Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Nee ik moet beter lezenTheNymf schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:59:
gunner, ik geloof niet dat dat is wat tie bedoeldhij bedoeld echt de buitenkant
[ Voor 255% gewijzigd door Gunner op 04-03-2008 11:00 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
zwart: backup-lan
rood: hoofdlan
groen: tijdelijk
etc. etc.
dit om het overzichtelijk te houden
gunner, ik geloof niet dat dat is wat tie bedoeld
[ Voor 16% gewijzigd door sjongenelen op 04-03-2008 10:59 ]
you had me at EHLO
Eerst het probleem, dan de oplossing
Of neem de suggestie hierboven over, dat is alvast de eerste stap naar een standaard.
Happy Blessings <3
Er is geen IEEE standaard voor de kleuren van de kabels. Wel voor de volgoorde/kleuren van de draden zelf.battler schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:07:
Uiteraard kunnen we zelf ook wel wat kleutjes kiezen. Ik had alleen gehoopt dat dit gestandariseerd zou zijn, kon ik gelijk alles netjes doen.
In je documentatie of SLA zou het opgenomen moeten worden welke kleur waarfoor dient. Dan kun je makkelijk Servers, printers, computer, telefoons enzo uit elkaar houden.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Volgens mij heeft een display geen RJ 45 aansluiting.Pogostokje schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:35:
In een groot bedrijf waar veel mensen patchwerk verrichten zijn al gauw de juiste kleuren net even niet beschikbaar. Ik zou gaan voor eenvoud en alleen data en telecom een kleur geven, evt nog speciale verbindingen een extra kleurtje ofzo. Maar printers, servers, pc's, copiers, displays etc die allemaal over het normale LAN gaan onderscheiden dat werkt alleen als er bijna nooit iets wijzigt. In de praktijk dan. Op papier werkt het altijd perfect.
Maar om printers en servers een aparte kleur toe te wijzen hou je meer controle over je patchkast. Dat je niet toevallig een server eruit trekt. Je moet idd kabels op voorraad hebben. En ik heb het ook maar over de kleur in de patchkast, niet op de werkvloer, daar maakt het niet zoveel uit.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Met een 'display' wordt ook vaak een reclamezuil of reclamebord bedoeld.Roman schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:51:
Volgens mij heeft een display geen RJ 45 aansluiting.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grapjas. Ik begrijp dat jij maar 1 betekenis van het woord display kent? Zegt meer over jou dan over mij.Roman schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:51:
Volgens mij heeft een display geen RJ 45 aansluiting.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
Meestal wel, maar ik heb ook wel eens oranje singlemode gezien...TrailBlazer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:40:
geel is singlemode fiber oranje is multimode.
Ja, dat kan idd ook zonder problemen. De meeste beheerders trappen daar dan ook één keer in (kabel bestellen zonder kleurspecificatie en dan dus oranje singlemode of gele multimode krijgen) en daarna nooit meer, omdat 't gewoon daarna niet meer uit elkaar te houden is.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:14:
[...]
Meestal wel, maar ik heb ook wel eens oranje singlemode gezien...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Niet de tules die ik wil, airco monteurs zijn op de site dus ik kan me kabels niet opmeten.
Maar het is toch makkelijk als je in een oogopslag kan zien dat iets van telecom is of van een san ?TrailBlazer schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:53:
je moet ook geen waarde willen hechten aan een bepaalde kleur. Die kabel kan wel even los want dat is maar telefonie of die kabel is belangrijk want dat is een WAN kabel. Wat een oznin je moet gewoon weten wat je doet en dat is geen kabel lostrekken als je twijfelt.
dat je ze buiten de kleuren om nog labelt. is gewoon handig
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Grijs - internet
Groen - telefonie
Blauw - tv's
Rood - (Wifi/dect) hotspots
Geel - camera's
Maar hier is geen standaard voor ofzo. Dit is gewoon gekozen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Sowieso zal het meeste SAN gebeuren gewoon op fiber zitten. Sowieso is dat een hele andere infrastructuur bij ons op het datacentre.enriqueeeee schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:10:
[...]
Maar het is toch makkelijk als je in een oogopslag kan zien dat iets van telecom is of van een san ?
dat je ze buiten de kleuren om nog labelt. is gewoon handig
Verwijderd
2 x lan voorkant met bonding
1 x lan achterkant
1 x ILO
1 x TSU
Daarnaast zijn alle kabels ook nog eens gelabeld, zowel aan de kant van de server als aan de kant van het patchpanel.
Verwijderd
Deze laten we gewoon eens in de zoveel tijd een rits met kabel nummers uit printer (elk nummer 2 keer, 1 voor elke kant van de kabel) en dit administreren we weer. Zijn goede duidelijke stickers welke je strak om de kabel kan plakken.
Kleur codes gebruiken we hier alleen op lengte basis, en niet op doel.
* Falcon ziet gat in markt
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"