2 servers en 2 domein namen 1 ip adress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma4Life
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:44
Heren,

Een tijdje ben ik al bezig met mijn windows server 2003 skils aan het verbeteren. Daarom speel ik wat met windows 2003 AD en exchange. Momenteel ben ik bezig met IIS en een website opzetten.

Eerst zal ik even de netwerk vertellen hoe het netwerk in elkaar steekt.

2x server 2003 (ip 10.0.0.201 en 10.0.0.202)

2x xp clients (10.0.0.211 en 10.0.0.212)

1x linux server voor de cameras van de beveiliging. (ip 10.0.0.155)

Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan.

Ik draai op mijn IIS server een website, maar de linux server heeft ook een webserver aan boord om de camera's via internet te bekijken. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de IIS server door te schakelen naar de linux server waneer deze wordt aangesproken vanaf zijn domein.

Wat heb ik gedaan: Ik heb een nieuwe site aangemaakt onder IIS, maar dan houdt ik 3 opties over.

koppelen aan een lokale map.
koppelen aan een schare op een andere computer
koppelen aan een URL.

Het vervelende is dus dat als ik hem koppel aan een URL dan werkt hij enkel via internet. Terwijl de server juist lokaal werkt.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Mete vriendelijke groet,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Tja wat heb je zelf geprobeerd?

Ik kan een aantal optie's verzinnen...
- (apache) mod_proxy op je linux server
- één van de twee op een andere poort draaien (als het uitendelijk ge-nat naar internet moet worden, waarin je nogal onduidelijk ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Je moet werken met host headers.
Je koppelt gewoon een een map. Dan open je de properties en klik je bij het tabje "Website" ->daar klik je dan op "Advanced". Daar kun je een host header toevoegen aan het ipadres. Zet hier de domeinnaam van je site in

edit: bedenk me net dat je hier niets aan hebt als je publieke ip is geforward naar de linuxbak

[ Voor 16% gewijzigd door Meekoh op 04-03-2008 15:01 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma4Life
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:44
Excuus voor de onduidelijkheid.

Het gaat om het volgende idee

domein1.nl -> IIS server default site
domein2.nl -> IIS -> herkent domein2 -> forward naar linux server.
BarthezZ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:58:
Tja wat heb je zelf geprobeerd?

Ik kan een aantal optie's verzinnen...
- (apache) mod_proxy op je linux server
- één van de twee op een andere poort draaien (als het uitendelijk ge-nat naar internet moet worden, waarin je nogal onduidelijk ben)
Probleem op de linux server is dat het een pre installed machine is en er geen modificatie op mogelijk is. Enkel kan je de netwerk instellingen veranderen maar daar blijft het bij.

Probleem2 is inderdaad 2 adressen op 1 public adres en IIS weigert zich door te linken naar een lokale server (voor zover ik ondekt heb).

edit typo