Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office 2007 UK - Nederlandse spelling

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ik sta op het punt om een licentie van MS Office Enterprise 2007 (SL) UK aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af of deze versie standaard ook met de Nederlandse taal om kan gaan. In de FAQ zie ik echter alleen maar informatie over oudere versies van Office, zoals 2000 en XP. Waar kan ik informatie vinden over de mogelijkheden van Office 2007?

Ik wil dus een UK Enterprise versie aanschaffen van Office 2007, maar ik wil ook gewoon Nederlandse teksten kunnen schrijven en op spelling kunnen checken enzo. Is dit standaard mogelijk?

• smeerbartje
Kijk, want wat zegt dit nu precies? Vanaf Office 2007 kun je gewoon alle talen gebruiken?

• smeerbartje
Niemand?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij staat in de tekst duidelijk dat dit het geval is. Je kunt NL dus activeren bij de taalinstellingen.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
Volgens mij moet je daarvoor de nederlandstalige language pack aanschaffen. Ik weet in ieder geval dat je hier in Zweden gewoon een language pack is waardoor je de Zweedse spellingscontrole kan gebruiken in een UK versie van Office 2007.

• smeerbartje
Maar jullie zeggen beide iets verschillends. Heb ik nu wel of niet een extra language pack nodig voor Office 2007? Op de Microsoft site kan ik hierover niets vinden en support via e-mail doen ze volgens mij niet aan.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

voor een ander taal heb je een language pack nodig. In de link die je zelf hebt gegeven staat alleen dat je het kan invoeren/bewerken,maar staat niet dat spellingscontrolle voor elke taal wordt bijgeleverd.

Self reflection is the school of wisdom

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:57

M_V

De link zegt alleen maar dat je een normal.dot kunt kiezen die lokaal is voor je land. Niks over spellcheck dus.

Die zal je los moeten kopen voor heel veel geld. Koop dus gewoon een Nederlanse office als je legaal de nederlandse taal wil checken of koop een language pack. Prijzen vallen me alles mee:
http://www.beslist.nl/sof..._(_79H-00099_)_Media.html

• smeerbartje
Ventrigo schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:58:
voor een ander taal heb je een language pack nodig. In de link die je zelf hebt gegeven staat alleen dat je het kan invoeren/bewerken,maar staat niet dat spellingscontrolle voor elke taal wordt bijgeleverd.
Oke, weet je dit zeker? Want even simpel gezegd. Als ik nu met een Office 2007 NL Enterprise een stuk Engelse tekst type, dan schakelt Office vanzelf over naar de Engelse taal qua spelling. Gebeurt dit niet andersom?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Dat heel veel geld valt wel mee, 25 dollar (16 euro) als ik het goed begrijp.

Als je de Nederlandse versie koopt, dan heb je weer het probleem dat engels maar 'beperkt ondersteunt' wordt. Dan zou je weer die language pack moeten kopen als je daar ook volledige spelling/grammatica controle wilt.

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 05-03-2008 11:11 ]

Verwijderd

Wat je moet doen is de trail versie van office 2007 NL downloaden en dan moet je office 2007 UK installeren en daaroverheen de trail versie, maar je moet dan ij de NL versie kiezen voor aanepast en ALLEEN het talen pakket installeren, wert perfect!!!

Bij mij namelijk wel:D

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:03:
Oke, weet je dit zeker? Want even simpel gezegd. Als ik nu met een Office 2007 NL Enterprise een stuk Engelse tekst type, dan schakelt Office vanzelf over naar de Engelse taal qua spelling. Gebeurt dit niet andersom?
Dat komt omdat de NL versie naast Nederlandse ook Engelse, Franse en Duitse spelling tools bevat.
De EN versie bevat alleen de tools voor Engels, Frans en Spaans. Het gebeurt dus niet andersom.

Zie deze site bij Microsoft.

• smeerbartje
Oke dank jullie voor de antwoorden. Ik weet voldoende.

Verwijderd

Ik heb hier een engelse versie van Office 2007 Standard en de spellingscontrole werkt prima in het Nederlands. Dit is zonder dat ik een LIP of ander talenpakket heb geïnstalleerd. Dit werkt zowel op een XP/NL als Vista Ultimate/EN + NL mui.

• smeerbartje
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:16:
Ik heb hier een engelse versie van Office 2007 Standard en de spellingscontrole werkt prima in het Nederlands. Dit is zonder dat ik een LIP of ander talenpakket heb geïnstalleerd. Dit werkt zowel op een XP/NL als Vista Ultimate/EN + NL mui.
Verwarring alom! Ik heb zojuist de UK versie van Office 2007 Enterprise besteld. Ik ga binnenkort wel zien of ik mijn tekstjes ook in het Nederlands kan typen. Zoniet: dan schaf ik het Dutch languagepack wel aan.

• smeerbartje
Voor eventuele andere gebruikers die met hetzelfde probleem zitten: het lukt dus NIET met de standaard versie van Office 2007 UK. Je hebt toch echt de Dutch Proofing Tools nodig om je teksten op de Nederlandse taal te kunnen spellen. Bootstrap, ik ben dan ook zeer benieuwd hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen? Heb je Office UK op een vers systeem geinstalleerd of heeft er in het verleden al een Nederlandse versie van Office opgestaan ofzo?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even een schopje want ik zit met ook ongeveer met hetzelfde.

office 2003 EN update naar Office 2007 EN ultimate.

Nederlandse spellingcontrole werkt, maar helaas niet voor een volle 100 %.

De spellingscontrole werkt in het e-mailbericht zelf maar niet in het onderwerp.

Vrij vervelend wanneer er geen fouten worden gevonden in het bericht en wel in het onderwerp van het bericht.

Het onderwerp van bericht wordt dan ook in het Engels "gecheckt". Zelfs wanneer ik de standaard taal op NL heb staan.

Heeft iemand dit probleem toevallig eerder gezien? Kan het zijn dat de "limited" editie van de NL taal niet voldoende is? En er toch een NL language pack nodig is voor het controleren van de subject regel?

Het is vrij irritant dat hij bij het verzenden elke keer aangeeft dat het onderwerp fouten bevat omdat dit in het nederlands is geschreven. Het bericht zelf checkt hij wel netjes in de nederlandse taal.

het bericht zelf is office editor? onderwerp spelcheck is taal/setting van outlook en niet de office editor?

twee foto's om het wat duidelijker te maken :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/audinew/image001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/audinew/image002.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 15-04-2008 15:29 ]

Mijn V&A

• Workaholic
  • Niet online
iemand? *schopje*

Mijn V&A

• Workaholic
  • Niet online
Nog steeds geen oplossing gevonden hiervoor, is er iemand die dit kan testen?

Office 2007 Engels

Nederlandse spoofing tools van 2003

Spelcheck werkt prima, maar niet in de subject line.

Eventueel zou ik ook tevreden zijn met het uitschakelen van de spelcheck op de subject, maar hier kan ik ook geen registry key voor vinden.

Iemand een idee?

Mijn V&A

Pagina: 1