Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Ik merk dat bij onze LANParties toch vaak snel word terug gevallen op de zelfde games.
En eigenlijk is het vinden van een leuke nieuwe vrij lastig.
Welke games zijn een MUST voor de LAN volgens jouw en waarom.
Of misschien welke addons zijn gaaf en een goede afleiding.

We vallen bij de meeste LANParties altijd terug op shooters.
Is ook wel logisch een shooter kan vaak met veel man gespeeld worden en het blijft lang spannend (bovendien is er , zoals bijv van veel andere genres geen eind/finish)

Spellen die ik graag zie in een LAN (en bijna elke lan ook speel)

*Unreal tournament 2k4; het feit dat het een snelle shooter is en niet veel eist zodat iedereen mee kan doen blijft deze game leuk houden.
Zo spelen we tegenwoordig ook heel veel mods op deze game bijv;
UnWheel; een ontzettend goede en leuke mod, zo kun je bijv in teams (of ieder voor zich) voetballen in autos.
CarBall; Is ongeveer het zelde als de submod van Unwheel hier boven beschreven alleen dan met wapens.

Verder spelen we vaak de classieker: Atomic Bomberman, ik heb deze game zelfs speciaal besteld helemaal uit america omdat ik hem kwijt was en nergens meer kon vinden, wel heb je speciale patches nodig voor stabielere netwerk omgeving en USB support, deze zijn heel erg lastig te vinden op het net en veel links zijn gebroken, mocht je deze willen ik heb ze online staan.

Medal of Honor Breakthrough: Een lekker realistische en snelle shooter (niet te realistisch) die ook door iedereen gespeeld kan worden door niet al te hogen systeem eisen, ook zon game die lang speeld kan worden achter elkaar met wat verschillende modus waardoor hij leuk blijft.

Call of Duty 2: Blijft ook een leuke game, de eisen van het systeem zijn wat hoger maar de meeste kunnen toch zonder problemen deze game spelen tegenwoordig, hij lijkt alleen erg veel op MoH waardoor waarschijnlijk meestal gekozen word tussen moh of cod.

Warcraft 3; met of zonder de addon frozen thron, blijft ook een leuke strategie game en is toch leuker om te spelen dan bijv de c&c reeks omdat er niet alleen teams in zitten maar je ook andere elementen hebt.

en dan heb je nog FlatOut 2 deze blijft gewoon lachen maar is wel alleen maar neergelegd voor de kleinere lans omdat je een speler limiet hebt van 8 spelers (onze LANparties zijngemiddeld tussen de 10 en 20 man)

Natuurlijk kunnen we Worms niet vergeten.
We hebben de 3D versies ook geprobeerd (mayhem en worms3d) maar deze blijven niet zo leuk als de worms2 gebasseerde games, een favoriet blijft toch armageddon! (mede door de widescreen patches en de grote hoeveelheid wapens)

[ Voor 5% gewijzigd door earithramir84 op 04-03-2008 13:46 . Reden: belangrijke game vergeten :P ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Age of EMpires 2
co-op van quake 1 (met glpatch)
Halo (2)
NFSU2 of NFSMW

.... dat zijn enkele van mijn favs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
.......starcraft!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 19:32
hier is al eens eerder een topic over gemaakt meende ik, ook met een berg reply's als je even de search gebruikt om hem te vinden, die staat ook vol met tips ^^

oh enne, compy of heroes 4 life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 19:28

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Unreal Tournament (de eerste ;)), hier heb je geen cd-key voornodig en kun je gewoon in een zip bestand door sturen ;), uitpakken en spelen maar.

UT blijft toch wel de beste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:08

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Bij ons komt XIIImet The Hunt modus altijd weer terug.
Dit omdat het hilarische situatie opleverd.

In deze modus heb je namelijk maar drie wapens en moet je op een spookje jagen. Elke keer als je het spookje raakt krijg je punten en als je het spookje dood krijg je extra punten. Het is dan de bedoeling om zoveel mogenlijk punten te halen.

Opzich niet zo bijzonder maar het wordt leuk doordat wanneer het spookje je aanraakt dat je dan dood gaat en punten verliest. Ook wordt het spookje steeds kleiner en sneller en keert het af en toe plotseling om.
Dit in combinatie met kleine maps is het geweldig om te spelen.

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Counter-Strike natuurlijk.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:23

MsG

Forumzwerver

GTA2. Compleet legaal gratis en altijd lachen om achter elkaar aan te racen en te knallen. Helaas wel max 6 players tegen elkaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Ik had inderdaad al gezocht maar de meeste die ik tegenkwam waren toch al met oudere replies dus ik dacht dat het wel een tijd was voor een nieuwe discussie...

GTA2 spelen wij ook wel eens op de lans inderdaad, maar die game gaat niet altijd op alle games even lekker en inderdaad heeft een limiet van max 6

ik heb XIII al heel lang niet meer gespeeld volgens mij heb ik die ook nog ergens in de schappen liggen :P

en counterstrike blijft inderdaad ook altijd wel lagge jah! maar dan wel de classieke 1.6

[ Voor 32% gewijzigd door earithramir84 op 04-03-2008 13:59 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor raceplezier Flat Outen of Counter Striken of Unreal Tournamenten of voor het WANNEN: Anarchy Online.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:42
Heb vergelijkbaar lijstje de afgelopen 3 jaar ook in mijn Lan feestje gedraaid. Meestal doen we dit met 25 a 30 man van Vrijdag tot Zondag en altijd dikke pret. ECHTER... Ik merk dat er behoefte is aan verandering.. Elk jaar proberen we een nieuw spel te introduceren en eigenlijk vallen we altijd terug op de oude games die jij ook al noemde.... Het is jammer dat er de laatste tijd weinig games meer worden uitgebracht die op de een of andere manier niet lekker aanslaan op een LAN.
Hierbij moet ik wel zeggen dat er een uitzondering is. Een maatje had de vorige LAN COD4 meegenomen die net 1 week uit was, in de eerste instantie om alleen ff te laten zien. Maar na een paar uur zaten er al 10 man dit spel te spelen, en 4 uur later was iedereen om. 30 man op een LAN aan de COD4!! Een zekere aanrader!!

Verder hebben we ons dit jaar ook prima vermaakt met een GTA San Andreas multiplayer Mod!! Ook eens de moeite waard om wat van op te zoeken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
@Bram:
TMN heb ik inderdaad ook eens naar gekeken maar volgens mij blijft flatout2 dan toch leuker (mede door de ragdoll enz)

Bij onze lans worden inderdaad ook MMORPG games gebanned, al zijn er altijd van die mensen die verslaaffd zijn aan die games en ze toch gaan spelen. (vaak word hierdoor gevote om het internet er uit te trekken zodat we met zn alle iets kunnen ondernemen :P )

Er schoot mij net nog een game te binnen, farcry word bij ons ook veel speeld, beetje in de trend van bf2 alleen zijn de levels niet zo groot... (ook hier zijn de verschillende modus erg leuk en word het vaak in teams gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
tetrinet
BSR ( Big scaler Racing )
threatmarks
NOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
Hier sluit ik me helemaal bij aan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik kom ook vaak op lanparty`s maar call of duty 4 en bijv Enemyterritory quake wars doen het vrij goed :)

[ Voor 22% gewijzigd door Killertjuh op 04-03-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
cojones81 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:59:
... Maar na een paar uur zaten er al 10 man dit spel te spelen, en 4 uur later was iedereen om. 30 man op een LAN aan de COD4!! Een zekere aanrader!!

Verder hebben we ons dit jaar ook prima vermaakt met een GTA San Andreas multiplayer Mod!! Ook eens de moeite waard om wat van op te zoeken!!
Dat COD4 moeten we zeker ook eens gaan proberen, kijken of het aanslaat.
Het is net wat je zegt wij vallen dus ook vaak terug op de zelde games al jaren eigenlijk..
en het introduseren van een nieuwe game blijft gewoon lastig eigenlijk :P
veel mensen willen het oude vertrouwde..

maar je moet echt eens kijken naar de mod UnWheel voor UT2k4 als dat bij jullie ook het probleem is, deze mod word onzettend veel gespeeld het laaste jaar bij ons en blijft gewoon leuk (door het hoge humor gehalte :P )

GTA hebben we verschillende keren geprobeerd (wel al lang geleden) maar het lag-de te veel en dus haakt iedereen af, is dat met SA ook zo of vallen de lags hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Lightbikes!

Medal of honor doet het ook nog steeds goed! :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

CS spelers zijn de aso's van iedere lan. Op onze lans zijn we ze liever kwijt dan rijk :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
CoD4 is er ook een geworden

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatout is erg gaaf LAN spel. Tegenwoordig al V3. Draait ook op minder snelle PC's net als oudere Battlefields.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Team Fortress 2 lijkt me wel een goede kandidaat.

Een absoluut teamspel. Geweldige humor. Genoeg ruimte (Standaard tot 24 man). Ook goed te spelen als je geen shooters gewent bent.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 04-03-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA SA Multiplayer - Gewoon lache met ze alle acher elkaar aan gassen en knallen maar (gewoon humor)

CoD 4 - Ook met minder spelers erg leuk en spannend door de Search & Destroy modus.

WoW - Op een lan gewoon lekker omdat de communicatie veel directer is gaan instances etc erg soepel. (mits je op de lan ook internet hebt)

Serious Sam (allemaal) - Lachen/knallen in coop.

Age of Empires 2 - Tof om 1 vs 1 vs cpu vs cpu oid te doen of te coopen (blijft gewoon goed)

C&C Generals - Gewoon ieder tegen ieder en knallen maar.

Crashday - Auto's met guns/rpgs, soort Flatout ook met stunts etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:13
Zelf heb ik erg goede ervaringen met: Quake 3 - Rocket Arena 3.

Dit heb ik echt uren gespeeld tijdens lan parties. Ook kan iedere computer het afdraaien en zijn er een groot aantal goede custom maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
FPS:
Day of Defeat: Source # Sinds ik de 2900XT heb met de blackbox ben vind ik dit de beste shooter tot nu toe!
Call of Duty 2 / 4 # Call of Duty 2 speelde ik al vaak op LAN's, CoD4 moet ik nog maar eens gaan proberen.
Battlefield 2 # Blijft goed!
Team Fortress 2 # Grappig en origineel :*)

Strategy:
Supreme Commander # Mooi, veel mogelijkheden.
Star Craft: Brood War # Klassieker, perfecte verhouding in classes.
Warcraft 3: Frozen Throne # Vooral voor de UMS (Use Map Settings) maps zoals Tower Defence.
Age of Empires 2: The Conquerors # Speel ik nog steeds 1x in de week.

Race:
Flatout 2 # Blijft leuk om elkaars auto's naar de sloop te rijden >:)
Flatout Ultimate Carnage (komt 11 maart uit) # Deze staat zeker op mijn verlanglijstje :9~

RPG:
Diablo 2: Lord of Destruction # Supergoede gameplay.
Titan Quest: Immortal Throne # Vind de gameplay minder als die van Diablo 2 maar de graphics zijn wel super.

???:
Stepmania # DDR maar dan op de pc :)
Soldat # Voor als je even niks te doen hebt :z

[ Voor 49% gewijzigd door Z3R0 op 07-03-2008 11:37 . Reden: onderbouwing erbij gezet ]

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Boeboe schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:20:
[...]

CS spelers zijn de aso's van iedere lan. Op onze lans zijn we ze liever kwijt dan rijk :|
Totally agreee.. Ik speel het zelf ook regelmatig thuis maar als ik dan real life de Css scene dan op t lan feestje tegen kom dan valt me het altijd vies tegen... Beetje teveel van die strevertjes...
Heb laatste keer internet verkeer geblokkeerd op het netwerk zodat mensen verplicht waren mee te doen met de lopende games. Zo voorkwamen we dat mensen aan de WoW/ Css/ of zelfs msn gingen en bracht veel toe aan de gezelligheid. Op die manier ga je nog eens beetje buurten als je t gamen zat bent omdat je dan toch niet op internet ofzo kan.

Betreft de games. Zoals ik eerder aangaf is COD4 de eerste game die de afgelopen 3 jaar lekker heeft kunnen doordringen. Ik ga aankomende LAN ook eens proberen ET-QW aan de man te brengen en wie weet wat hier nog wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Frozen Throne met Tower Defence is bij ons vaste prik :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

earithramir84 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:45:
Ik merk dat bij onze LANParties toch vaak snel word terug gevallen op de zelfde games.
En eigenlijk is het vinden van een leuke nieuwe vrij lastig.
Welke games zijn een MUST voor de LAN volgens jouw en waarom.
Of misschien welke addons zijn gaaf en een goede afleiding.

We vallen bij de meeste LANParties altijd terug op shooters.
Is ook wel logisch een shooter kan vaak met veel man gespeeld worden en het blijft lang spannend (bovendien is er , zoals bijv van veel andere genres geen eind/finish)
Ik speel af en toe een mini LAN met wat vrienden, die verder niet zo veel gamen. Dus, het is belangerijk dat het spel kan worden op gedeeld in teams (hun vs mij) of dat het niet té complex is. Natuurlijk moet het goe dlopen op een p4-2600 met 1 GB ram en maximaal een radeon 9700 of 9800. Ergo, COD4, Crysis, SupCom enzovoorts vallen voor hun een beetje af.

Dit weekend hebben we als knallers FarCry gehad in afwisselend FFA / TDM: erg hard gelachen om de rocketrides en het gecamp. Omdat een kleine groep betekent dat je elkaar zonder te tikken de huid vol kunt schelden over gecamp, blijft het spel best lang leuk.
Verder nog even UT2003 gespeeld en dat deed het ook wel aardig.
Als Strat game hebben we bij iedereen CnC Generals geinstalleerd maar vervolgens T.A. gespeeld, en dat beviel ook best goed ondanks dat TA antiek is en een bezopen lage unitlimit kent.
Iemand kwam nog op het heldere idee met vier man BF: Vietnam te gaan spelen, jezus wat een ruk spel zeg, bots of geen bots, d'r is geen eer te behalern in zo'n grote shooter.
Als afsluiter hebben we nog Quake 3 - Painkeep gedaan. Geen van ons zal nog hetzelfde naar een blik bonen kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
VisionMaster schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:32:
Frozen Throne met Tower Defence is bij ons vaste prik :)
Dota wordt bij ons veel gespeeld :X .... Errug verslavend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Men speelt hier altijd supcom, wat jammer is want daar vind ik zelf niets aan :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Vanaf nu alleen nog posts met onderbouwing, dit moet geen opsomtopic worden.

Ik heb je topictitel trouwens van z'n vreselijke fout ontdaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tijdens een aantal LANs met vrienden hebben we véél SWAT 4 gespeeld. Echt zo gaaf! Je speelt met teams tegen elkaar waarbij het niveauverschil tussen spelers niet altijd een probleem is door bijvoorbeeld de VIP die vervoerd moet worden. De gave wapens, de short range gevechten en de tactische insteek van het spel maakt het tot een ontzettend gave belevenis. De kleine maps zorgen geheid voor veel spelers contact.
Lekker van stealth met geluiddempers en tasers tot aan lomp met shotguns en ongegeneerde volautomatische machinegeweren. Heerlijk!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het laatst een LAN heb gehad, met de vriendenclub, meestal ongeveer 10 man, in de schuur, beetje relaxed gamen, 1 dag :)

Wat we zo'n beetje deden:
- Battlefield 2
64-player map is leuk als iedereen een beetje in Heli's en Straaljagers gaat zitten, dogfights houden, enzo. Als je echt wilt battlen is een 16player map of Co-op ook erg leuk.

- Battlefield 2 Sandbox
Leuke mod voor BF2, beetje flauw, maar zeker wel vermakelijk. Na een half uur staat bij ons heel karkand vol met containers en heeft iedereen z'n eigen fort gebouwd :D

- Flatout 2
Tja, wat is er nou leuker om lekker tegen elkaar aan te rammen, op een parkeerplaats met benzinepompen die spectaculair de lucht in kunnen :+

- Trackmania Nations
Werkt lekker over LAN, alleen wel jammer is dat een aantal mensen stelselmatig veel sneller zijn dan de anderen. Maar een beetje stunten is altijd wel gaaf

- World in Conflict
Werkt ook fijn over LAN, iedereen kan joinen wanneer ze kunnen, dus geen gezeur met servers die al gestart zijn en mensen die er nog bij moeten. Daarbij is de reactie van de tegenstander altijd leuk als hij opeens een Nuke op z'n hoofd gegooid krijgt O-)

Verder zijn UT:GOTY enzo ook wel leuk, alleen dat zijn onderhand games die wat verouderd zijn, dus die spelen we niet zo vaak meer. COD is wel leuk op LAN's, ik speel het alleen zelf niet omdat ik het op de één of andere vreemde manier niet aan kan (ik focus teveel met m'n ogen, na een kwartiertje CoD zie ik bijna niets meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
Ideale shooter voor LAN partys is toch nog steeds Wolfenstein:ET. Het spel is gratis, draait prima op wat oudere PC's, en is leuk voor zowel pro's als beginners. 3vs3 is erg leuk, maar bv met zn alle in een public over internet spelen of een war zoeken is ook leuk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:07
Ik organiseer inmiddels een jaar of (ik geloof) 3 LAN's en vaste punten op de agenda zijn altijd UT2K4 (met de extra voertuigen) en Halo CE al dan niet in een custom map. Voor Halo hebben we een sniper-mode gemaakt die met twee tot vier man in Hang 'em High verrekte freaky is (standaard active camo, je mag alleen de sniper gebruiken en je hebt 50 health en geen schild en de motion tracker staat uit. Met motion tracker is ook wel grappig, trouwens, maar zonder is zeer freaky :P)

De komende lan gaan we waarschijnlijk naast die twee games ook nog TF2 spelen wegens zeer fijne teamwork dingen.

Overigens is het ook erg leuk om met z'n allen achter één PC te gaan zitten en Achtung! Die Kurve! te spelen :) Net zoals een kleine Liero (v1.33, uiteraard) compo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig geen algemene agenda waar LAN-parties op aangekaart zijn? Krijg opeens gruwelijke zin in een LAN-party :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Nog een aanrader: Warsow (ookwel War§ow).

Een gratis game, gebaseerd op Quake. Het heeft een soort cartoony stijl, en lijkt qua gameplay ook nog behoorlijk op Quake. Het gaat hier dus om een snelle shooter, die iedereen snel kan leren.

De systeemeisen zijn erg laag, wat erg belangrijk is voor op een LAN-Party. Al met al toch best de moeite waard.

www.warsow.net
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:56:
Is er toevallig geen algemene agenda waar LAN-parties op aangekaart zijn? Krijg opeens gruwelijke zin in een LAN-party :)
Er zijn er veel aangesloten bij Gameparty.net. --> www.gameparty.net

[ Voor 76% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 04-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor België: www.lanparty.be

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De topicwarning staat er pas net en toch heb ik alweer vier posts moeten trashen...

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 04-03-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:43:
[...]
Als Strat game hebben we bij iedereen CnC Generals geinstalleerd maar vervolgens T.A. gespeeld, en dat beviel ook best goed ondanks dat TA antiek is en een bezopen lage unitlimit kent.
TA blijft ook gewoon leuk ook :)
en om het nog leuker te maken :
config file dat aantal units naar 500 verhoogd)
on officiele patch (maar zeer veel gebruikte) patch om unit limit naar 5000 te verhogen

Verder heb ik me afgelopen wally lan zeer veel lol gehad met cultris. een simpele tetris variant, die je wel met zijn 10'en tegelijk kunt doen. (en ik ben blijkbaar ranzig slecht in tetris :X )
worms world party is zeker met de juiste instellingen (zo veel mogelijk over the top wapens) zeer vermakelijk.

Insane stamt nog uit het pentium200 tijdperk maar blijft een van de leukste fun racers/bashers voor wat flauwe humor.

Cod4 afgelopen lan voor het eerst multiplayer gespeeld, maar speelt heerlijk weg, en die rankings maken het nog verslavend ook :)

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 04-03-2008 18:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word in Conflict is overigens veel te ingewikkeld spelletje voor mij dus dit ga ik niet nog eens pogen te spelen.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TheZeroorez schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:55:
De topicwarning staat er pas net en toch heb ik alweer vier posts moeten trashen...
wat is dan het verschil met de poster onder je? Die somt er toch ook gewoon een paar op? Wat een gezeur om niets zeg...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik lees Worms
Ik lees CS
Ik denk: Soldat!

http://www.soldat.pl ---> Gratis, klein, simpel en leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
ik ga ook wel eens naar lanparty`s maar de mooiste was nod drome 2 jaar terug dacht ik

ben begonnen met een paar potjes tm nations maar daaar ben ik snel mee gestopt toen
daarnaar veel serious sam the secon encounter gespeeld met veel mensen en we hadden een custom file die nog meer enemy`s spawnden !! echt chaos ! vooral in de valley ( 1e level )

maar we kwamen der eigelijk voor ons cs 1.6 toernooi

voor de rest spelen wij ook veel supcom ( 2 vs 2 met unit cap op 500 ) dat vind ik zelf erg mooi omdat je tactisch kan spelen en ik vind rts games erg leuk om te doen

een aanrader van deze tijd is echt team fortress 2 omdat daar erg veel teamplay aan te pas komt als
je wilt winnen !! en het is ook niet echt een hele zware game.

oowja starcraft doet het gewoon altijd goed !!

[ Voor 3% gewijzigd door tooter op 04-03-2008 19:34 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:26:
[...]

Ja, die is er (staat zowat 95% van de grote lans toch wel op): http://www.lanparties.nl/laninfo/lijst/ (netgamez staat er niet op!)
Netgamez is dan ook gestopt
(altans de BV is failliet verklaard, en de organisatoren laten al een half jaar niks van zich horen)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:34
*** Ik moet eerst lezen en dan posten *** :X

[ Voor 80% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-03-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Op FlatOut UC zitten we al lang te wachten, ik verwacht dat dat ook een absolute topper word..

Facry word inderdaad bij ons niet heel erg lang achter elkaar gespeeld Meer zon spel als niemand meeriets te doen weet , jammer genoeg zijn de latere lans bij ons, buiten de compos om, te meer van die momenten te vinden en daarom dus dit topic :)

En dat van het internet afkappen tijdens LANs word ook vaak gedaan, er zijn bij ons (heel erg jammer) veel mensen die gaan MSNen en het ergste is nog altijd die WoW spelers tijdens een LAN.
Maar tegenwoordig spijtig genoeg veel mensen die naar een poker site gaan, wat natuurlik ook niet de bedoeling is..
We hebben zelfs al iemand van de genodigde lijst gehaald omdat die altijd WoW zat te spelen de laatste jaar... (zooo jammer)

Dat soldat spelletje had ik nog nooit van gehoort ziet er inderdaad ook erg lachen uit !
ik zal straks even een layoutje maken in mijn TS met de genoemde spellen/ wat er overgedacht word... (maar eerst even wat eten tiss al bijna acht uur :P )

We hielden vroeger elke jaar 2x op een vaste lokatie (groot gebouw) een lan, helaas heeft de eigenaar het verkocht en zijn we door de nieuwe niet welkom, en moeten we het doen met de thuis lans, die amper voor komen...

edit:
Nog even terug komen op de multiplayer mod van GTA-SA, heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zit het met LAG e.d.? (want de GTA3/VC mods waren beetje erg LAGGIE laatste keer dat wij het probeerde?) Stomme fouten zoals het iemand zien instappen terwijl die persoon al lang achter je staat enz :P zo was er snel de humor vanaf...

[ Voor 11% gewijzigd door earithramir84 op 04-03-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij nog wel af waarom er geen TweakHack om The Party NL te overtreffen heeft plaatsgevonden nog.

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
lezut schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:34:
- World in Conflict
Werkt ook fijn over LAN, iedereen kan joinen wanneer ze kunnen, dus geen gezeur met servers die al gestart zijn en mensen die er nog bij moeten. Daarbij is de reactie van de tegenstander altijd leuk als hij opeens een Nuke op z'n hoofd gegooid krijgt O-)
Afgelopen weekend ben ik toevallig een LAN party geweest en daar hebben we inderdaad World in Conflict gespeeld. Niet iedereen vindt het leuk, want de eerste twee potjes moet je nog leren hoe het spel werkt, maar daarna wordt het (voor de doorzetters) echt leuk!
bartvl schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:33:
Tijdens een aantal LANs met vrienden hebben we véél SWAT 4 gespeeld. Echt zo gaaf! Je speelt met teams tegen elkaar waarbij het niveauverschil tussen spelers niet altijd een probleem is door bijvoorbeeld de VIP die vervoerd moet worden. De gave wapens, de short range gevechten en de tactische insteek van het spel maakt het tot een ontzettend gave belevenis. De kleine maps zorgen geheid voor veel spelers contact.
Lekker van stealth met geluiddempers en tasers tot aan lomp met shotguns en ongegeneerde volautomatische machinegeweren. Heerlijk!
Een vorige LAN party probeerden we ook SWAT 4 te spelen, coop tegen bots. We liepen met een stuk of tien mensen door de maps, dus het was veel te druk en we hadden meer last van elkaar dan van de terroristen. :)

Een ander mooi spel is nog steeds Joint Operations. Vooral als je de maps nog niet kent en probeert om redelijk subtiel, zonder vaak geraakt te worden door de maps te lopen, kun je toch wel een uur per map bezig zijn. Met wat custom maps erbij ben je zo weer een halve LAN party bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Op een LANParty waar ik een tijd geleden was, speelden we ook het standaard pakket (C&C, UT2k4, Trackmania, etc.), maar daar hadden ze, voor de afwisseling, ook een 2-vs-2 competitie Super Smash Bros op een Gamecube georganiseerd. Da's waarschijnlijk waar we de grootste dolle pret hebben gehad. Absoluut een aanrader, zeker als je een flinke TV hebt staan.

Je moet alleen niet twee honden rond hebben lopen die op de draden van de controllers gaan liggen :(

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 5000 unit limit patch die heeft als knettervet nadeel dat de AI geheel hersendood wordt na ongeveer unitje 1000. voertuigjes die ééns per vijf minuten een move update doorvoeren... drie keer raden hoe lang het duurt voor je tankje uit z'n plant is en ergens staat waar je er wat mee kan. Oh, en het duurt dus ook vijf minuten nadat hij je vijand gezien heeft voor ie erachteraan gaat. (de rapidfire artie is wél handig in deze situatie by the way :P )

500 units gaan we volgende keer zeker effe proberen. Die "patch" is trouwens ranzig simpel zeg, dat had ik best zelf kunnen bedenken }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
earithramir84 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:44:

edit:
Nog even terug komen op de multiplayer mod van GTA-SA, heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zit het met LAG e.d.? (want de GTA3/VC mods waren beetje erg LAGGIE laatste keer dat wij het probeerde?) Stomme fouten zoals het iemand zien instappen terwijl die persoon al lang achter je staat enz :P zo was er snel de humor vanaf...
We hebben het vorige lan gespeeld en het draaide best prima. Ik had op me oude laptopje (Pentium M 1.8, 1 gig geheugen) een dedicated server draaien die je via de website kon downloaden. Super klein progje dat een ms-dos schermpje opent en daar via bepaalde commands alles in de server kan wijzigen. Voordeel is dat je het originele spel niet hoeft te installeren dan op die dedicated server.... Met zo'n 30 spelers hadden we totaal geen last van LAG, gewoon standaard netwerkverbinding op 100 mbit. Er zitten uiteraard wel wat bugs is maar daar kijk je gewoon doorheen. Dit is allemaal 6 maandjes terug geweest en weet niet hoever die gasten van die multi mod nog bezig zijn maar miscchien is er het een en ander veranderd....

[ Voor 4% gewijzigd door cojones81 op 05-03-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Hoe kom je daar bij? Netgamez heeft nooit op de gameparty tracker gestaan. De laatste event van netgamez was vroegtijdig afgelast. Zie ook frontpage: http://www.netgamez.nl/
Die van spring editie stond er gewoon op hoor

Maar weet je wat jij zou moeten doen ?
FF De kamer van koophandel checken :)

De B.V. is failliet verklaard KVK link

Verder heeft er niemand (inc de crew die ik sindsdien gesproken heb) nog iets gehoord van de top van netgamez sinds de afzegging van de NG07 in augustus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Als wij een lan-party hebben ( die gemiddeld 3 tot 6 mensen groot is ) spelen we in ieder geval far-cry. Ziet er leuk uit, realistisch en het is gewoon lachen om elkaar uit de bootjes te schieten enzo.

Daarnaast spelen we veel UT2k4. Vooral de onslaught modes waarbij je power-nodes moet veroveren. Dit is best leuk omdat het wel een beetje een team-spirit creeert ( Verdedig jij die node, dan ga ik aanvallen!? ).

Verder spelen we meestal ook nog AOE2, dit omdat dit gewoon een pracht game is. Lekker relaxt maar toch weer niet. Mooi legertjes bouwen en elkaar helpen. Dit vaak onder het genot van een biertje en een bak chips :Y) .

Een nieuwe die we ontdekt hebben is Swat ( 4 dacht ik ). Deze heeft een prachtige co-op modus waarbij je in een team van X mensen als Swat-team opereert. Je moet huizen binnenvallen, mensen arresteren / doodschieten / redden. Het geeft een gezellig sfeertje en je moet goed communiceren, wat op een lan altijd beter kan dan via internet. Je kunt elkaar namelijk direct aanspreken.

Ook CoD4 is een leuk spel om te spelen, hoewel deze voor 3-6 personen misschien iets weinig is. Je moet toch teveel op zoek naar elkaar, vooral in de iets grotere maps.

Een groter aanrader verder is Mario Party ( oldskool op de N64 :Y ). Dit is gewoon een pracht game waar je uren lol en plezier aan kunt beleven, elkaar kunt uitlachen enz. En het is best nog wel spannend, want iedereen kan wel een beetje lomp button smashen e.d..

Verder zijn games zoals GTA-SAMP ook wel leuk, aangezien dit de iets relaxtere games zijn, waarvoor je niet heletijd gefocust naar het scherm hoeft te kijken, maar waarbij je ook nog een praatje met je buurman kan houden, oid..

[ Voor 7% gewijzigd door Enfer op 05-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:21:
\..
Ik heb je topictitel trouwens van z'n vreselijke fout ontdaan O-)
Wat had ik als topic titel dan ?? :P

Een gamecube hebben wij ook altijd er bij en een ps3 of xbox360 voor de fighters.. maar marioparty/mario kart zitten toch wel bij al onze compos :)

[ Voor 24% gewijzigd door earithramir84 op 05-03-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooms
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:43
Een game die ik altijd standaard op Lan parties speel is Star Wars Pod Racer. Blijft gewoon een vette game.

[ Voor 6% gewijzigd door Tooms op 06-03-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 12:59
trackmania!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 13:29

FikkieHo

Wokmaster

Laatste lanparty van mij aantal rts'en gespeeld:

WiC, leuke rts met makkelijke configuratie, geen gedoe, gewoon meedoen en knallen. Ziet er prachtig uit.

AOE2, lang lang bouwen en dan lachen hoe massa's legers tegen elkaar ingaan. En als voordeel dat het ook op slomere pc's draait.

Tot slot hebben we nog Company of Heroes gespeeld, uiteraard mooie rts met veel tactiek. En het ziet er altijd leuk uit als de hele map alleen maar nog uit kraters bestaat.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Eijkb

Zo.

We doen al jáááren 2 keer een LAN per jaar met een vast groepje (8 tot 12 man). Net als sommige posters hierboven proberen we ieder jaar voorafgaand aan het LAN (of MPW zoals wij het noemen, naar multiplayer weekend) diverse nieuwe games door te spreken maar niet iedereen is een die-hard gamer dus die spellen moet er echt inslijten :+

Het is allemaal begonnen met Counterstrike. Makkelijk voor beginners, leuk voor gevorderden. Hieruit is later ook [Wijzeman.nl] ontstaan welke op dit moment redelijk dood is maar toch leuke tijden heeft gehad. Tegenwoordig spelen we natuurlijk Team Fortress 2, naast dat het nog steeds makkelijk is met genoeg diepgang is het ook een stuk komischer geworden wat natuurlijk alleen maar beter is voor een gezellig weekend! Daarnaast af en toe afgewisseld met Half Life 2: Deathmatch. Altijd leuk om elkaar met badkuipen om de oren te gooien.

Tevens spelen we vaak Battle For Middle Earth 2 (daarvoor 1), ook wel Befme genoemd. Levert op dag 1 altijd lol op daar dit spel favoriet is bij de dames die bij ons meedoen. En als ze ongestoord hard (doordat ze een koptelefoon op hebben) roepen dat het tijd wordt om te beffen.... De heren spelen af en toe nog de C&C reeks en voor de diehards komt later op de avond Starcraft om de hoek kijken. Toch is Befme favoriet qua RTS game daar iedereen dit wel aardig vind en de andere RTS games niet iedereen aanspreekt (qua setting / sfeer / moeilijkheidsgraad).

Voor de loze momenten hebben we Flatout (tegenwoordig 2). Als een paar mensen uitgespeeld zijn en 2 of 3 mensen nog voor het leven hun nederzetting verdedigen in de RTS game dan wordt standaard Flatout opgestart.

Bovenstaande games worden 80% van de tijd gespeeld. Daarnaast is het ouwehoeren, bier drinken, frikandellen eten (in totaal 150 à 200 per weekend, we halen eigenlijk niets anders....) en héél af en toe slapen.

Daarnaast spelen sommige spelers onderling nog hun persoonlijke favorieten. De moeilijkheid met nieuwe games is dat de leercurve soms best stijl is voor niet die-hard gamers. Daarnaast moeten de systemen het aankunnen. Daar we allemaal niet echt die-hard zijn is Crysis bv. niet te doen op 70% van de PC's. En alle games moeten voorradig zijn (al dan niet op een ISO) en er moet ruimte en tijd zijn om te installeren. En dan heb je nog de "mismatch" errors omdat de ene wel een update heeft en de andere niet. Zo gaat een nieuw spel al vaak het verticale archief in :+

Met pasen weer een MPW! Heb er iig al zin in!

[ Voor 4% gewijzigd door Eijkb op 06-03-2008 23:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Ben zelf ook hard bezig een lokatie/tijd te vinden dat iedereen uit onze vaste stek weer kan komen voor een weekend veel lan-lol.
vervelende is dat naar mate iedereen ouder word er ook steeds minder tijd is... voorheen zaten we op een lan of 4 per jaar dat is al terug gebracht naar 2 en vorrig jaar maar 1 met iedereen. (wel zijn er nog de nodige birthday lans :P waarop we met een man of 8 samen komen (prima voor bijv flatout met de 8 player max!)

Veel van de genoemde spellen zitten inderdaad al in ons standaard lan pakket en wat eijkb boven mij al zegt de animo om nieuwere games aan te leren is steeds minder bij ons.
Een spel moet inderdaad direct speelbaar zijn en werken op een beetje pc :P (denk aan p4 2.4 met x800 o.i.d.)
De meeste lans hangen we het meeste rond een kampvuur met wat bier en soms een joint..
later op de avond word er wel eens wat ge-gamed :P (puur omdat de spellen op den duur vervelen) en omdat de vier mensen die meestal een game opstarten de eerste dag bezig zijn met opbouwen en problemen verhelpen bij pcs van andere (er is altijd wel een pc die opeens niets doet :P of een pc die gewoon weigert het netwerk op te willen :P )
BBQ is bij ons een vaste gewoonte op de zaterdag avond (we spelen van vrijdag avond tot zondag avond) en dat duurt meestal ook weer enkele uren (vuur blijft gewoon leuk :P )

ik zal eens kijken naar trackmania, multi theft auto, AOE en nog wat meer boven genoemde spellen proberen

ook zat ik laatste met me broer, heel erg oldscool :P, Dungeon Keeper 2 te spelen, een erg gaaf spel zonder al te veel graphics maar dat maakt niet uit, jammer genoeg een 4player max !

en net wat je zegt die mismatch errors zijn echt uit den boze op de lans, na 2 x proberen haakt de helft al af en is vertrokken naar een andere game

hiervoor hebben we een oplossing bedacht: de EXTERNE HDD :P
we installeren een pc voorraf met alle spellen die we denken dat gespeeld gaan worden.
Zetten bij alle spellen netwerk instellingen e.d. goed
en exporteren de registery keys
zetten dit op enkele externe hdds en geven deze door (omdat niet altijd iedereen evenlaat aankomt is er meestal wel een schijf vrij als iemand binnen komt)
men komt binnen sluit pc aan en zet die schijf aan het werk (copy/past) even wat registry keys inporteren en eventueel een cdkey changer gebruiken of reg file berwerken voor andere key.
op deze manier heeft iedereen zelfde versie en mods van elk spel.
-tegenwoordig krijg ik zelfs van 80% week tevoren de game schijf en stoom ik deze klaar voor de lan.
-veel van ons hebben een apparte lan schijf met daarop een gestripte winXP en juiste netwerk instellingen e.d.

Pagina: 1

Let op:
Post een onderbouwing bij je post, dit moet geen waslijst van games worden.