de schedules.. 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk, maar dit heeft niets met PNS te maken, en ik gok dat ze in een ander subforum ook weinig van je onsamenhangende post kunnen maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.