Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kopen of leasen?

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Je zou zeggen dat er meer topics moeten zijn over deze kwestie maar die kan ik met mijn (beperkte) zoekkwaliteiten niet vinden. Vandaar dat ik een nieuw topic open, alvast mijn excuses wanneer dit ergens anders beter had gepast.

Ik ben een starter in de arbeidsmarkt en zit in de detachering. Ik heb een klus gekregen welke op 12 km afstand van mijn huis is. In eerste instantie had ik me voorgenomen om dit stuk te gaan fietsen maar dit blijkt toch te ver iedere dag. Tijd voor een auto dus.

Nu maak ik prive erg weinig kilometers, misschien 500 in de maand. Zakelijk ongeveer hetzelfde aantal kilometers in de maand. Ik krijg een kilometervergoeding waarmee ik ongeveer 1000 km in de maand kan rijden, qua brandstof. Ik heb een nieuwe Golf op het oog, ter waarde van ongeveer 25k.

Mijn gevoel zegt dat ik hem beter zelf kan aanschaffen omdat ik te weinig kilomters maak om de bijtelling eruit te halen en te veel kilometers maak om geen bijtelling te krijgen. Aangezien ik een nieuwe auto aanschaf valt het met de onderhoudskosten ook wel mee.

De kans dat ik binnenkort in vaste dienst treed bij het bedrijf waar ik nu een klus doe is ook aanwezig, ik zal dan mijn eventuele lease auto weer in moeten leveren. Waar ik nu zit krijg ik waarschijnlijk geen lease auto weer aangezien het toch wel dicht bij m'n huis zit.

Wat is jullie idee hierover, kan ik in dit geval beter kopen of leasen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

shorty schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:43:
De kans dat ik binnenkort in vaste dienst treed bij het bedrijf waar ik nu een klus doe is ook aanwezig, ik zal dan mijn eventuele lease auto weer in moeten leveren. Waar ik nu zit krijg ik waarschijnlijk geen lease auto weer aangezien het toch wel dicht bij m'n huis zit.
In dat geval zou ik eens goed kijken naar de leasevoorwaarden wat betreft vroegtijdige beeindiging van het leasecontract. Het zou goed kunnen dat dit alsnog een flink blok aan je been kan worden.
Aangezien ik een nieuwe auto aanschaf valt het met de onderhoudskosten ook wel mee.
Je moet natuurlijk niet alleen onderhoud meerekenen. Ook belasting, verzekering, brandstof en wat veel mensen vergeten, afschrijving. Deze zal niet gering zijn bij een nieuwe auto.

Bij het verlaten van de showroon is je auto gelijk enkele duizenden euro's minder waard.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 04-03-2008 10:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:45:
[...]

In dat geval zou ik eens goed kijken naar de leasevoorwaarden wat betreft vroegtijdige beeindiging van het leasecontract. Het zou goed kunnen dat dit alsnog een flink blok aan je been kan worden.

[...]

Je moet natuurlijk niet alleen onderhoud meerekenen. Ook belasting, verzekering, brandstof en wat veel mensen vergeten, afschrijving. Deze zal niet gering zijn bij een nieuwe auto.

Bij het verlaten van de showroon is je auto gelijk enkele duizenden euro's minder waard.
Daarom wil ik ook liever niet leasen, aangezien ik daar alleen ellende mee kan krijgen mocht ik uit dienst treden.

Kosten voor belasting, verzekering en brandstof heb ik meegenomen. Op wat voor afschrijving moet ik rekenen over bijvoorbeeld een periode van 3 jaar? Rekening houden met het weinige aantal kilometers dat ik maak en dat ik heel zuinig ben op mijn auto's.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Reken er maar op dat na 3 jaar je auto zo'n 10.000 euro minder zal opleveren (dit is gewoon een gevoel op basis van tweedehandsprijzen en wat een dealer je misschien terug zal geven, maar ik ben geen expert)

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 04-03-2008 10:54 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met een Golf tref je het dat ze erg waarde vast zijn maar er zijn autos bij die schrijven in de 1e 3 jaar de helft bijna af :X
Voor een goede indicatie moet je de koerslijsten er even bij pakken of even op autotrader kijken waarvoor 3 jaar oude Golfjes in ongeveer jouw beoogde uitvoering tekoop staan.
Als je daar dan 2k van afhaalt ofzo (de garage wil natuurlijk ook zijn winst pakken) zit je wel goed qua prijs.

de ANWB koerslijst is hier te vinden
http://www.anwb.nl/auto/i...D88E346E0F3E860073B532A3C
moet je wel lid van de ANWB zijn maar dat is vast wel iemand in je omgeving, je ouders, vrienden oid.

[ Voor 37% gewijzigd door GoldenSample op 04-03-2008 11:04 ]

Verwijderd

Met het risico op verlies van de leasevergoeding sowieso geen lease nemen. Gewoon zorgen dat je een deel van die leasevergoeding meekrijgt of dat je een nette reiskostenvergoeding krijgt.

Fiets dat kippe-eindje wanneer het een beetje fatsoenlijk weer is en pak indien nodig een keer de toekomstige auto of misschien het OV? Het is amper de moeite voor die paar kilometer die je rijdt om daar een leasebak voor te nemen, zeker niet met de bijtelling én het risico als je van werkgever wisselt.
Gunner schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:45:

Doe gek, koop een Aygo :P Kost geen klap, in alle opzichten, maar voor dit soort afstanden en zulk beperkt prive-gebruik zou ik me uberhaupt achter de oren krabben of ik aan een auto zou gaan beginnen...

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:54:
Reken er maar op dat na 3 jaar je auto zo'n 10.000 euro minder zal opleveren (dit is gewoon een gevoel op basis van tweedehandsprijzen en wat een dealer je misschien terug zal geven, maar ik ben geen expert)
Als ik het zo een beetje heb bekeken in de garage en op internet denk ik dat er na 3 jaar ongeveer 8.000 afgeschreven wordt. Dit vergelijk ik dan met vergelijkbare types en opties in de occasions. Het is een heel lastige situatie waar ik in zit, heb echt geen idee wat het beste is om te doen...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

shorty schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:17:
[...]

Als ik het zo een beetje heb bekeken in de garage en op internet denk ik dat er na 3 jaar ongeveer 8.000 afgeschreven wordt. Dit vergelijk ik dan met vergelijkbare types en opties in de occasions. Het is een heel lastige situatie waar ik in zit, heb echt geen idee wat het beste is om te doen...
Tsjah, voor dit soort beperkte gebruik zou ik zelf niet zo'n dure auto kopen. Kijk eens naar iets goedkopers.

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:16:
Met het risico op verlies van de leasevergoeding sowieso geen lease nemen. Gewoon zorgen dat je een deel van die leasevergoeding meekrijgt of dat je een nette reiskostenvergoeding krijgt.

Fiets dat kippe-eindje wanneer het een beetje fatsoenlijk weer is en pak indien nodig een keer de toekomstige auto of misschien het OV? Het is amper de moeite voor die paar kilometer die je rijdt om daar een leasebak voor te nemen, zeker niet met de bijtelling én het risico als je van werkgever wisselt.

[...]

Doe gek, koop een Aygo :P Kost geen klap, in alle opzichten, maar voor dit soort afstanden en zulk beperkt prive-gebruik zou ik me uberhaupt achter de oren krabben of ik aan een auto zou gaan beginnen...
Een auto is sowieso nodig. OV rijdt er niet heen en ik kan minimaal de helft van het jaar gewoon niet op de fiets door het klimaat in Nederland. Ik heb bijna iedere dag vergaderingen/afspraken waar ik gewoon niet doorweekt van de regen of bezweet van het fietsen aan kan komen.

Ik ga inderdaad eens met de baas praten of er een mobiliteitsvergoeding of iets dergelijks in zit voor m'n eigen auto. Dat kan ik dan bij een eventueel nieuwe baas weer bedingen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom koop je geen tweedehands bijvoorbeeld?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Als je een auto moet hebben - kan ik me goed voorstellen trouwens - dan zou ik écht niet voor een Golf van 25K gaan eigenlijk. De afstanden die je rijdt zijn werkelijk peanuts en dan is zo'n wagen van 25K érg duur. Hoge afschrijving, verzekering en wegenbelasting nekken je kosten per kilometer ernstig wanneer je weinig kilometers draait.

Ga voor een nette tweedehands of haal iets in de klasse C1/107/Aygo ofzo. Dan betaal je je tenminste niet krom aan de kosten :) Fiets dan nog de helft van het jaar, hoef je niet langs de sportschool en dan houdt je je reiskostenvergoeding nog netto over ook :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 11:24 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Afschrijving voor een Golf van 25k zullen liggen tussen 10k in Brabant tot ongeveer 12k in de randstad over een periode van 3 jaar met 12k km per jaar.

Behoorlijk veel dus, ik zou eens naar een kleinere auto kijken als je niet te duur uit wilt zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DeeJee schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:22:
Waarom koop je geen tweedehands bijvoorbeeld?
mijn idee ook eigenlijk, zeker als je een betrouwbare auto koopt valt dat onderhoud wel mee. Dan rijd je voor de ruim de helft van 't geld een auto die veel minder afschrijft en als je wilt nog luxer of groter is ook. Maarja je rijd niet nieuw.

Persoonlijk zou ik voor deze afstanden een klasse kleiner gaan dan een golf (of 2 klasse's) en een leuke 2ehands zoeken.

Verwijderd

Kleiner dan een Golf zou ik niet doen (ik háát kleine autootjes... :) ) maar goedkoper is absoluut een optie.
Voor die afstand kun je een zes of zeven jaar oude, goed onderhouden, auto met relatief weinig kilometertjes op de teller kopen die je niet opslijt. Elk jaar een beurtje, en je onderhoud is ook weer gebeurd. Lekker combineren met je APK en nooit meer over na denken. Na vijf jaar kun je allicht nog eens kijken op de markt voor een andere auto, maar tot je een eind van je huis gaat werken, of verder van je werk gaat wonen, is er geen enkele reden om een dure auto te kopen. Het investeren in een nieuwe, luxe, degelijke auto is doe je omdat je er veel in moet zitten. Als ik alleen naar m'n werk moest skelteren elke dag en ene paar honderd km per jaar zou rijden, had ik geen nieuwe auto gekocht maar gewoon weer een paar jaar oude, goeie 2e hands.

Verwijderd

Mja, maar als je echt kilometers gaat vreten voor de baas, dan ben je vaak beter af met een leasebak :) Ik zou dan prive geen wagen willen kopen omdat je voor 19cent de km vaak krap aan uitkomt. Dan moet de rest van je reisvergoeding wel bizar goed zijn wil het lonen (je privekm's moet je dan ook zelf betalen).

Als je dan toch al met een privewagen kilometers gaat vreten voor de zaak, dan zou ik eerder een nieuwe wagen halen als je hem toch oprijdt. Het bedrag wat je extra neertelt omdat 'ie nieuw is, komt per km dan niet hoog uit en je weet hoe ermee is omgegaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 14:16 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Waarom moet het een nieuwe auto zijn? Zoals gezegd is de afschrijving erg hoog. En als je dan ook nog weinig kilometers maakt is dat echt zonde. als je in 3 jaar 15.000km's maakt en 8000euro afschrijft als je je (bijna nieuwe) auto weer inruilt... dan is dat voor de volgende eigenaar leuk.. maar voor jou huilen met 50cent per kilometer alleen al aan afschrijving.

Bij zo weinig kilometers zou ik geen nieuwe auto kopen. En als je starter bent een auto van 25.000 euro kopen lijkt me ook niet verstandig.. Dat lijkt me netto goed een jaarsalaris..

Wat is er mis met een goede 2ehands golf voor de helft van het geld? Zeker voor die eindjes die jij rijdt..

echt zonde om een nieuwe auto te kopen in jou geval. Kun je je geld beter aan mij overmaken!

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 04-03-2008 15:28 ]

Have a wheelie good weekend!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Je kunt ook een fatsoenlijke fiets kopen en iets aan je conditie doen. 12 km is iets meer dan een half uur fietsen, dat zou ik niet direct té ver willen noemen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik vroeg me ook al af waarom het een nieuwe auto zou moeten zijn. Ik snap eigenlijk in veel gevallen al niet waarom mensen kiezen voor een lease of nieuwe auto. Je betaald daar gewoon heel veel voor en uiteindelijk is het volgens mij gewoon om wat moois op de oprit te hebben staan.
Volgens mij als je € 10.000 euro uit zou geven je al een heel mooie, niet als te oude auto kunt aanschaffen (van een jaar of 3 oud hooguit).
Ik noem maar wat, maar voor een paar duizend euro heb je echt al een mooie auto en lach je iedereen uit, want je bent heel goedkoop uit en je kunt toch mooi rond rijden. Misschien is het wat minder representatief, maar ik denk zelf al zou je al met een oude Mercedes aankomen, je er toch representatief uit kunt zien (ik bedoel dan een echte oldtimer, maar wel een nette dan)...

Ikzelf kies er voor om voor mijn werk juist géén nieuwe auto te gaan rijden/krijgen (de auto die ik de gehele dag gebruik om naar klanten te rijden), want het werk wat ik doe moet ik met enige regelmaat (voor de korste route) door smalle straten, weggetjes door bossen, en ik moet nogal eens aan de kant en dan rijd je dus wel mooi met je auto door de blubber en tegen takken aan, met krassen tot gevolg.
Dat zou ik met een nieuwe auto echt niet willen, dan kun je gewoon niet normaal meer rijden.
Ja natuurlijk, als je alleen van a naar b rijd via de snelweg heb je hier geen last van, maar ik zou het doodzonde vinden om zo je auto lelijk te rijden (ook al is ie van je baas).

De auto die ik nu heb is van 2000, en ik rijd daar nu al enkele jaren mee, en nog nóóit problemen mee gehad, en ook al is hij niet superdeluxe, hij rijd goed, dus voor mij geen nieuwe, ik kies er zelf dan liever voor om meer te verdienen. :p

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 04-03-2008 15:45 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou gewoon voor 10K een leuke bak kopen van een jaar of 5 oud ofzo. Meeste afschrijving er al af, en nog betrouwbaar genoeg, wat meer kilometers op de teller met de kilometers die jij rijd ook niet echt boeiend. En die bak brengt na 3 jaar altijd nog wel 4-5K op, dus de helft van wat je afschrijft op een nieuwe.

Aannames zijn fataal.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:13:
Mja, maar als je echt kilometers gaat vreten voor de baas, dan ben je vaak beter af met een leasebak :) Ik zou dan prive geen wagen willen kopen omdat je voor 19cent de km vaak krap aan uitkomt. Dan moet de rest van je reisvergoeding wel bizar goed zijn wil het lonen (je privekm's moet je dan ook zelf betalen).

Als je dan toch al met een privewagen kilometers gaat vreten voor de zaak, dan zou ik eerder een nieuwe wagen halen als je hem toch oprijdt. Het bedrag wat je extra neertelt omdat 'ie nieuw is, komt per km dan niet hoog uit en je weet hoe ermee is omgegaan :)
Bij redelijk wat werkgevers krijg je volgensmij nog extra vergoeding voor je reiskosten bovenop die 19 cent geloof ik.
M'n pa iig wel, zal eens aan hem vragen maar hij 'verdient' geld met in de auto zitten.
Daarvoor rijden we alleen geen nieuwe focus (die hij zou kunnen leasen) maar een 2eHands Mitsubishi Gallant op LPG-G3. Dus het kan echt wel lonend zijn.
De kosten voor privé kilometers zijn dus ook gedekt en bijtelling heeft ie dus ook niet.
(voor 't werk rijd ie een kleine 40k per jaar denk ik en nog een 5 tot 10k ofzo privé)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:42:
Je betaald daar gewoon heel veel voor en uiteindelijk is het volgens mij gewoon om wat moois op de oprit te hebben staan.
Nee dat is niet waar. Als je gaat vergelijken met dezelfde auto, dus allebei nieuw, om hem privé of zakelijk te rijden is het laatste altijd goedkoper (als je alle kostenposten meerekend natuurlijk)

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik heb een klus gekregen welke op 12 km afstand van mijn huis is. In eerste instantie had ik me voorgenomen om dit stuk te gaan fietsen maar dit blijkt toch te ver iedere dag. Tijd voor een auto dus.
Je slaat de brommer over ;). Met name als je veel stad moet doorkruisen om bij je werk te komen, is de brommer netto sneller dan de auto. En als je een fatsoenlijk regen/motor-pak aan hebt hoef je niet bang te zijn voor een buitje of een koudje. Gewoon 10 minuten extra rekenen. 2 minuten voor het aantrekken, 8 minuten voor het uittrekken en kleding/haar fatsoeneren ;).
Belasting betaal je niet, en de verzekering, benzine en afschrijving zijn een scheet en een knikker. En je kunt die dingen tegenwoordig ook leasen :D.

Mocht dat nog te langzaam zijn en ben je heel erg gehecht aan een dakje boven je hoofd, dan is misschien de 3cycle een optie. Is nie duur, en mensen staren je na ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
unclero schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Je slaat de brommer over ;). Met name als je veel stad moet doorkruisen om bij je werk te komen, is de brommer netto sneller dan de auto. En als je een fatsoenlijk regen/motor-pak aan hebt hoef je niet bang te zijn voor een buitje of een koudje. Gewoon 10 minuten extra rekenen. 2 minuten voor het aantrekken, 8 minuten voor het uittrekken en kleding/haar fatsoeneren ;).
Belasting betaal je niet, en de verzekering, benzine en afschrijving zijn een scheet en een knikker. En je kunt die dingen tegenwoordig ook leasen :D.

Mocht dat nog te langzaam zijn en ben je heel erg gehecht aan een dakje boven je hoofd, dan is misschien de 3cycle een optie. Is nie duur, en mensen staren je na ;).
Dat is voor zo'n afstand ook een prima optie inderdaad.
Afbeeldingslocatie: http://www.allesretro.nu/wp-content/uploads/holleeder_vespa_2.jpg

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• eX0duS
Ik zie hier in de buurt regelmatig dat er een buur een nieuwe auto heeft (en ja, dat moeten haast wel leaseauto's zijn, je kent ze wel...), met een Z in het kenteken, dus hagelnieuw... Staan ze altijd voor de deur... :p Is dus gewoon opritvulling.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:56:
Ik zie hier in de buurt regelmatig dat er een buur een nieuwe auto heeft (en ja, dat moeten haast wel leaseauto's zijn, je kent ze wel...), met een Z in het kenteken, dus hagelnieuw... Staan ze altijd voor de deur... :p Is dus gewoon opritvulling.
Knap dat je aan het kenteken kan zien dat het een leaseauto is. :o

Er zijn ook nog andere manieren hoor, even dat je het weet. Cash aftikken, of anders via Leen ofzo. Er zijn genoeg mensen die er hard voor werken. Scheer niet voor eigen gemak alles over een kam.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 04-03-2008 19:14 ]

• eX0duS
Mjah je ziet het gewoon... Meestal grijs of zwart, een Peugeot 308SW, Golf V, noem het maar op. ;) Maar inderdaad, lenen kan ook.
Ik vind het altijd een beetje van kijk mij veel geld hebben... Fonkelnieuw auto op de oprit, vervolgens staat ie heel de dag aan de deur en soms rijd moeder de vrouw er wel eens mee. :p (Ik jaloers, neeeuh :p).

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:14:
Mjah je ziet het gewoon... Meestal grijs of zwart, een Peugeot 308SW, Golf V, noem het maar op. ;) Maar inderdaad, lenen kan ook.
Ik vind het altijd een beetje van kijk mij veel geld hebben... Fonkelnieuw auto op de oprit, vervolgens staat ie heel de dag aan de deur en soms rijd moeder de vrouw er wel eens mee. :p (Ik jaloers, neeeuh :p).
Meh, hier staat een zilverkleurige Golf V TDI op de oprit (weliswaar met 'de kop er af') van mijn vader. Geen lease, niet geleend. Toch een typische burgerbak he ;) :+ .

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:14:
Tsjah, ook ik denk er serieus over na m prive een nieuwe Golf te kopen. Dan schieten dit soort opmerkingen "ooh het is vast een leaseauto" me toch in het verkeerde keelgat.

Aan de andere kant is het dan wel weer leuk om dan mensen zoals jij een blik in het kentekenbewijs te gunnen :') Eens kijken wie er het laatste lacht :D

bwhehehe

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:56:
Niet elke nieuwe auto is een leasebak hoor 8)7

En als ze elke dag voor de deur staan is het zeker geen auto van de zaak, die staan meestal in de file ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 04-03-2008 19:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:47:
Niet elke nieuwe auto is een leasebak hoor 8)7
Laat hem nou in z'n droom :z

• eX0duS
Dat is waar. Maar soms lijkt het net of ze er echt mee lopen pronken... :p
Hier in de straat staat een Nissan Micra (dat zal dan wel weer geen lease zijn)... Ik denk van 2003. Verleden week, is ie weg (een blauwe), wat staat er voor in de plaats, een zwarte! :p Een nieuwe dus...

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zou best ook nieuw willen rijden, maar ik heb er geen 30.000 euro voor over. Ik heb trouwens al een auto van de zaak (geen lease, dus kost me niks), maar zou zelf net zo lief een mooie oldtimer voor de deur hebben (in mijn geval in de garage), echter staat daar nu wat anders in...

Ok misschien is het wel een gigantisch vooroordeel dat elke zwarte of grijze auto een lease auto is, maar volgens mij zijn de meeste ook echt in die kleur... Ik zou zelf al zou ik een nieuwere auto hebben deze niet na een paar jaar in ruilen en dan ik weet niet hoeveel bijbetalen om een iets nieuwere te hebben... Maar er zijn inderdaad mensen die dat wel willlen.

Maar om terug te komen op het onderwerp, wat is het probleem met in plaats van een nieuwe auto, een lease auto (wat beide duur is), bij de klant aan te komen met een iets minder courant model?

[ Voor 126% gewijzigd door eX0duS op 04-03-2008 19:55 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

eX0duS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:51:
Ja, pronken met iets wat niet van jezelf is :O

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Hier in de straat staat een Nissan Micra (dat zal dan wel weer geen lease zijn)... Ik denk van 2003. Verleden week, is ie weg (een blauwe), wat staat er voor in de plaats, een zwarte! :p Een nieuwe dus...
Tja. Als je auto 5 jaar oud is is het tijd voor een nieuwe. Als je goed verdient why not? Als ie van 2k3 was is 't sowieso geen leaser want ik ken geen lease firma die ja langer dan vier jaar met zo'n ding laat tuffen.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zou best ook nieuw willen rijden, maar ik heb er geen 30.000 euro voor over. Ik heb trouwens al een auto van de zaak (geen lease, dus kost me niks), maar zou zelf net zo lief een mooie oldtimer voor de deur hebben (in mijn geval in de garage), echter staat daar nu wat anders in...
Ja, en je buren dus wel. Sommige Tweakers ook. Met name Golfjes e.d. zijn juist ook popu om te kopen omdat ze een redelijk goede verkoopwaarde hebben.
Ok misschien is het wel een gigantisch vooroordeel dat elke zwarte of grijze auto een lease auto is, maar volgens mij zijn de meeste ook echt in die kleur... Ik zou zelf al zou ik een nieuwere auto hebben deze niet na een paar jaar in ruilen en dan ik weet niet hoeveel bijbetalen om een iets nieuwere te hebben... Maar er zijn inderdaad mensen die dat wel willlen.
De meeste auto's zijn zwart of grijs. Dus ook de meeste lease-auto's.
Kijk hier eens voor een zwarte, niet geleasde, nieuwe auto? Wok in "Het grote Peugeot topic"
Maar om terug te komen op het onderwerp, wat is het probleem met in plaats van een nieuwe auto, een lease auto (wat beide duur is), bij de klant aan te komen met een iets minder courant model?
Tenzij je auto verkoper bent bedoel je? Niets :) Ik heb eigenlijk liever dat ik zie dat meneer uit een vijf jaar oude goed uitziende C, A4, 3 serie of Passat stapt, dan uit een fonkelnieuwe Golf met alle speeltjes. Die oudere auto geeft aan dat meneer wel redelijk verdient, maar niet zóveel dat ik me zorgen moet maken om hoeveel ik hem betaal. :+

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:19:
Tenzij je auto verkoper bent bedoel je? Niets :) Ik heb eigenlijk liever dat ik zie dat meneer uit een vijf jaar oude goed uitziende C, A4, 3 serie of Passat stapt, dan uit een fonkelnieuwe Golf met alle speeltjes. Die oudere auto geeft aan dat meneer wel redelijk verdient, maar niet zóveel dat ik me zorgen moet maken om hoeveel ik hem betaal. :+
Dat vind ik altijd zo'n gelul he ? Ik ga volgende week mijn nieuwe leasewagen ophalen. Een Mercedes C 200 Kompressor met de nodige toeters en bellen. Zodra mijn klanten zeggen: "ik betaal je teveel", laat ik ze naar prijzen zoeken van andere automatiseerders. Dan zien ze dat ons uurtarief ver onder het gemiddelde ligt.

De klant betaalt niet veel, heel veel klanten betalen te weinig ;) Dat maakt ook een groot bedrag ;)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Wat blaat jij zeg. Weet je wat een micra kost? Waat je hoe simpel hety is om na 3 jaar een nieuwe te kopen daarvan? Na drie jaar vervalt vaak de fabrieksgarantie. Veel mensen vinden dit dan het moment om de auto weg te doen... als je het geld hebt waarom niet

Mijn ouders rijden al jaren een Zwarte auto. En kopen iedere 3 á 4 jaar een nieuwe. (in ieder geval voor hij aan de ton zit). Omdat ze het prettig vinden om met een nieuwe auto te rijden... dan schreven ze nauwelijks meer af dan de jaren erna. En omdat je nauwelijks kosten hebt op onderhoudt compenseert dat gewoon.
Anyway. In de situatie van de TS zou ik idd een goedkopere auto aanraden. Kijk eens in de klasse van de swift, yaris, clio.

Tegenwoordig doen die kleine modelletjes nauwelijks nog onder voor een golf. En ze zijn er al vanaf de helft. Kosten minder in wegenbelasting en onderhoud. Ook een goede accasion is natuurlijk een optie.

• Ronald
  • Laatst online: 07:15
Tot 500km per jaar prive hoef je geen bijtelling te betalen. Moet je wel alles opschrijven 8)7.

Als je per se een nieuwe golf wil rijden met zo weinig kilometers, dan moet je rekenen op meer dan 50 cent/km aan lasten... jou keus, niet de mijne....

persoonlijk wil ik niet in golf/focus/leon rijden... zelfs een Toyota is spannender, rijd tenminste niet het halve land mee

[ Voor 22% gewijzigd door Ronald op 07-05-2008 14:59 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• 911GT2
Ronald schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:58:
Tot 500km per jaar prive hoef je geen bijtelling te betalen. Moet je wel alles opschrijven 8)7.
Uit de OP:
Mijn gevoel zegt dat ik hem beter zelf kan aanschaffen omdat ik te weinig kilomters maak om de bijtelling eruit te halen en te veel kilometers maak om geen bijtelling te krijgen. Aangezien ik een nieuwe auto aanschaf valt het met de onderhoudskosten ook wel mee.

Ik denk dus dat hij dat al wel wist
Als je per se een nieuwe golf wil rijden met zo weinig kilometers, dan moet je rekenen op meer dan 50 cent/km aan lasten... jou keus, niet de mijne....

persoonlijk wil ik niet in golf/focus/leon rijden... zelfs een Toyota is spannender, rijd tenminste niet het halve land mee
Toyota spannender dan ford, seat en vw... :|
Toyota zie je idd een stuk minder :P

• Ronald
  • Laatst online: 07:15
911GT2 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:07:

[...]
Toyota spannender dan ford, seat en vw... :|
Toyota zie je idd een stuk minder :P
Sja, een auto die je links, rechts, voor en achter je in de file ziet staan vind ik niet spannend, en dat geld zeker voor dat trio.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Willen jullie wel eens rap ophouden de Toyo's van mij en neo belachelijk te maken :p

Ook ik zeg, kopen, gewoon een 2e hands bezine bakje, formaatje clio, starlet etc. Dan lach je je helemaal slap als je ziet wat dat kost ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• psy
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

911GT2 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:36:
[...]
Wat blaat jij zeg. Weet je wat een micra kost? Waat je hoe simpel hety is om na 3 jaar een nieuwe te kopen daarvan? Na drie jaar vervalt vaak de fabrieksgarantie. Veel mensen vinden dit dan het moment om de auto weg te doen... als je het geld hebt waarom niet

[...]
Mijn ouders rijden al jaren een Zwarte auto. En kopen iedere 3 á 4 jaar een nieuwe. (in ieder geval voor hij aan de ton zit). Omdat ze het prettig vinden om met een nieuwe auto te rijden... dan schreven ze nauwelijks meer af dan de jaren erna. En omdat je nauwelijks kosten hebt op onderhoudt compenseert dat gewoon.
Dat mensen graag een nieuwe auto willen, tja. Maar over die afschrijving…dat lijkt me toch sterk. De afschrijving is net de eerste jaren het hoogst. Die hoge afschrijving is gegarandeerd zelfs de hoogste onkostenpost. Financieel gezien is het veel slimmer om een auto nieuw te kopen en helemaal op te rijden, OF een auto te kopen van 2-3 jaar oud (diegene dus die zo slim is om jullie inruiler te kopen) en die na een jaar of vier weer weg te doen. Dat mensen de auto weg doen vanwege het verlopen van de garantie is aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant een erg duur betaald grapje. De dealer is echt de lachende derde. Auto’s zijn tegenwoordig zo betrouwbaar dat deze na de eerste drie jaar echt niet opeens stuk gaan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• 911GT2
psy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:28:
[...]

Dat mensen graag een nieuwe auto willen, tja. Maar over die afschrijving…dat lijkt me toch sterk. De afschrijving is net de eerste jaren het hoogst. Die hoge afschrijving is gegarandeerd zelfs de hoogste onkostenpost. Financieel gezien is het veel slimmer om een auto nieuw te kopen en helemaal op te rijden, OF een auto te kopen van 2-3 jaar oud (diegene dus die zo slim is om jullie inruiler te kopen) en die na een jaar of vier weer weg te doen. Dat mensen de auto weg doen vanwege het verlopen van de garantie is aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant een erg duur betaald grapje. De dealer is echt de lachende derde. Auto’s zijn tegenwoordig zo betrouwbaar dat deze na de eerste drie jaar echt niet opeens stuk gaan.
Klopt, maar je schrijft de eerste 3 jaar niet meer af dan gemiddeld... je schrijft gewoon alleen erg veel af als je hem de showroom uit rijdt ;) .

Financieel gezien is helemaal geen auto kopen nog goedkoper. Maar er zijn mensen (waaronder mijn ouders, en ikzelf ook) die gewoon liever in een nieuwe auto rijden, om talloze redenen. Als je er gewoon zuinig op bent valt de afschrijving echt reuze mee!
Pagina: 1