Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb een Vista PC met daarop een share en username 'Captain', voorzien van wachtwoord.

Deze benader ik op drie XP computers, waarvan twee niet de optie bieden om het wachtwoord op te slaan. De Vista PC fungeert als een soort netwerkserver met films en MP3's dus het steeds moeten intikken van het wachtwoord is irritant.

PC1: Windows XP Home NL. Username 'Captain', niet voorzien van wachtwoord, geeft de optie NIET.
PC2: Windows XP Pro NL. Username 'Captain', niet voorzien van wachtwoord, geeft de optie ook NIET.
PC3: Windows XP Pro NL. Username 'Captain', niet voorzien van wachtwoord, geeft de optie WEL.

Rara hoe kan dit.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

PC's hangen allemaal in hetzelfde domein?

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Client operating systems, dus geen domain.
Dit is een Werkgroep.

Wat is het verschil in instellingen tussen PC2 en 3 voor wat betreft het opslaan van wachtwoorden?
Denk daarbij aan gast accounts, eenvoudig bestanden delen, dat soort zaken.

En ook maar even een titelfix - XP lijkt me the likely candidate.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Gast accounts zijn uit. Werkgroep overal hetzelfde. Vrijwel alle andere instellingen staan gewoon default. Ik verander nooit iets behalve 'extensies van bekende bestandstypen verbergen' gaat natuurlijk uit.

En de optie 'eenvoudig delen...' zit niet eens in XP Home, dus dat kan ik ook niet aan- of uit hebben gezet. Verder nog iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Pervert op 04-03-2008 19:07 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Allen voorzien van alle patches? En draait de Protected Storage service?
niet voorzien van wachtwoord
Begin eens met een wachtwoord op allemaal :P Al was het maar met autologon, als je daar bang voor bent.

Foute omweg: 'net use' in een logonscript.

Edit: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart?

[ Voor 57% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2008 19:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Protected Storage service draait. En ik heb expres geen wachtwoord ingesteld omdat dat irritant is bij het opstarten... Ben toch de enige gebruiker... En PC3 onthoudt ook zonder ingesteld wachtwoord gewoon het wachtwoord van een netwerkshare...

Volgens mij heb ik het op de andere XP Pro PC nu ook voor elkaar.
Je kan naar Gebruikersaccounts, klik op de gewenste account, en dan staat linksboven onder 'Verwante Taken' o.a. Netwerkwachtwoorden beheren.

Als je daar op klikt, staan bij XP Professional de knoppen "toevoegen", "bewerken" en "eigenschappen".
In XP Home staan alleen "bewerken" en "eigenschappen" en die zijn nog grijs ook :o

Lijkt dus op een beperking in XP Home... En wel een heel strontvervelende! Zo "Professional" is het toch JUIST niet om een wachtwoord op te willen slaan? Vind dat juist uiterst onprofessioneel... :X

[ Voor 55% gewijzigd door Captain Pervert op 04-03-2008 19:58 ]

Pagina: 1