Is mijn router nog goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:48

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al sinds dat ik de router heb last van dat verbinden via extern bureaublad tergend langzaam is. Ook komt media center op de xbox360 niet verder dan geschikt voor tv (verbindingstest) , en is ook zeer langzaam.

Hoe mijn netwerk er uit ziet:

Modem(Motorola SB4200E) ---> router (asuswl500g) --> 2 draadloze pc's en 1 bekabelde pc, en 1 xbox360.

De internetverbinding is goed, en pingen tussen de computers gaat met 1ms.
Maar als je dan bestanden etc.. wil sturen, en wat ik net al zei, dan is het toch echt te langzaam om er iets mee te kunnen doen.

BV: Ik ga met mijn xbox360 op mijn draadloze pc, en ondanks dat de router en alles 54mbps aankan, lijkt het echt of het maar met 300kbs gaat, is dit de router?
En is er iets aan in te stellen dat ik die 54 mbps wel kan halen?

Of moet ik misschien aan een nieuwe router gaan denken?

Mijn SNES verzameling!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ALs je echt snelheid wil moet je kabels gaan trekken. 54 Mbps zal je niet gaan halen met je huidige opstelling hoe je het ook instelt (ook niet met een andere wireless-g router). Je kunt een wireless-n netwerk overwegen maar dan moet je ook nieuwe wireless nics aan gaan schaffen. Mijn advies is.
Wil je snelheid trek dan kabels, wireless is daar nog niet goed genoeg voor.

[ Voor 7% gewijzigd door 4ourty2 op 04-03-2008 13:43 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

hamsteg

Species 5618

Heb je firewalls (in de router, op de PCs)? Windows PC's doen nog wel veel met UDP

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
hamsteg schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:43:
Heb je firewalls (in de router, op de PCs)? Windows PC's doen nog wel veel met UDP
Ja, standaard windows firewalls, en de router firewall, moet ik hier wat aan veranderen dan?

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

painkill schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:44:
[...]

Ja, standaard windows firewalls, en de router firewall, moet ik hier wat aan veranderen dan?
Wel eens gekeken voor een firmware update voor je router ? Settings van je firewall in de router wel eens doorlopen ? Goeie loginnaam en password op je router, zodat andere niet zo makkelijk meesurfen op je verbinding etc etc.

Ook kan het zijn dat 1 van je 3 systemen geinfecteerd is met iets, trojan en spyware die je banbreedte opslurpen. Boot file van je modem kan niet correct zijn, ISP kan problemen hebben etc etc.

Legio van mogelijkheden die een trage werking kunnen veroorzaken. Ik zou eens beginnen met 1 PC direct aan je modem te hangen en kijken of je dan wel de volledige snelheid krijgt van je abbo. Kwestie van dingen uitsluiten, uiteindelijk blijft het probleem over :)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Is trouwens mijn 4mb/s internet wel genoeg voor 3 pc's en 1 xbox360 tegelijk?
En hoeveel kan mijn draadloos netwerk eigenlijk aan, als mijn ontvanger en zender 54 mb/s is?
Dus wat ik vraag is hoeveel mb/s kan ik mijn internet maximaal doen?

Mijn SNES verzameling!

• 4ourty2
  • Niet online
painkill schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:56:
Is trouwens mijn 4mb/s internet wel genoeg voor 3 pc's en 1 xbox360 tegelijk?
En hoeveel kan mijn draadloos netwerk eigenlijk aan, als mijn ontvanger en zender 54 mb/s is?
Dus wat ik vraag is hoeveel mb/s kan ik mijn internet maximaal doen?
Zoals ik al zei in mijn eerste post die 54Mbps haal je nooit met wireless.
Wel is 54Mbps genoeg voor jouw internet verbinding. De meeste mensen halen ongeveer 20-30 Mbps met hun wireless tenzij ze er vlak bij zitten (kun je net zo goed een kabel trekken). Films en dergelijke grote bestanden over WiFI sturen is meestal erg langzaam. En over je internetsnelheid. Vertel me eens wat je allemaal tegelijk op internet doet.

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-03 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:56:
[...]

Wel eens gekeken voor een firmware update voor je router ? Settings van je firewall in de router wel eens doorlopen ? Goeie loginnaam en password op je router, zodat andere niet zo makkelijk meesurfen op je verbinding etc etc.
Je zou kunnen ook een custom firmware zoals DD-WRT op je Asus ding kunnen zetten. Deze wordt namelijk ondersteunt.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page

Nou is dit alleen aan te raden voor 'geavanceerde' gebruikers, aangezien DD-WRT niet de makkelijkste firmware is.

Wie weet helpt het :) je zou idd ook naar officiele updates van Asus kunnen kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door MediQ op 04-03-2008 14:10 ]

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wat ik doe, downloaden, wat gaat met 100-400 kB/s, dan is internet een stuk langzamer, en de lag in games is dan te hoog om te spelen, in de meeste gevallen, en meestal zijn er 2 pc's tegelijk aan, soms komt er een 3de bij, dan wordt alles wat langzamer.

En over die firmware en settings, die heb ik allemaal goed ingesteld, firmware pas nog gedaan, dus dat zal het wel niet zijn, maar, is 4 mb/s dan genoeg of niet, dowload inderdaad best wel veel.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

painkill schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:17:
Wat ik doe, downloaden, wat gaat met 100-400 kB/s, dan is internet een stuk langzamer, en de lag in games is dan te hoog om te spelen, in de meeste gevallen, en meestal zijn er 2 pc's tegelijk aan, soms komt er een 3de bij, dan wordt alles wat langzamer.

En over die firmware en settings, die heb ik allemaal goed ingesteld, firmware pas nog gedaan, dus dat zal het wel niet zijn, maar, is 4 mb/s dan genoeg of niet, dowload inderdaad best wel veel.
Tja, als jij de hele dag (bv.) download en je trekt daarmee blijkbaar je verbinding dicht, dan is het voor jou blijkbaar niet genoeg,
Tenminste: als de andere PC's er last van hebben en gamen niet goed meer gaat.

Jij bent degene die beslist of het snel genoeg gaat denk ik.
Je draadloze 54 Mbit verbinding wordt overigens met 2 PC's gedeeld.. Ze krijgen dan dus beiden de helft..
Zoals iemand al eerder zei: als het kan kun je beter draadjes trekken, of anders genoegen nemen met een iets lagere snelheid. Ik ga er daarbij van uit dat alle omstandigheden verder kloppen; geen stoorzenders in de buurt, geen mensen die meeliften op je verbinding etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 14:30 ]

• 4ourty2
  • Niet online
painkill schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:17:

Wat wil je eigenlijk bereiken? Wat is je doel? Wil je sneller bestanden over lan sturen dan is het antwoord simpel. (draadjes trekken). Of je internet verbinding snel genoeg is? Mjah dat moet ieder toch voor zichzelf uitvinden. Voor mij is 4 MBit in ieder geval niet genoeg. Maar voor jouw misschien wel ligt ook aan je budget.
Ik heb al sinds dat ik de router heb last van dat verbinden via extern bureaublad tergend langzaam is. Ook komt media center op de xbox360 niet verder dan geschikt voor tv (verbindingstest) , en is ook zeer langzaam.
Om deze vragen te beantwoorden moet je eerst de volgende dingen vertellen.
Ik weet niet hoe jij je extern bureaublad benadert (via een andere lan pc of via internet) welk protocol(programma) gebruik je hiervoor? (standaard windows rdp, vnc of iets anders misschien) en heb je je xbox draadloos of via een kabel aangesloten.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
UlyssesNL schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:56:

Om deze vragen te beantwoorden moet je eerst de volgende dingen vertellen.
Ik weet niet hoe jij je extern bureaublad benadert (via een andere lan pc of via internet) welk protocol(programma) gebruik je hiervoor? (standaard windows rdp, vnc of iets anders misschien) en heb je je xbox draadloos of via een kabel aangesloten.
Via het windows programma, extern bureaublad, en dit is dan in het netwerk zelf, van een bekabelde pc naar een draadloze pc.
De xbox: deze is bekabeld, en maakt verbinding met de draadloze pc.
Ik hoop dat ik zo een antwoord kan krijgen :)

Mijn SNES verzameling!

• 4ourty2
  • Niet online
Ik raad je dan sterk aan om kabels te gaan trekken want dit ligt puur aan je draadloos netwerk. Je kunt verschillende tweaks gebruiken om je draadloos netwerk te optimaliseren maar geloof me (ik heb al bij meer als 50 mensen dit soort dingen meegemaakt) het is gewoon niet toereikend voor jou doeleinden. Als je kabels trekt zal het echt een genot voor je zijn (trek CAT5e of CAT6 ben je gelijk op gigabit voorbereid). Mocht je echt perse draadloos willen kijk dan eens naar DD-WRT.
Pagina: 1