Toon posts:

Athlon clasic +10 mhz....50 fps winst :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende specs.

Abit KA-7 100 moederbord
AMD classic 700 Mhz + Gorb
Realtek Netwerkkaart
Creative SB Live! Value
3DFX Voodoo 5 5500
Maxtor 30 Gb (3073U4)
Creative 5x DVD speler
HP 9001 CD-brander
Aopen 40x CD-rom
Sony Multiscan E-400
Microsoft Natural Keyboard pro
Logitech WingMan Gaming mouse

Ik heb mijn FSB 10 mhz omhoog geschroeft, zo dat het pci/agp/dimm slotten ook in verhouding sneller gaan. Voorheen schroefde ik alleen de FSB met "FSB plus" omhoog maar dit had nooit veel impact. Dus ik heb een hele tijd weer op 700 gedraaid. Vandaag voor de gein eens hem om de normale manier de FSB opgekrikt. Ik haalde zonder over te klokken in Unreal Tournament 40 - 50 fps in D3D. Met overklokken haal ik 100 - 120 fps in D3D.

Wordt mijn Voodoo 5 gelimiteerd door het AGP slot en kan deze nog veel meer >:)

Heeft iemand dit al eens eerder mee gemaakt?

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26
omdat de voodoo geen GPU heeft zoals de Geforce kaartjes, zal deze langer blijven stijgen als je de fbs omhoog gooit.
ik denk op het maximale dan toch wel nog maar 10 fps, maar alles is meegenomen.

op een 433 mhz pc presteerd de voodoo ONDER de TNT 2!... maar op een gigaherz trok de voodoo de tnt er wel uit (niet met veel maar wel in de LAGE resoluties) waarom dit is weet ik niet te verklaren. maar hij is gewoon niet geweldig (slechte texture quality :'()

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal in ieder geval met 3dmark een score van 4071. Dat voor een voodoo >:)

Verwijderd

nu vraag ik me af. waarom heb je gekozen voor een v5?
ik heb namelijk heeeeeeele enge benchmarks gezien:

3dmark:
1024*768@32
gf2 GTS 5000 (ongeveer)
radeon 5400 idem
v5 2500 :r

wat heeft jouw nou over gehaald tot het ekopen van een v5 (gewoon vraag ik me nu af)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 17 februari 2001 22:55 schreef martun het volgende:
nu vraag ik me af. waarom heb je gekozen voor een v5?
ik heb namelijk heeeeeeele enge benchmarks gezien:

3dmark:
1024*768@32
gf2 GTS 5000 (ongeveer)
radeon 5400 idem
v5 2500 :r

wat heeft jouw nou over gehaald tot het ekopen van een v5 (gewoon vraag ik me nu af)
Ik wil niet lullig doen maar kom aub niet met 3DMark2000 aanzetten als je een Voodoo5 5500 met de GTS of Radeon wil vergelijken |:( .. het draaien van bv een Quake3 bench zou een heel wat positiever beeld geven voor de Voodoo (en das een game, geen T&L based benchmark). De Voodoo5 is dan misschien niet zo snel als de GTS of de Radeon maar zo bagger is ie echt niet hoor ...

PC Specs

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 22:55 schreef martun het volgende:
Hij had ruzie in Homeshop-productions te Leeuwarden over een gayforce kaart, want dat paste niet op zijn abit mama-plank. Het verslag is te lezen op tweakers.net. Wij werden de winkel uitgetrapt, omdat we een goeie oplossing eisten. Nou, die 'goeie' oplossing duurde 3 maanden en een Voodoo5.

Verwijderd

Topicstarter
Hij had ruzie in Homeshop-productions te Leeuwarden over een gayforce kaart, want dat paste niet op zijn abit mama-plank. Het verslag is te lezen op tweakers.net. Wij werden de winkel uitgetrapt, omdat we een goeie oplossing eisten. Nou, die 'goeie' oplossing duurde 3 maanden en een Voodoo5.
Niks aan toe te voegen. Homeshop-productions zijn een stel klantenn**kers >:) Geen dank voor de goede reclame, is graag gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal in ieder geval met 3dmark een score van 4071. Dat voor een voodoo
Moet zijn 4701. Ik had totaal zo'n 700 punten winst.

Ps 3Dmark gebruik ik om te kijken of dat het overklokken en tweaken ook nut heeft gehad. Niet om te vergelijken met de GayForce >:)
Pagina: 1