Toon posts:

Conceptronic grab-n-go-media-giant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een apparaat waarmee ik tv op harddisk kan opnemen zonder beperkingen van alleen ned 1 2 en 3 en daarnaast mij film en muziek die in verschillende extensies op mijn pc staan te kunnen streamen en te kunnen plaatsen op de harddisk van dit apparaat.

Nu denk ik het apparaat gevonden te hebben welke hopelijk binnenkort leverbaar wordt

zie: http://www.aroundmyroom.com/tag/cebit/ en http://www.ehomeupgrade.c...ew-grab-n-go-media-giant/

Zijn er mensen die ervaringen hebben met conceptronic of zijn er betere alternatieven

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Conceptronic maakt al langer verschillende netwerk-storage producten met UPNP en ook HDD-recorders voor video, dus ik neem aan dat ze die nu gecombineerd hebben in dit product. Ik ben in ieder geval benieuwd wat het apparaat allemaal kan, zou echt een mooie oplossing zijn in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.ehomeupgrade.com/media/conceptronic_grab-n-go-media_giant.jpg

Helaas niet 42cm breed maar vrij smal, waardoor het weer een vreemde eend in de bijt zou worden voor de home-apparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 04-03-2008 13:17 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

Tijntje

Hello?!

Jammer ook dat er geen Blu-ray speler in zit. Hier zou je dan weer een apart apparaat voor nodig hebben.
Verder ziet het er erg goed uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Weet iemand ook wanneer dit apparaat ongeveer op de markt komt?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar...

Verwijderd

Vanaf 349 volgens de eerste link...

Verwijderd

ik zit even op internet te zoeken naar dat ding.. kom ik deze tegen, ook nice :-)

http://www.tmcnet.com/usu...l-/2008/03/04/3307942.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker leuk maar deze heeft geen tv tuner en dat lijkt mij nou zo ideaal geen hdd recorder extra nodig

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat de mediagiant medio mei leverbaar wordt:
http://www.mpcclub.com/mo...News&file=article&sid=510

Kijk uit naar de review van Hi-Jack als deze positief is moet ik hem hebben

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Het verbaast me dat er zo weinig reacties zijn

We hebben het hier over een nieuw product.
Een product waar ik persoonlijk lang op heb gewacht. Wat het product zo special maakt zijn de vele mogelijkheden:

Features at a glance:

* Unique design with stylish touch sensitive buttons.
* Record all your favourite TV shows and movies and records directly from a DVD player, camcorder or
set-top-box (for digital cable or satellite).
* Play all popular formats of high definition digital media (movies, photos, music).
* Stream all digital media directly from your PC and other compatible storage devices like the
Grab’n’GO NAS products..
* UPnP AV with Twonky Media Server, share your media with other clients in a network.
* Highspeed USB 2.0 Port to connect directly to your computer and a USB 2.0 host port to connect
additional storage like a HDD or flash drive.
* 10/100Mbps network connection and built-in 200Mbps Powerline adapter (UPA compatible) for
optimal network connectivity.

Technical specifications:

* TV format: PAL/NTSC.
* Built-in analog TV tuner.
* HDMI, Component, Composite and S-Video video outputs.
* Component, Composite and Firewire™ video inputs.
* Analog and Optical/Coaxial digital audio output (SPDIF).
* 10/100 Mbps ethernet port .
* Optional: 200 Mbps Powerline adapter (UPA compatible).
* Supported video formats: DivX, XviD, WMV9, MPEG 1/2/4, AVI, SVCD, VCD, JPEG, MP3 (VBR), WAV, SRT and VOB (IFO).
* USB 2.0 port (to connect directly to your computer) and USB 2.0 host port.
* DLNA 1.5 and UPnP AV compliant.
* Measurements: 25 x 23 x 8,5 cm (WxLxH) (almost half the size of a traditional DVD/HDD recorder).
* Compatible with Windows 2000/XP & Vista.

Wat maakt dit apparaat voor mij aantrekkelijk?
  • Opnamen en afspeel mogelijkheid op 1080i
  • Max 1000GB interne hardeschijf
  • Aansluiten externe hardeschijf middels USB
  • Direct media streamen (afspelen) vanaf elke willekeurige PC op het netwerk
  • Opgenomen programma's naar PC te verplaatsen, geen DVD-schijfjes meer nodig!
Er zijn nog geen officiele mededeling gedaan over de exacte verkoop datum. De Media Gaint staat ook nog niet vermeld in de product catalogus op de website van Conceptronics.

[ Voor 4% gewijzigd door flipmans op 03-04-2008 00:43 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Als ie nou optisch wat mooier zou zijn geweest, was dit zeker een goede oplossing voor de woonkamer bij mij. Helaas echter geen standaard-HIFI-component-breedte en geen display, waardoor ie niet mooi staat is en de TV altijd aan moet om hem te bedienen.

Verder zeker een stap in de goede richting!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
Even een schopje in deze draad.

Ben erg benieuwd naar het apparaat, is er al wat bekend over de levering etc

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
nog maar een schopje.

Ik kan er niks oiver vinden.

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Hoodlum77 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:16:
nog maar een schopje.

Ik kan er niks oiver vinden.
Hij is inmiddels op diverse plekken verkrijgbaar, binnenkort ook bij de Mediamarkt heb ik me laten vertellen.

Ik heb sterk overwogen dit apparaat te nemen, maar vind het erg jammer dat hij geen 1080p aan kan. Dat weerhoudt mij ervan om hem te kopen ondanks het feit dat ik momenteel nog niet eens over een HD LCD TV beschik (het apparaat moet wel even mee kunnen).
Pagina: 1